Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@07:51:00 GMT

انتخابات هیأت رئیسه مجلس الکترونیکی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۸۳۳۴

انتخابات هیأت رئیسه مجلس الکترونیکی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست امروز هیأت رئیسه مجلس گفت: با تصمیم امروز هیأت رئیسه مجلس 5 هفته متوالی جلسه علنی خواهد داشت و آخرین جلسه مجلس در روز 19 خرداد خواهد بود.

وی افزود: طبق روال معمول مجلس سه هفته جلسه علنی دارد و نمایندگان یک هفته پس از آن برای سرکشی به حوزه‌های انتخابی خود می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: احتمالاً از هفته آینده امکان حضور خبرنگاران در راهروهای مجلس فراهم شود البته این مسأله مشروط به عادی‌تر شدن شرایط کرونایی است و هر زمان که شرایط به اندازه‌آی مساعد باشد که نمایندگان همه در صحن مجلس حاضر باشند امکان حضور خبرنگاران در مجلس نیز فراهم خواهد شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: به خاطر شرایط خاص کرونایی رأی‌گیری‌ها با ورقه انجام نمی‌شود و هرگونه انتخابات در صحن به صورت الکترونیکی خواهد بود و حتی این مسأله شامل انتخابات رئیس و هیأت رئیسه مجلس نیز می‌شود.

وی افزود: سفرهای کاری و نظارتی رئیس مجلس از هفته آینده ادامه پیدا خواهد کرد و سفر به پردیس و ایلام در اولویت کاری رئیس مجلس برای انجام وظایف نظارتی خود خواهد بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: علاوه بر این با رأی مثبت هیأت رئیسه با جابه‌جایی آقای محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر از کمیسیون کشاورزی به کمیسیون قضایی مجلس موافقت شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین رئیس مجلس گروه‌ها و هیأت‌هایی را مأمور رسیدگی به مشکلات مردم  کرد و بنا شد این هیأت‌ها به مشکلات تجمع‌کنندگان مقابل مجلس و همچنین مردمی که به مجلس برای رفع مشکلات‌شان مراجعه دارند رسیدگی و مشکلات آنها را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

منبع: الف

کلیدواژه: هیأت رئیسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۸۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در حاشیه جلسه شورای اداری ورامین گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین ۲۱ اردیبهشت تمام الکترونیک برگزار نخواهد شد.

سید عباس جوهری با بیان اینکه در استان تهران تکلیف ۸ حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، افزود: انتخابات در دو حوزه تهران و ورامین به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

عباس جوهری از پیگیری و برنامه ریزی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس خبر داد و افزود: تفاوت عمده برگزاری انتخابات دور اول و دور دوم، تمام الکترونیک بودن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران برای دور دوم است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در تهران برای اولین بار اجرا می‌شود، گفت: کوتاه شدن زمان رأی دادن و شمارش آرا از جمله مزایای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات است.

عباس جوهری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه ورامین و تهران پای کار هستند، گفت: آموزش‌های لازم هم به رأی دهندگان و هم به عوامل اجرایی انتخابات دور دوم مجلس داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود