Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقاتی گامالیا روسیه اعلام کرد پیش آزمایش بالینی یک واکسن استنشاقی کووید۱۹ در حال انجام است و در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش بالینی، واکسن سال آینده ثبت می شود.

به گزارش برنا؛ به گفته الکساندر گینزبرگ رئیس مرکز تحقیقات اپیدمولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، قرار است آزمایش‌های بالینی یک واکسن استنشاقی کووید ۱۹ در ۲۰۲۲-۲۰۲۱ میلادی انجام شود و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، واکسن مذکور در ۲۰۲۲ ثبت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این باره گفت: مرکز گامالیا در چند حوزه برای ارتقا و توسعه واکسن‌های کووید ۱۹ مشغول فعالیت است. یکی از این حوزه‌ها توسعه واکسن استنشاقی است. در حال حاضر آزمایش‌های پیش بالینی چنین واکسنی انجام شده است. ما تصمیم داریم در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل ۲۰۲۲ میلادی آزمایش‌های بالینی را برگزار کنیم. پس از مشخص شدن نتایج این آزمایش‌ها واکسن در سال آینده ثبت می‌شود.

پیش از این گینزبرگ اعلام کرده بود انستیتو گامالیا مشغول ساخت یک واکسن استنشاقی است که دوبار باید استفاده شود. اما نسخه‌ای تک دوز از آن نیز قابل استفاده است. به گفته او یکی از مزایای چنین واکسنی نبود عوارض جانبی احتمالی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسن کرونا استنشاقی واکسن استنشاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم

هوارد باسکرویل در دهم آوریل ۱۸۸۵ میلادی در محله نارت پلاته آمریکا متولد شد و تحصیلات مقدماتی‎اش را در کالج این ایالت به پایان رساند.

باسکرویل که در سال ۱۹۰۷ میلادی به عنوان معلم تاریخ در مدرسه مموریال تبریز مشغول تدریس بود که در روز‌های پر تب و تاب مجاهدت مشروطه خواهان در برابر قوای دولتی، به جای تدریس تاریخ مردگان به زنده‌های تاریخ ساز تبریز پیوست و شریک حق جویی‌ها و حق طلبی‌های آنان شد.  

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • وقتی یوهان کرایوف در دهه ۷۰ میلادی مانند یک فوتبالیست مدرن بازی می کرد / فیلم
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود