Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@03:51:18 GMT

چه تعداد روستای مشهدمقدس با تنش آبی روبرو هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۱۰۱۸

چه تعداد روستای مشهدمقدس با تنش آبی روبرو هستند؟

کمبود بارش‌ها و همچنین در پیش بودن فصل تابستان سبب شده تا معضلاتی در حوزه تامین آب روستاهای مشهد شکل بگیرد.

به گزارش قدس آنلاین، حسین اسماعیلیان اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل کاهش میزان بارندگی‌ها یکی از مهمترین معضلات ما تامین منابع آبی به ویژه برای فصل تابستان است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مشهدمقدس گفت: بخش عمده‌ای از آب شرب مورد نیاز در مشهد از طریق سدها تامین می‌شود و در حال حاضر میزان ذخایر سدها نیز نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلیان افزود: روستاهای مشهدمقدس از ابتدای سال ۹۹ به این مجموعه واگذار شد و نخستین اولویت ما این بود که بتوانیم روستاهایی را که با تنش آبی روبرو هستند مسائلشان را حل کنیم و خوشبختانه موفق شدیم مشکل تنش آبی ۴۵ روستا را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مسئله تابستان پیش رو و معضلاتی که ممکن است برای روستاهای مشهد پیش بیاید از مدتی قبل حفر تعدادی چاه و مخزن و اصلاح در برخی خطوط را در دستور کار قرار دادیم.

اسماعیلیان بیان کرد: با این وجود در حوزه آبرسانی به روستاها به ویژه در تابستان پیش رو با توجه به کاهش بارش‌ها مشکلاتی داریم که برخی به درون خود روستاها بازمی‌گردد همچون توسعه باغ ویلاها و یا افزایش انشعابات غیرمجاز و برخی نیز ناشی از کمبود اعتبارات است.

مدیرعامل آبفای مشهد گفت: در حال حاضر براساس برآوردها بیش از یکصد روستای مشهد با تنش آبی روبرو هستند و باید برای حل معضلات آنها تمهیدی اندیشیده شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بی آبی تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۱۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدرضا اسدنژاد از آمار تصادفات جرحی و خسارتی در مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان آمار تصادفات طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: ۲۷۵ تصادف جرحی و خسارتی به وقوع پیوسته است که از این میان ۲۳۷ فقره خسارتی و۳۸ فقره جرحی بوده است که در پی وقوع این تصادفات ۴۳ نفر مصدوم شدند.

وی افزود: تعداد هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو متخلف اعمال قانون شدند و تعداد ۸۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند.

کد خبر 6097079

دیگر خبرها

  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • پیام مهم: تن‌هاخ حاضر نیست از یونایتد برود!
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره