Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:04:52 GMT

جراحی کاهش وزن به پیشگیری از آب مروارید کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۰۳۷۷

جراحی کاهش وزن به پیشگیری از آب مروارید کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی تودی، نتایج مطالعه محققان دانشگاه ETH زوریخ سوئیس نشان داد که پس از جراحی کاهش وزن، احتمال ابتلای فرد به آب مروارید به ویژه در بیماران جوان کمتر است.

به گفته محققان سوئیسی، کاهش وزن در بیماران چاق ممکن است فشار اکسایشی بر روی سلول‌ها و التهاب سلولی را کاهش دهد و حتی دیابت و فشارخون بالا را بهبود بخشد که همگی برای سلامت چشم‌ها مفید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه داده‌های بیش از ۲۲,۵۰۰ فردی که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ تحت جراحی کاهش وزن قرار گرفته بودند با بیش از ۳۵,۵۰۰ فرد چاق که جراحی نکرده بودند مقایسه شد.

رده سنی شرکت کنندگان ۴۰ تا ۷۹ سال بود و به طورمیانگین به مدت ۶ سال تحت نظر بودند.

محققان دریافتند که خطر آب مروارید در بیمارانی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته بودند، در مقایسه با افرادی که این عمل را انجام نداده بودند، ۲۹ درصد کاهش می‌یابد.

کمترین خطر ابتلاء به آب مروارید در بیمارانی مشاهده شد که در سنین ۴۰ تا ۴۹ سال تحت جراحی کاهش وزن قرار گرفته بودند و آنها حدود ۵۰ درصد کمتر با احتمال ابتلاء به آب مروارید روبرو بودند.

آب مروارید علت اصلی نابینایی برگشت پذیر در جهان است. علائم آن شامل تاری دید و از دست دادن حساسیت کنتراست یا مشکل درک عمق است. آب مروارید می‌تواند منجر به مشکل در خواندن یا مشکل در رانندگی در طول روز یا شب شود.

چاقی از فاکتورهای پرخطر ابتلاء به آب مروارید است از اینرو کاهش وزن این ریسک را کاهش می‌دهد.

کد خبر 5213457

منبع: مهر

کلیدواژه: کاهش وزن آب مروارید چشم ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو کووید 19 ستاد ملی مقابله با کرونا درمان ناباروری سکته مغزی تغذیه سالم نسخه الکترونیک واکسیناسیون چاقی فشار خون جراحی کاهش وزن آب مروارید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران از کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل نیکوکار اظهار کرد: امروزه به لحاظ پیچیدگی روابط اجتماعی و وجود رابطه اجتناب‌ناپذیر در زندگی شهروندان، سرقت نه تنها شخص مال‌باخته، بلکه به‌موازات آن امنیت جامعه را نیز متزلزل می‌کند و انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‏گذاری را در بین مردم از بین می‌برد.

وی افزود: سرقت موجب افزایش هزینه‌های تولید می‏‌شود و بخش‌های زیادی از بیت‌المال و سایر امکانات کشور باید صرف پیشگیری از سرقت و مبارزه با تبهکاران و سارقان، اداره زندان‏‌ها‬ و تأمین زندگی خانواده‌های زندانیان شود‬ که آثار زیان‌بار آن بر مصرف‌کننده‌ها و شهروندان تحمیل و اضطراب و نگرانی دامن‌گیر خانواده‌ها می‌‏شود و از لحاظ سیاسی، امنیت داخلی مخدوش شده و موجبات نارضایتی و اعتراض مردم را فراهم می‏‌کند.‬

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران تصریح کرد: در راستای ارتقای هماهنگی بین دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در پیشگیری از جرم به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران در پیگیری مصوبات جلساتی برگزار شده که اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر در شهر تهران شده است.

منبع: فارس

کد خبر 748380

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • چرا برای کاهش وزن نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟