Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@15:30:22 GMT

کمیسیون آموزش مجلس با تجمیع دانشگاه‌ها مخالفت کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۸۳۶۰

کمیسیون آموزش مجلس با تجمیع دانشگاه‌ها مخالفت کرد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران رضا حاجی پور در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه تخصصی فناوری نوین شهرستان آمل افزود: متأسفانه وزارت علوم، بدون اطلاع و ارائه طرح و یا لایحه‌ای با مجوزی که از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته بود، خواستار تجمیع دانشگاه‌های سراسر کشور شده بود.

 

وی در توضیح این اقدام وزارت علوم در تجمیع دانشگاه‌ها اضافه کرد، به طور میانگین دریک استان چند واحد دانشگاهی مستقل کاری و عملکردی مالی زیرمجموعه وزارت علوم فعالیت می‌کنند که وزارت علوم، تحقیقات و آموزش عالی کشور در توجیه کاری خود خواستار تجمیع همه این واحدهای دانشگاهی زیر مجموعه یکی از دانشگاه‌های مراکز استان‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حاجی پور که نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی هست، به وجود ۶۴ واحد دانشگاه معتبر دولتی در کشور اشاره کرد و گفت، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این خصوص پس از برگزاری چندین جلسه کارشناسی به طور جدی مخالفت خودش را اعلام کرده و دلایل مخالفت خود را نیز به وزیر علوم در کمیسیون و نیز صحن علنی مجلس نیز اعلام کرد.

 

وی اضافه کرد، که کمیسیون آموزش مجلس همچنان تاکید زیادی به مستقل بودن دانشگاه‌ها در هر شهرستان که زیر نظر وزارت علوم هست دارد به صورت مستقل و متمرکز درهمان شهرستان مدیریت و به فعالیت خودش ادامه دهد.

 

آمل میزبان اعضای کمیسیون آموزش مجلس

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، همچنین از برگزاری دومین نشست دوره‌ای اعضای این کمیسیون در ماه‌های آینده به میزبانی مازندران در شهرستان آمل خبر داد.

 

حاجی پور ادامه داد، نخستین جلسه استانی این کمیسیون در مشهد مقدس برگزار و در پایان همان جلسه میزبانی شهرستان آمل مطرح که مورد موافقت قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری این جلسه و نیز شرایط آن در شهرستان آمل در حال انجام هست، تصریح کرد، جلسه استانی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس و اعضای این کمیسیون، وزرا و معاون وزرای علوم، تحقیقات و آموزش عالی کشور و وزارت آموزش و پرورش و نیز مسئولان اجرایی استان برگزار خواهد شد که قطعاً برای توسعه و ارتقای آموزشی وعلمی مازندران وشهرستان آمل تأثیرگذار خواهد بود.

   

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تجمیع دانشگاه کمیسیون آموزش عضو مجمع نمایندگان مازندران کمیسیون آموزش شهرستان آمل دانشگاه ها وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارتخانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاوردهای فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

«وحید جلال‌زاده» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیروهای مسلح به جهت پاسخ دندان‌شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق اظهار کرد: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسوولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیازهای صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیروهای مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بُعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید کردند.

سردار «طلایی نیک» معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع هم در جریان این بازدید، با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار مؤثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیروهای مسلح و وزارت دفاع اظهار کرد: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش‌پایه و مرزشکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان «سپند» از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید «محسن فخری‌زاده» تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن، امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

کد خبر 6087963 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند