Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@23:21:27 GMT

باید مبارزه با چاقی از مدرسه آغاز شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۲۹۵۶۹

باید مبارزه با چاقی از مدرسه آغاز شود

نمکی گفت: مبارزه با چاقی نیاز به یک اقدام فرهنگی و تغییر سبک زندگی دارد که باید از مدرسه آغاز شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم اختتامیه طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با اشاره به اجرای طرح کوچ گفت: واژه کوچ پر رمز و راز است و در شریعت ما نیز جایگاه مقدسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تاریخ اسلام را بر مبنای میلاد پیامبر نگذاشته ایم بلکه بر اساس کوچ و مهاجرت است.

 

نمکی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان گفت: کرونا درس های زیادی به ما داد به طوری که مرگ و میرها در کرونا به دلیل کهولت سن و بیماری های زمینه ای است. این در حالیست که آمار مرگ و میر در سال 380 هزار بوده که حدود 313 هزار به دلیل بیماری های غیر واگیر و 97 هزار به دلیل فشار خون بالا و عوارض ناشی از آن بود؛ بنابراین می توان گفت بسیاری از مرگ ها به دلیل بیماری های غیر واگیر یعنی چاقی و بی تحرکی است.

 

وی ادامه داد: در ایام کرونا آموخته ایم که بیماران غیر واگیر بیشتر می میرند و در بین نوجوانان افرادی مردند که بیماری مادرزادی زمینه ای یا چاق هستند.

 

نمکی با اشاره به اولین مرگ کرونا که مربوط به یک کودک 9 ساله قمی بود، گفت: این کودک هیچ بیماری زمینه ای نداشت. متاسفانه کودکان زیادی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم که اکثر آنها چاق بودند، این در حالی است که مرگ و میر کرونا بیشتر در افراد بالای 60 سال و دارای بیماری های زمینه ای بود.

 

وی مبارزه با پدیده چاقی را یک اقدام فرهنگی دانست و گفت: باید سبک زندگی انسان ها از کمترین سن تغییر یابد و نگاه ها و نگرش ها نیز تغییر کند.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش کشور مدرسه را مناسب ترین مقطع در تغییر شیوه زندگی دانست و گفت: مبارزه با چاقی باید از مدرسه آغاز شود.

          پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: چاقی و لاغری دانش آموزان کرونا وزارت بهداشت زمینه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

وی افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری برگی بویژه زنگ زردگندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص کانون‌کوبی و سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی‌نسب اضافه کرد: با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

به گفته وی، عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه‌های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه