Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال توضیحات کاملی را در خصوص پرونده های اخیر باشگاه تراکتور ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شکایت چند بازیکن از باشگاه تراکتور با ادعای دستکاری در قراردادهایشان، فسخ یک طرفه چند بازیکن دیگر و محکومیت باشگاه تراکتور پس از تشکیل پرونده های مربوط به این فسخ ها، جزو موضوعاتی است که به یک ابهام بزرگ برای هواداران تراکتور تبدیل شده؛ ابهامی که یک سوال مهم را به همراه دارد که مشکل دقیقا از کجا نشات می گیرد و چرا حتی بازیکنانی که قرارداد خود را یک طرفه فسخ کرده اند نه تنها محروم نمی شوند بلکه باشگاه تراکتور را با محکومیت مواجه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستکاری در قرارداد بازیکنان توسط باشگاه تراکتور و شکایت رضا شکاری، رشید مظاهری و احسان حاج صفی در این خصوص، موضوعی بود که طی ماه های اخیر ابهامات زیادی را به وجود آورده است. اتفاقاتی که اخیرا در مورد برهم خوردن رابطه اشکان دژاگه و مسعود شجاعی رخ داد، یکی دیگر از مسائلی بود که حواشی در مورد تراکتور را به اوج خود رساند.   جمشید نور شرق، رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال درباره مشکلات تراکتور اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم موضوع اشکان دژاگه و مسعود شجاعی ربطی به موضوع اول ندارد. در مورد آقای شکاری و مظاهری این مطلب مطرح بود؛ چیزی که ادعا شد این بود که مبالغ قراردادهای آنها مربوط به مازاد بر فصول اول فوتبالی، بعد از امضای قرارداد در جاهای خالی که گذارده شده بود، درج شده که این کار بدون توافق با بازیکن اتفاق افتاده بود. می توانست این امر صحیح باشد و می توانست نباشد. ما بر اساس قوانین صلاحیت ورود به این موضوع را نداشتیم. رسیدگی به این موضوع در صلاحیت کمیته محترم انضباطی بود هم در مورد آقای مظاهری و هم در مورد اخیر کمیته انضباطی رسیدگی و احراز کرد که این قسمت های قرارداد بعدا درج شده است.   وی در مورد تشخیص درستی ادعای بازیکنان شاکی از باشگاه تراکتور در زمینه دستکاری قرارداد گفت: یکی از راه های تشخیص ارجاع به کارشناس رسمی دادگستری در رشته خط و امضا است که تاریخ تقریبی درج قسمت های مختلف قراداد را بر حسب تخصصی که کارشناس دارد می توانند تعیین و اعلام کنند.   رئیس کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در مورد مجازات خاطیان چنین موضوعی افزود: لزوما مطلب این نیست که عدد بیشتری بوده و بعدا عدد کمتری در قرارداد درج شده است. حتی در یک مورد عددی که بعدا در قرارداد درج شده بود، 20-30 درصد نسبت به عدد اول و فصل اول افزایش داشت. ولی مساله ما این است که این مبالغ باید با توافق درج شده باشد، میزانش حقیقتا مهم نیست. اگر این موضوع بدون توافق صورت بگیرد، اعتباری نخواهد داشت.  نورشرق با اشاره به غفلت بزرگ بسیاری از بازیکنان در عقد قرارداد که بعدا مشکل ساز می شود، گفت: یک آفتی که ما به شکل گسترده ای در فوتبالمان دیدیم این است که حتی بازیکنانی که سابقه حرفه گری بالایی دارند یا از واسطه های نقل و انتقالاتی بهره می برند متاسفانه در هنگام عقد قرارداد نسخه ای از قرارداد را که مربوط به خودشان است را با توجیهات مختلفی دریافت نمی کنند و این موضوع است که تولید مشکل می کند. به نظر من بازیکنان بایستی به این امر واقف باشند که وقتی نوشته ای را تحت عنوان قرارداد، الحاقیه یا سند با باشگاه امضا می کنند حق شان هست و بایستی نسخه ای از آن را در اختیار داشته باشند تا بعدا بدون نیاز به توسل به ابزارهایی که در اختیار هست، مغایرت ها به راحتی قابل تشخیص باشد.   وی در مورد این که چرا بازیکنانی که قرارداد خود را با تراکتور طی این چند وقت اخیر فسخ کرده اند و نه تنها محکوم نشده اند بلکه تراکتور را محکوم کرده اند به رادیو ایران، گفت: این سوال یک سوال خیلی کلی است. چیزی که مقررات می گوید و ما هم آن را دقیقا اجرا می کنیم این است که اگر فسخ قرارداد از سوی بازیکنی موجه باشد و قرارداد این اجازه را به او بدهد به دلیل اینکه مطالباتش به موقع پرداخت نشده یا هر شرط مورد توافق دیگری که قانون هم آن را تایید می کند، ما فسخ را موجه می شماریم و بازیکن را آزاد محسوب می کنیم. اگر قرارداد و قوانین اجازه فسخ را ندهد، حتما آن را غیرموجه اعلام و نسبت به اعمال محرومیت اقدام می کنیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: باشگاه تراکتور درج شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی آلومینیوم شگفتی جام بود/ قرارداد «اوسمار» باید تمدید شود

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس روز گذشته جمعه ۷ اردیبهشت و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی رو در روی آلومینیوم اراک قرار گرفت و در حالی که تا لحظات پایانی بازی در وقت‌های اضافه از میزبان خود پیش بود، گل تساوی را دریافت کرد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و در پایان تیم آلومینیوم توانست با درخشش احمد گوهری پرسپولیس را شکست دهد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

محمود شافعی کارشناس فوتبال و پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با این بازی اظهار داشت: بازی برای هر دو تیم شرایط حساس و مهمی داشت و با توجه به اینکه پرسپولیس یکی از دو مدعی اصلی قهرمانی است، بازیکنان این تیم تمرکز کافی را در جریان بازی نداشتند و پیروزی آلومینیوم یک شگفتی در جام حذفی این فصل بود. مجتبی حسینی با اینکه تیمش دو بار عقب افتاد اما به خوبی توانست بازیکنان خود را به بازی برگرداند.

تعویض‌های اوسمار عملکرد خوبی نداشتند

او ادامه داد: «اوسمار» فکر کرد که تیمش پیروز میدان است و تعویض‌هایی که انجام داد گواه این موضوع بود. به نظرم در کنار اوسمار باید یک مربی ایرانی با دانش کافی نسبت به حریفان حضور داشته باشد تا در چنین مواقعی، نکات مهم را به او یادآوری کند. بلایی که سر پرسپولیس در بازی با آلومینیوم افتاد ممکن است در رقابت‌های لیگ برتر نیز گریبان گیر این تیم شود.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: اوسمار خیلی زود بازیکنان باتجربه را از زمین خارج کرد و بازیکنانی هم که وارد زمین شدند نتوانستند آن طور که باید عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارند. اتفاقات این بازی می‌تواند درس بزرگی برای اوسمار باشد و از الان به بعد باید به دیدار با سپاهان فکر کند.

نباید عملکرد اوسمار را با دیدار با سپاهان سنجید

شافعی در رابطه با دیدار حساس پرسپولیس برابر سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر گفت: قطعاً سپاهان یکی از تیم‌های خوب و پُر مهره در لیگ برتر است و همچنان شانس قهرمانی را در این فصل دارد. در برخی از خبرها خواندم که ماندن اوسمار در پرسپولیس به این بازی بستگی دارد، من جای مدیریت باشگاه بودم هرگز چنین کاری نمی‌کردم که بخواهم با یک بازی عملکرد سرمربی تیم خودم را زیر سوال ببرم. به عنوان مثال تیم بارسلونا در این فصل نتوانسته انتظارات را برآورده سازد و ال‌کلاسیکو را هم واگذار کرد اما مدیران باشگاه با یک برنامه‌ریزی صحیح تصمیم به تمدید قرارداد با ژاوی گرفتند.

او تصریح کرد: پرسپولیس از زمانی که زیر نظر اوسمار بوده از لحاظ تاکتیکی به ثبات رسیده است و بازیکنان خیلی زیبا بازی می‌کنند. همچنان بازیکنان جوان پرسپولیس هم می‌توانند در کنار سایر نفرات به کار گرفته شوند تا در فصل آینده تیم بهتری را از پرسپولیس شاهد باشیم. امیدوارم پرسپولیس ۶ بازی باقی مانده خود را پیروز شود تا بار دیگر عنوان قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد.

کد خبر 6089481

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • قرارداد اوسمار باید تمدید شود
  • پیروزی آلومینیوم شگفتی جام بود/ قرارداد «اوسمار» باید تمدید شود
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • وعده لاپورتا به ژاوی پس از موافقتش با ماندن در بارسلونا
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • تاکید مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است