Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:32:10 GMT

دست برتر مقاومت در نبرد «شمشیر قدس»

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۰۰۶۷

دست برتر مقاومت در نبرد «شمشیر قدس»

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- رامین حسین آبادیان: حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در نوار غزه برای هفتمین روز متوالی همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در نقطه مقابل، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز عملیات «شمشیر قدس» را در دفاع از قدس شریف و مسجدالاقصی با قدرت ادامه می‌دهند و میانجی‌گری های طرف‌های مختلف برای توقف این عملیات هم کارساز نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً در یک سخنرانی تلویزیونی بار دیگر انگشت اتهام را به سوی جنبش مقاومت اسلامی حماس گرفته و مدعی شد که جنبش حماس مقصر اصلی درگیری کنونی است»! این ادعای رژیم صهیونیستی در حالی است که در جریان تجاوزات چند روز گذشته صهیونیست‌ها به نوارغزه حدود ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از هزار تَن دیگر به شدت زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده‌اند که دشمن صهیونیستی باید به شروط آنها جامه عمل بپوشاند. یکی از این شروط، لزوم عقب نشینی صهیونیست‌ها از تصمیم خود علیه ساکنان منطقه شیخ جراح است؛ منطقه‌ای که صهیونیست‌ها قصد دارند آن را به شهرک‌نشینان واگذار کنند. در همین ارتباط، خبرنگار مهر گفتگویی را با «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق ترتیب داده است که آن را در ادامه می‌خوانید:

*سازمان حشد شعبی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که از مقاومت فلسطین حمایت می‌کند. حمایت‌های حشد شعبی به‌طور عام و جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء به‌طور خاص از مقاومت اسلامی فلسطین در چه زمینه‌هایی صورت می‌پذیرد؟

ما در مقاومت اسلامی عراق در دفاع از برادرانمان در مقاومت فلسطین و ملت عزیز فلسطین از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. این نه تنها وظیفه شرعی و اخلاقی ما بلکه بخشی مهم از عقیده اسلامی ما و یک مؤلفه اساسی در پیام و اندیشه ماست.

لذا ما آماده حمایت از مقاومت فلسطین هستیم؛ از سلاح و انتقال تجربه گرفته تا مشارکت مستقیم در نبرد علیه این رژیم غاصب. ما تجارب و تسلیحاتی در اختیار داریم که می‌تواند به عمق این رژیم غاصب برسد.

*گروه‌های مقاومت فلسطین در جریان نبرد شمشیر قدس علیه رژیم صهیونیستی، با رونمایی از تجهیزات جدید و پیشرفته‌ای مانند موشک «حاج‌قاسم سلیمانی» معادله جدیدی را به دشمن تحمیل کرده‌اند. ارزیابی شما از قدرت موشکی مقاومت در این کارزار چیست؟

قدرت موشکی مقاومت فلسطین پایه‌های جدیدی برای مبارزه علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و معادله‌ای با قواعد تازه رقم زده است که در آن، ابتکار عمل در اختیار مقاومت و کل مناطق اشغالی در تیررس است.

همچنین نیروی بازدارندگی نه‌تنها متناسب با حملات صهیونیست‌ها، بلکه نسبت به آن از سطحی بالاتر برخوردار است؛ به‌طوری که باعث خواهد شد این رژیم غاصب قبل از هر اقدام احمقانه‌ای چندین بار محاسبات خود را مرور کند.

*در جریان نبرد کنونی شاهد حملات موشکی و راکتی از جنوب لبنان و سوریه به اراضی اشغالی بودیم؛ اقدامی که تعبیر پیکره واحد محور مقاومت در منطقه را بار دیگر به اذهان متبادر ساخت. به‌نظر شما آیا می‌توان گفت که این تعبیر در عرصه عمل نیز مصداق پیدا کرده و دیگر یک تئوری نیست؟

نخست، این یک بنیان اعتقادی اسلامی است که رسول اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرموده‌اند: مسلمانان و مؤمنان مانند یک بدن هستند. هرکس این امر را احساس نکند، حتماً غافل است. این اصل در میادین و صحنه‌های زیادی متبلور شده است که می‌توان به شهادت فرماندهان سپاه پاسداران در مبارزه علیه رژیم صهیونیستی در لبنان اشاره کرد. همچنین فرماندهان و مجاهدان لبنانی، عراقی و افغانستانی که در نبرد علیه تروریسم داعش در سوریه و عراق به شهادت رسیدند، بر اساس این اصل بوده است.

در این راستا همچنین می‌توان به پشتیبانی بزرگ از مجاهدان جنبش انصارالله در یمن عزیز مقابل تجاوزات ائتلاف صهیونیستی- وهابی اشاره کرد. امروز خون این عزیزان با هم درآمیخته، قلب‌ها به هم گره خورده و دست‌ها به هم پیوسته تا از آرمان بزرگ آزادسازی فلسطین حمایت کنند. ما برای مشارکت در کنار ملت عزیز فلسطین با همه امکانات‌مان سراپا آرزو و اشتیاق هستیم.

*به‌نظر می‌رسد که ایالات متحده همچنان قصد خروج از خاک عراق را ندارد. در این میان، اقدام عملی درخوری نیز برای اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج آمریکایی‌ها انجام نشده است. در صورت تداوم این اشغالگری، راهکار و گزینه مقاومت چه خواهد بود؟

مقاومت اسلامی در عراق تصمیم خود را گرفته و اجرای آن را در میدان آغاز کرده است. یعنی سلاح، تنها راه مجبور کردن نیروهای اشغالگر آمریکایی به ترک عراق است و عملیات مقاومت به تدریج و حساب شده شدت می‌گیرد.

مهم‌ترین نکته‌ای که در طول دوره گذشته اثبات شده، این است که هیچ پایگاه یا موجودیت نظامی آمریکا دور از دسترس مقاومت نیست. در هر وجب از خاک عراق می‌توانیم به آن‌ها برسیم. همان‌طور که در بغداد یا جنوب، امنیت ندارند، در پایگاه‌های عین‌الاسد و الحریر یا هرجای دیگر نیز امنیت نخواهند داشت.

در مورد سستی و اقدامات ضعیف دولت، باید بگویم که آن‌ها در واقع از نظر روانی قادر به ایجاد چنین گفتمانی نیستند و هنوز هم برای طولانی کردن مدت اقامت اشغالگران، به بهانه‌های واهی متوسل می‌شوند و پشت نظامیانی که نتوانسته‌اند از آن‌ها محافظت کنند، پناه می‌گیرند.

ما در مقاومت به این ناتوانی دولت اهمیت نمی‌دهیم، بلکه به راه خود ادامه می‌دهیم. سلاح ما قانونی است و آن را نه تنها تا آزادی عراق، بلکه تا زمان آزادسازی مسجدالاقصی از چنگ رژیم صهیونیستی زمین نخواهیم گذاشت.

کد خبر 5213628 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: انتفاضه رمضان 2021 رژیم صهیونیستی فلسطین مقاومت اسلامی نجباء نصر الشمری فلسطین رژیم صهیونیستی انتفاضه رمضان 2021 ایالات متحده امریکا نوار غزه جنبش حماس عراق روسیه اسرائیل مقاومت فلسطین افغانستان لبنان قدس اشغالی رژیم صهیونیستی مقاومت اسلامی مقاومت فلسطین صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۰۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد

یکی از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با شبکه المنار لبنان تاکید کرد: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با شبکه المنار لبنان تاکید کرد:: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد.

مهمترین محورهای گفتگوی حمدان را در زیر می‌خوانید:

قدرت و توانمندی مقاومت در غزه همچنان دشمن را غافلگیر می‌کند.

مقاومت در میدان نبرد در خط مقدم درگیری مبارزه می‌کند و به دشمن ضربه وارد می‌کند.

مقاومت وارد مرحله رویارویی دائمی با دشمن صهیونیستی شده است.

قدرت و توان مقاومت همچنان در سطحی عالی قرار دارد.

تیپ‌های نخبه ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه فروپاشیدند.

مقاومت در سلامت کامل به سر می‌برد و دشمن اکنون با این سوال راهبردی مواجه است که این نبرد تا کی ادامه خواهد داشت.

تماس‌ها بین رهبران مقاومت در نوار غزه و دفتر سیاسی حماس به شیوه‌های مشخصی ادامه دارد و رهبران مقاومت از نزدیک در جریان اوضاع میدانی قرار دارند.

ما با محمد ضیف و یحیی سنوار به طور دائم در ارتباط هستیم.

دشمن صهیونیستی به تضعیف توانمندی مقاومت امید بسته اما مقاومت خود را کاملا برای نبرد آماده کرده است.

شاهد اقدام میدانی هماهنگ شده و مشورت دائمی بین محور مقاومت هستیم.

آنچه در جریان پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی شاهد بودیم، پایه‌گذار مرحله تازه‌ای شد.

یکی از مهم‌ترین نتایج این نبرد قدرت گرفتن هرچه بیشتر محور مقاومت بود.

مقاومت پروژه سلطه سیاسی جدید دشمن در نوار غزه را به شکست کشاند.

هر نظامی مسلحی در غزه، دشمن ملت فلسطین به حساب می‌آید.

اسکله دریایی در غزه را دولت آمریکا مدیریت می‌کند.

از وساطت چین استقبال کردیم و مانعی برای نقش‌آفرینی طرف‌های مختلف نداریم.

در صورتی که دشمن اقدام به حمله زمینی به رفح کند، مذاکرات متوقف خواهد شد، زیرا مقاومت زیر آتش مذاکره نمی‌کند.

به وضوح اعلام کردیم موضع ما در رابطه با طرحی که اکنون بر سر آن مذاکره می‌شود منفی است.

دشمن می‌خواهد با عملیات رفح از همه باج‌گیری کند.

در صورت حمله زمینی دشمن به رفح، مقاومت اقداماتی میدانی مدنظر خواهد داشت.

با  وجود حمایت‌های آمریکا اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی دیگر برای کسی قانع کننده نیست.

طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شدنتانیاهو و کابوس حمله به رفحتغییر در لحن رسانه‌های رژیم اسرائیل درباره حمله به رفحروز 206 طوفان‌الاقصی|22 شهید و ده‌ها زخمی در بمباران رفحابومازن: با حمله به رفح بزرگترین «فاجعه انسانی» رخ می‌دهد

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی