Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:31:43 GMT

برش استانی رشد و توسعه بهره وری در مازندران تهیه شده است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۸۵۰۷

برش استانی رشد و توسعه بهره وری در مازندران تهیه شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مفید غلامی عصر یکشنبه در نشست مشترک شورای راهبردی توسعه مدیریت و کمیته بهره وری با اشاره به اینکه قانون برنامه تکالیفی را برای بهره وری مشخص کرده است، افزود: تهیه برنامه بهره وری، برش استانی و هدف گذاری براساس پیش بینی رشد هشت درصد از جمله رویکردها و راهبردها بوده است.

وی یادآور شد: قرار بود سه درصد رشد از طریق بهره وری محقق شود و بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشترین رشد بهره وری را در برنامه پنجم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در هدف گذاری برنامه ششم، متوسط رشد سالانه ارزش افزوده مشخص شده است و رشد ناخالص ملی هشت درصد تعیین شده است و در این برنامه ۱۹ درصد سهم به بخش ارتباطات، هشت درصد بخش کشاورزی، هفت درصد معدن، ۹ درصد آب و غیره بوده است.

غلامی یادآور شد: قرار شد سه درصد رشد بخش کشاورزی از محل بهره وری، ۶.۵ درصد ارتباطات محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران به گام‌های اساسی برای تحقق اهداف بهره وری اشاره و اضافه کرد: نهادسازی، تعریف راهبردها، برنامه ریزی برای اجرای راه حل بهبود بهره وری، ارزیابی و پایش از جمله برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: نقش ارتباطات برای تحقق بهره وری در مازندران بسیار مهم است و باید برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی و تلاش بیشتری صورت گیرد.

غلامی با عنوان اینکه در بحث یکپارچه سازی دولت به سطوح توجه نمی‌شود، افزود: به شدت در شهرستان‌ها و مراکز با کمبود نیرو مواجه هستیم.

کد خبر 5213565

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی بهره وری ساری ویروس کرونا انتخابات 1400 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها چالش شایستگی اردبیل شیوع کرونا گرگان ماه رمضان ۱۴۰۰ واکسن کرونا بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۸۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گفت: این طرح در استان بین شهرداری بیرجند و شرکت ارتباطات شاتل به عنوان شرکت مجری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان به امضا رسید و تا شهریور به بهره برداری می‌رسد.
روحانی نژاد با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است افزود: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند.
استاندار نیز گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.
وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا خواهد شد و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم خواهد شد.
شهردار بیرجند هم گفت: تمام توان خود را در راستای خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.
رئیس هیات مدیره شاتل هم با اشاره به هزینه هزار میلیارد ریال در زمینه اجرای این طرح گفت: خراسان جنوبی سی امین استان در زمینه اجرای این طرح در سطح کشور است.

همچنین عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کار‌ها در بیرجند با حضور معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و استاندار خراسان جنوبی در بلوار پاسداران این شهر آغاز شد.

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه