Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@03:31:11 GMT

مراسم یادبود شهادت «فرشتگان خونین‌بال افغانستانی» در گلزار شهدای کرمان

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۸۶۴۳

مراسم یادبود شهادت «فرشتگان خونین‌بال افغانستانی» در گلزار شهدای کرمان

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد شیخ‌بهائی عصر امروز در مراسم یادبود هفتمین روز شهادت فرستگان افغانستانی در گلزار شهدای کرمان اظهار کرد: همه این جنایات از یک دشمن مشترک بر می‌خیزد. گاهی در قالب داعش و گاهی در قالب اسرائیل و این همان شیطان بزرگ است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان ادامه داد: اینهایی که به نام اسلام دانشجو و دانش‌آموزان را می‌کشند همیشه می‌دانند اسلام با دستور به علم شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین آیاتی که بر پیغمبر نازل شد حرف از علم و کرامت است و انقلاب اسلامی بنا را بر ترویج و تولید علم قرار داد.

وی افزود: علم وسیله تسلط است هر کس دارد مسلط است و هر که ندارد زیر سلطه است. اگر چه افغانستان با توصیه انگلیس از پیکره ایران جدا شد و همزمان با پیروزی انقلاب شور انقلاب در شهرهای افغانستان هم اوج گرفت، اما پای خیانتی دیگر از شوروی جریان را به عقب انداخت با اینکه امام (ره) پیغام فرستاد ولی کار انقلاب را در افغانستان به تاخیر انداختند.

شیخ‌بهائی تصریح کرد: مردم بسیاری از افغانستان در کشورهای مختلف به عنوان پناهنده رفتند و در ایران رهبری دستور دادند دانش‌آموزان افغانستان باید مثل ایرانی‌ها از تحصیل و دانش بهره‌مند شوند، تصریح کرد:  این فرق ایران اسلامی است با اسلام آمریکایی. اسلام آمریکایی دانش‌آموز می‌کشد. قانون اسلامی می‌گوید فرزندان مهاجران هم مثل ایرانی‌ها باید درس بخوانند.

وی خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم یکی از فعالیت‌هایی که با شروع مسؤولیت ش در سپاه بدون مرز قدس انجام داد این بود که همه مسلمانان جهان زمینه تحصیلشان را در ایران فراهم کند.

استاد حوزه علمیه کرمان ابراز کرد: این اسلام ناب است، اما اسلام آمریکایی دانشجویان ما را به خاک و خون می‌کشد که پدر باید بارها زنگ بزند و پیام بدهد کجاستی و مادر دنبال کند کجاستی، اما اینها ما را مایوس نمی‌کند ما را در مسیر انقلاب جهانی هرچه بیشتر مصمم‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه خون حاج‌قاسم را ریختند انقلاب زنده‌تر شد، افزود: الان می‌فهمیم حاج‌قاسم چه کرده است، موشک در نوار غزه چه می‌کند خودکار نیست از مرز رد شود آن هم با پایگاه و انبار و زیر این همه دیده‌بانی و جاسوس و اینگونه اسرائیل را بکوبیم. البته شهید هم می‌دهیم. شهادت هلاکت نیست بلکه به فرموده امام بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود.

 

شیخ‌بهائی اظهار داشت: این سرزمین، مزار شهدا کنار مزار سردار دلها نقطه توجه همه عالم و همه دلسوختگان و آزادگان عالم است. حاج قاسم با شهادت چیزی را از دست نداد و ما هم با شهادت حاج‌قاسم چیزی را از دست ندادیم.

 وی با اشاره به اینکه در انتفاضه اول با سنگ، فلسطین جلوی اسراییل ایستاد و امروز با موشک، اضافه کرد: این یعنی بیدارشدن اسلام.

استاد حوزه علمیه کرمان با بیان اینکه دخترانی که در افغانستان به شهادت رسیدند روزه‌دار و در راه تحصیل علم بودند و با کسی جنگ نداشتند، اسلحه‌ای به دست نگرفتند که در کمال نامردی به شهادت رسیدند، تصریح کرد: این خون در رگ‌های دختران و پسران افغانی می‌جوشد و آنها را در مسیر عشق به اهل‌بیت و تحصیل علم مصمم‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افغانستان سرزمین شیران است، بیان داشت: فاطمیون اسم برازنده‌ای است و باید جوانان افغانستانی راه آنها را ادامه دهند و ان‌شاءالله انقلاب اسلامی در تمام سرزمین‌ها به پیروزی برسد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: یادبود شهدای افغانستان گلزار شهدای کرمان حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد در این مراسم گفت: امروز نقشه دشمن، تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی است و امروز تکریم خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از مسئولیت‌هایی است که بر عهده ما گذاشته شده است. 
سرهنگ آزادی نژاد افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه اسلامی از اهداف برپایی این مراسم است. 
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت به همت ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم یزد، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، صدا و سیمای مرکز یزد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.
روایتگری دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده معظم شهدا از برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر