Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار محمد کرمی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق در نشست خبری همایش علمی مردم امنیت پایدار و پیشرفت اظهارداشت: از زمانی که قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مسوولیت تامین امنیت در سیستان و بلوچستان و قسمت‌هایی از کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان را بر عهده گرفت تلاش کرد تا تمام مولفه‌های که برای تامین امنیت پایدار در منطقه لازم است را در کنار یکدیگر قرار دهد و از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: با ورود سپاه برای تامین امنیت این مناطق با برنامه‌ریزی که ایجاد شده بر اساس سه راهبرد و بر مبنای کار علمی و عقلانی سه راهبرد کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برنامه ریزی و طرح ریزی کرد.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق گفت: امنیت بدون توسعه اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی امکان پذیر نیست و امنیت نمی‌تواند جدای از توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

او  تاکید کرد: اگر امنیت پایدار نباشد نه توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی در یک جامعه رخ نخواهد داد بنابراین تمام این مولفه‌ها باید در کنار یکدیگر قرار گیرد تا بتوان به نتایج دلخواه در توسعه و امنیت پایدار رسید.

سردار کرمی اظهارداشت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه تلاش کرده تا از همه ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در جهت تامین امنیت پایدار در این استان استفاده کند و تمام این مولفه‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهد.

او  با بیان اینکه امنیت صرفا نظامی نیست و تمام مولفه‌ها در این مورد تاثیرگذار است افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌شماری از جمله مردم خوب و خونگرم دارد که این مساله در تامین امنیت بسیار مهم است.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق گفت: انسجام و وحدتی که در قرآن کریم ذکر شده و انسجامی که در بین برادران اهل سنت و تشیع ایجاد شده این خود ظرفیت خوبی برای تامین امنیت است و باید امنیت مردمی شود.

او تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای جوانانی متفکر و خلاق و مرزی گسترده در حوزه خشکی و دریایی است که این مهم ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اقتصادی محسوب می‌شود و کمتر استانی در کشور دارای چنین جایگاهی است.

سردار کرمی بیان کرد: معادن یکی دیگر از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است که می‌توان از این ظرفیت برای ایجاد اشتغال استفاده کرد که ایجاد اشتغال نقش مهمی در امنیت پایدار دارد.

او  اظهارداشت: سیستان و بلوچستان همچنین ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی، دامپروری، شیلات و سواحل مکران به عنوان گنج پنهان دارد که می توان از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه اقتصادی و به تبع آن امنیت پایدار بهره برد.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق گفت: تنها راه سرعت بخشیدن به توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان همدلی بین مسوولان و مردم است که در چند سال اخیر این امر به خوبی در این استان نمود پیدا کرده است.

او  ادامه داد: هم‌اینک هدلی و انسجام خوبی بین مسوولان و مردم سیستان و بلوچستان برای توسعه و پیشرفت این استان ایجاد شده است.

سردار کرمی با اشاره به برگزاری همایش علمی مردم امنیت پایدار و پیشرفت اظهارداشت: این همایش با هدف بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای توسعه اقتصادی و امنیت پایدار در این استان برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: این همایش فرصت خوبی را در اختیار نخبگان، تحصیلکردگان، علما، دانشجویان و آحاد جامعه قرار داده تا در موضوعات مختلفی که مطرح شده صاحب ایده و نظر باشند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق گفت: با ایجاد انسجام و وحدت بین تمام مجموعه‌ها باید تلاش کنیم تا زمینه‌های توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان را فراهم کنیم که این همایش به دنبال این مساله است.

او  تاکید کرد: کارهای خوبی برای توسعه سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر انجام شده و همایش علمی مردم امنیت پایدار و پیشرفت در صدد است تا همه ظرفیت‌ها را در کنار هم برای توسعه و پیشرفت این استان جمع کند.

دبیر همایش علمی مردم امنیت پایدار و پیشرفت نیز در این نشست اظهارداشت: این همایش به ابتکار قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق با همکاری دانشگاه‌ها و سایر مراکز با هدف توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان در مباحث اقتصادی، امنیت، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

محبعلی رهدار بیان کرد: خدمات اجتماعی و نقش آن در امنیت و پیشرفت، آسیب‌های اجتماعی و حاشیه نشینی و نقش آن در امنیت و پیشرفت و راهکارها، ورود غیرمجاز اتباع بیگانه، چالش‌ها و راهکارها، تجربه نگاری پیرامون موفقیت در ایجاد امنیت پایدار در شمال استان و ارائه الگو، نتایج حاصله از اجرای طرح رزاق در جهت کنترل قاچاق و کمک به معیشت مرزنشینان، نقش مرز به عنوان محل صادرات و واردات و نقش آن در ایجاد امنیت و پیشرفت، بسترها و زمینه‌های اقتصادی دریا و نقش آن در امنیت، ظرفیت‌های کشاورزی منطقه، چالش‌ها و راهکارها، چگونگی ترغیب سرمایه گذاری مردمی و بومی در منطقه، بررسی چالش ها و راهکار در حوزه مواد مخدر و تسهیل ظرفیت‌های معدنی و ایجاد صنایع تبدیلی محورهای اصلی این همایش است.

او  ادامه داد: این همایش در سه قالب اصلی علمی شامل مقاله، پایان نامه، کتاب و خلاصه طرح‌های ملی و منطقه ای؛ قالب ایده شامل متناسب با محورهای همایش با رویکرد حل علمی مسائل استان و در قالب اثر شامل داستان، شعر، موشن گرافیک و کلیپ، کانال و صفحات اجتماعی برگزار می‌شود.

دبیر همایش علمی مردم امنیت پایدار و پیشرفت گفت: دریافت مقالات به شکل پوستر علمی، ایده و تاریخ ارسال اثر ۳۰ اردیبهشت و ارائه اصل مقاله ۳۱ شهریور است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی زمینی سپاه مرزهای سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان امنیت پایدار توسعه و پیشرفت توسعه اقتصادی تامین امنیت برای توسعه نقش آن مولفه ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

خلیل‌احمد سلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان که به مناسبت هفته کار و کارگر انجام شد، اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی در دولت سیزدهم برای بهبود سبد معیشت مردم اجرایی شد که طی یکسال اخیر شهروندان سیستان و بلوچستان از آن بخوبی استقبال کردند.

وی افزود: در بازه زمانی یکساله طرح کالابرگ الکترونیکی، بیش از ۶۷۰ هزار خانوار در استان از این طرح استقبال کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه گردش مالی این طرح در سیستان‌ و بلوچستان نیز سه هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: از این مبلغ، دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان توسط مردم بصورت نقدی و یک هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان آن بصورت یارانه توسط دولت پرداخت شده است.

سلامی در خصوص طرح فجرانه هم گفت: از هفدهم بهمن سال قبل که این طرح آغاز شد، در مرحله اول، ۵۴۶ هزار خانوار، در مرحله دوم ۴۵۲ هزار خانوار و در مرحله سوم که تا ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد، تا الان ۳۷۰ هزار خانوار با مراجعه به ۴۲۰۰ فروشگاه مجری طرح در استان، یازده قلم کالای تعریف شده را خریداری کردند.
وی ادامه داد: میزان یارانه تشویقی اختصاص یافته توسط دولت سیزدهم از ابتدای طرح فجرانه تا الان در سیستان و بلوچستان، یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه از کاهش ۱۰ درصدی حوادث ناشی از کار طی سال گذشته در استان خبر داد و اظهار کرد: صیانت از نیروی کار و کمک به ارتقای بهره‌وری واحدهای تولیدی از وظایف اصلی وزارت متبوع در کشور است.

سلامی گفت: افزایش سطح مشارکت تعاونی‌ها در اقتصاد می‌تواند در تحقق شعار امسال بسیار مهم و ضروری باشد، به همین منظور برنامه های حمایتی از فعالان بخش تعاون استان و ترغیب دیگر افراد علاقمند برای ورود به این بخش پیش‌بینی شده است و اجرا خواهد شد.

پایان پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان