Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:17:20 GMT

شفافیت عملکرد مشارکت مردم در انتخابات را بالا می برد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۸۹۴۸

شفافیت عملکرد مشارکت مردم در انتخابات را بالا می برد

غلامرضا منتظری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خط پایان هر انتخابات باید تحول و پویایی و رشد و بالندگی باشد و معمولاً همه در انتخاب های خود در جستجوی بهتری و برتری هستند و این امر در انتخاب نام، محیط زندگی، شغل و غیره هم نمود یافته است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف از انتخابات سیاسی و اجتماعی رشد و ارتقا و بالندگی کشور استان و روستا است و می‌خواهیم با انتخابات تحول ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این انتخابات نمایشی از عزم ملی است، اضافه کرد: این حضور نقش تعیین کننده‌ای در کشور و سرنوشت ما خواهد داشت و هر اندازه ما حضور پررنگ تری داشته باشیم گل واژه «ما می‌خواهیم» بیشتر تجلی می‌یابد.

منتظری با اشاره به مقوله انتخاب شایسته و احسن افزود: تحولات بر محور مدیریت اتفاق می‌افتد و اگر ما بار امانت را بر شانه انسان های توانمند بگذاریم این بار به خوبی به مقصد می رسد و تحولات خوبی را شاهد خواهیم بود ولی اگر معیارِ انتخاب، تعصب و آشنایی و غیره باشد، «شایستگی» تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دوست داریم انتخابات از آسیب کمتری برخوردار باشد باید دقت خود را بالاتر برده و فردی اصلح را انتخاب کنیم که پاکدست و کاربلد باشد.

وی گفت: ما در پله آغازین گام دوم انقلاب هستیم و قرار است با این انتخاب، ریل‌گذاری جدیدی در کشور اتفاق بیفتد؛ مسیری که خط پایان آن تحقق تمدن نوین اسلامی است لذا این تعهد باید ضریب احساس مسئولیت ما را بالاتر ببرد و به کسی رای بدهیم که توان حرکت در ریل گذاری جدید را داشته باشد.

منتظری اضافه کرد: باید به کسی رأی بدهیم که بتواند انقلاب اسلامی را بیش از گذشته به جهانیان معرفی کنند و بتوانند توان گشودن گره های اقتصادی، ارتقاء سبد معیشتی خانواده، ارتقاء فرهنگ هنر و ادب و فراهم آوردن فرصت‌های شغلی را داشته باشد لذا باید افراد کارآمد انتخاب شوند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا با اشاره به طرح شفافیت عملکرد، افزود: این امر پیشنهاد خوبی است که رسانه‌ها باید آن را بیشتر مطرح کنند و در این روش، کاندیداها خود را معرفی کرده و می توان آن را به عنوان مطالبه مردمی پیگیری کرد.

وی تأکید کرد: این طرح شفافیت همچنین می‌تواند باعث حضور پررنگ مردم در پای صندوق های رای شود.

منتظری عنوان کرد: انتظار است در انتخابات ۱۴۰۰ شاهد حضور باشکوه مردم باشیم و برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه در گام دوم رقم بزنیم.

کد خبر 5213590

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گرگان غلامرضا منتظری مجلس شورای اسلامی انتخابات 1400 شفافیت مالی ویروس کرونا انتخابات 1400 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها چالش شایستگی اردبیل شیوع کرونا گرگان ماه رمضان ۱۴۰۰ واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند

به گزارش «تابناک»، محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات مطرح بود که همین راهبرد در مرحله اول در پیش گرفته شد. در آن زمان بالابودن مشارکت مردم تاثیرات زیادی در عرصه بین‌المللی و جهانی داشت و سرمایه اجتماعی نظام را نشان می‌داد.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که تکلیف تعدادی از کرسی‌های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، انتظار می‌رود که مردم با مشارکت گسترده تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده را در دور دوم تعیین کنند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوکار با بیان این‌که حضور مردم می‌تواند منجر به انتخاب اصلح شود افزود: مردم بهترین و برترین نماینده را انتخاب کند که برای رسیدن به این هدف قطعا مشارکت آنها مهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در هشت حوزه اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات کسب شد که در مجموع روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می‌رود چون خطای برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعا ضعف‌های احتمالی در مرحله دوم رفع می‌شود و می‌توان از این تجارب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و برای سایر انتخابات استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند