Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاساز ۷۳ کیلو تریاک در زیر صندلی خودرو لو رفت

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه وانت مزدا و کشف ۷۳ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: مأموران انتظامی پاسگاه رستاق داراب هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت مزدا مظنون و آن را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۷۳ کیلو تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در زیر صندلی جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تأکید کرد: پلیس در راستای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و مبارزه بی امان با این پدیده شوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

دستگیری ۳ سارق و کشف ۲۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری ۳ سارق و کشف ۲۱ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدنیکبخت بیان کرد: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در ممسنی شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام یکسری کار‌های فنی و تخصصی موفق شدند در این زمینه ۳ نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۱ فقره سرقت از اماکن خصوصی، درون خودرو، منزل، احشام و ... اقرار کردند، گفت: این سارقان حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

با هوشیاری پلیس ۱۹ تن سیمان احتکار روانه بازار نشد

فرمانده انتظامی خفر از کشف ۱۹ تن سیمان احتکار به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار خبر داد.

سرهنگ یوسف احمدی اظهار داشت: با توجه به کمبود سیمان در کشور و به تبع آن در شهرستان‌ها و نارضایتی برخی از مردم در خصوص این کالای پرمصرف در عرصه ساخت و ساز، عده‌ای از این فرصت سوء استفاده و از عرضه آن به بازار خودداری و پس از چند ماه با قیمت‌های غیر مصوب به فروش می‌رسانند.

او افزود: در این راستا ماموران انتظامی خفر با اقدامات فنی و تخصصی از دپو سیمان احتکار در یک انبار در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی خفر خاطر نشان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۱۹ تن سیمان احتکار را کشف کنند.

سرهنگ احمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش سیمان‌های احتکار شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انبار احتکار جو و گندم در لارستان لو رفت

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۹۵ تن جو و گندم احتکار شده به ارزش ۸ میلیارد ریال در یکی از روستا‌های اطراف این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: در راستای برخورد با کالای قاچاق و احتکار، ماموران پلیس امنیت عمومی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند محل احتکار جو و گندم احتکار شده را در یکی از روستا‌های اطراف این شهرستان شناسایی کنند.

او تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۹۵ تن جو و گندم احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش کالای احتکار شده را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

اتوبوس حامل البسه ۷ میلیاردی قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف انواع البسه قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس که از مسیر "جهرم-شیراز" در حال حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۷۰ ثوب البسه خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مدارک گمرکی که به طرز ماهرانه‌ای در اتوبوس جاسازی شده بود کشف شد، افزود: ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان در این خصوص ۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند و سامانه ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت درخواست‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی شهروندان است.

برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت حادثه آفرید

فرمانده انتظامی فسا گفت: برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در خیابان "۲۰ متری حمزه" این شهرستان، یک کشته و ۳ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ محمدهاشم هاشم، در بیان جزئیات این حادثه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در خیابان ۲۰ متری حمزه شهرستان فسا، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت با ۳ سرنشین به علت نامعلوم با یک موتورسیکلت دیگر با یک سرنشین برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه در این حادثه متاسفانه یک نفر به علت شدت ضربه وارده فوت و ۳ نفر دیگر نیز مجروح و راهی بیمارستان شده است، به راکبان وسیله نقلیه توصیه کرد حتما در حین رانندگی از کلاه ایمنی استقاده کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

۶۰ هکتار از اراضی طبیعی فیروزآباد در آتش سوخت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از آتش‌سوزی ۶۰ هکتار از مراتع و جنگل‌های واقع در اطراف روستای بیروکان آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: مأموران انتظامی "فیروزآباد" از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع طبیعی اطراف روستای بیروکان مطلع شدند.

او ادامه داد: بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع طبیعی بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۶۰ هکتار از مراتع طبیعی سوخته و از بین رفته است.

جاعل با ۲۵ شاکی روانه زندان شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۲۵ نفر کرده بود خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری با استفاده از برنامه رسید ساز جعلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: بنا به اظهار شاکی پس از درج آگهی فروش لپ‌تاپ در سایت دیوار، شخصی به عنوان خریدار تماس گرفته و درخواست شماره حساب جهت واریز وجه می‌کند و سپس با مراجعه به آدرس وی و با نمایش رسید واریز وجه به مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال در تلفن همراه خود کالا را دریافت می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه پس از گذشت چند ساعت شاکی متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در شهرستان لارستان فارس شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم تاکنون به ۲۵ فقره کلاهبردای به مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از شهروندان با ترفند رسیدساز جعلی و خرید لپ تاپ، تبلت و ... اقرار کرد، عنوان داشت: وی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام سایبری گفت: شهروندان برای جلوگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند و تا مطمعن نشدن از واریز وجه به حساب خود کالا را به خریدار ارائه ندهند.

او از عموم شهروندان خواست تا هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

کشف بیش از ۳ تن گردو خارجی قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان پاسارگاد حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

اوادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه ارزش کالا‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

۷۰۰ قطعه مرغ غیر مجاز کشف شد

فرمانده انتظامی اقلید گفت: خودرو حامل ۷۰۰ قطعه مرغ زنده و بدون مجوز حمل در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: مأموران کلانتری دژکرد اقلید هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل مرغ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو، ۷۰۰ قطعه مرغ زنده غیر مجاز که فاقد مجوز حمل از اداره دامپزشکی بود کشف شد.

فرمانده انتظامی اقلید با اشاره به اینکه ارزش مرغ‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۵۰۰ میلیون ریال برآورده شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کازرون، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان این یگان با کار اطلاعاتی محل اختفاء سارقان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف بیش از ۱۴ کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۲ متهم در یکی از محله‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی افزود: مأموران کلانتری "۲۲ آزادگان" شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی در منزل خود اقدام به خرید و فروش مواد مخدر به صورت گسترده می‌کنند که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی و همکاری با پلیس فرودگاه شیراز به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، ۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص ۲ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند، ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف پراید سرقتی و دستگیری سارق 

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف خودرو پراید سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: ماموران یگان امداد مرودشت حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک خودرو پراید که حرکات مشکوکی داشت مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

او ادامه داد: ماموران پس از استعلام شماره پلاک خودرو از طریق سامانه پلیس آگاهی متوجه شدند که دارای سابقه سرقت از شهرستان "دیلم" را دارد.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه راننده سارق پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

هشدار پلیس آباده  در خصوص پیشگیری از سرقت مغازه

فرمانده انتظامی شهرستان آباده در خصوص پیشگیری از سرقت مغازه توصیه و هشدار‌هایی را به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: شهروندانی که قصد تاسیس مکان‌های تجاری را دارند تا حد امکان از دایرکردن واحد صنفی در مکان‌های ناامن خودداری کرده و نکات ایمنی را در راه‌های ورودی مغازه رعایت کنند.

ویاوو با ارزش در مغازه خودداری و از موجودی دقیق آن و انبار اطلاع داشته باشند.

سرهنگ مسعودی ضمن تاکید بر رعایت استحکام و ایمنی ساختمان در زمان ساخت و ساز، خرید یا اجاره ملک تجاری، افزود: شهروندان از دایر کردن مغازه‌های طلا فروشی، صرافی‌ها و سایر مراکز مالی در کنار گاراژها، اماکن متروکه، مسافرخانه ها، اماکن عمومی، باغات و محل‌های بسیار خلوت و کم تردد خودداری کرده و در صورتی که کنار مغازه شما ملک مخروبه‌ای وجود دارد دیوار‌های آن را با آهن یا بتن، مستحکم و غیرقابل نفوذ کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده در خصوص نصب تجهیزاتی مانند دزدگیر، دوربین مداربسته و درب‌های ضد سرقت برای افزایش ایمنی مراکز تجاری، گفت: شهروندان باید دقت داشته باشند دوربینی نصب کنند که تصاویر با کیفیتی را ضبط کند، چشمی دوربین نباید در معرض دید و در دسترس باشد و کابل‌های مربوط به آن نباید به نحوی در دسترس باشند که به راحتی بتوان آن‌ها را قطع کرد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست از دادن کلید مغازه به افراد غیرمطمئن، شرکت‌های خدماتی و کارگرانی که برای تعمیر مراجعه می‌کنند خودداری و همچنین در صورت نقل مکان به جایی که به تازگی خریداری شده و یا اجاره کرده‌اید قفل تمام درب‌ها را تعویض و از خرید اموال، اشیاء و جواهرات بدون فاکتور از افراد ناشناس خودداری کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فرمانده انتظامی شهرستان بازرسی از این خودرو شهرستان خبر سیر مراحل قانونی ماموران انتظامی شهروندان خواست روانه زندان شد میلیارد ریال یک دستگاه دستور کار نفر دستگیر خارجی قاچاق اماکن خصوصی متوقف کردند ریال برآورد ۶۰ هکتار احتکار شده قضائی شدند کیلو تریاک فقره سرقت موفق شدند جو و گندم آتش سوزی پلیس فتا مورد نظر کشف کنند حرفه ای یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۲۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد

سرهنگ یوسف اشرفی فرمانده انتظامی مهاباد گفت: به دنبال افزایش سرقت از خانه‌باغ‌های این شهرستان و شهرستان‌های همجوار مراتب به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده در این زمینه ۳ متهم و یک نفر مالخر شناسایی شده و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ اشرفی اضافه کرد: سارقان در بازجویی خود به ۲۴ فقره سرقت اقلام و وسایل خانه از خانه‌باغ‌های این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی مهاباد همچنین در ادامه به مردم توصیه کرد: اماکن خصوصی خود را به تجهیزات ایمنی مجهز و از نگهداری وسایل با ارزش در آنها خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان