Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون انتقال کروناویروس در دوران بارداری از مادر به جنین و احتمال اختلال در بدن جنین مشاهده نشده است، اما احتمال انتقال ویروس کرونا حین زایمان از مادر به نوزاد وجود دارد.

ناصر خسروی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص احتمال ابتلای مجدد افراد به بیماری کرونا و انتقال این ویروس از مادر به نوزاد، اظهار کرد: احتمال ابتلای مجدد افراد به ویروس کرونا وجود دارد، فرد اگر پس از گذشت چند ماه مجدد به این بیماری مبتلا شود، نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از شدت بیماری وی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری افزود: شدت بیماری در فردی که برای بار دوم به ویروس کرونا مبتلا شده، متفاوت است و این مطلب که فرد حتما به‌صورت شدیدتر درگیر این بیماری خواهد شد، صحیح نیست.

وی در خصوص باقی ماندن عوارض پس از ابتلا به ویروس کرونا، توضیح داد: باتوجه به شدت بیماری، عوارض پس از ابتلا ممکن است تا مدت‌ها برای فرد باقی بماند، اگر فرد در مرحله نخست ابتلا، مبتلا به نارسایی ریه شود در صورت ابتلای مجدد به این ویروس امکان دارد، شدت بیماری در وی زیاد باشد.

خسروی در ادامه درباره امکان انتقال ویروس کرونا از مادر باردار به جنین، یادآور شد: تاکنون انتقال کروناویروس در دوران بارداری از مادر به جنین و احتمال اختلال در بدن جنین مشاهده نشده است، اما احتمال انتقال ویروس کرونا حین زایمان از مادر به نوزاد وجود دارد و باتوجه به درصد گرفتاری در نوزاد، عوارض این ویروس در او متفاوت خواهد بود.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مادر باردار در صورت ابتلا به کروناویروس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به مراکز درمانی مراجعه کند و به هیچ عنوان نباید مادر باردار به‌صورت خودسرانه دارو مصرف کند، عموما داروهایی که برای جنین خطرناک هستند توسط پزشک تجویز نمی‌شوند.

وی افزود: باتوجه به وضعیت بیمار، علایم و زمان شروع بیماری، تست کرونا برای مادر باردار تجویز می‌شود و این تست به‌صورت PCR  است (آزمایش PCR از طریق یک سوآپ، مایه مخاطی را از ته گلو یا بینی نمونه‌برداری می‌کند) و همانند دیگر گروه‌ها، ابتلا به کووید ۱۹ در برخی از مادران شدیدتر و در برخی خفیف‌تر است.

خسروی در پایان در خصوص بحث خطرات انجام سی‌ تی‌ اسکن در مادران باردار مبتلا به ویروس کرونا، تصریح کرد: از آن‌جا که در فرآیند انجام سی‌ تی‌ اسکن اشعه‌های مضرر به بدن فرد وارد می‌شود، باید در  انجام آن جوانب احتیاط را در نظر گرفت، همچنین در تجویز سی‌ تی اسکن برای مادر باردار، سن جنین و ماه بارداری نیز در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه چهارمحال و بختیاری کروناویروس مادر باردار جنين همه باهم علیه کرونا چهارمحال و بختیاری مادر به نوزاد ویروس کرونا انتقال ویروس مادر باردار شدت بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد

مدت‌هاست که مشخص شده است قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌های کشاورزی می‌تواند تا حد زیادی احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.

به گزارش مدیسن نت، تحقیقات تازه ژنتیکی اکنون افرادی را که ممکن است آسیب پذیرترین وضعیت در این خصوص داشته باشند نشان می‌دهد.

تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی ۸۰۰ بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بررسی کردند.

محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلا به این بیماری در معرض ۱۰ آفت کش مورد استفاده در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال ۱۹۷۴ در معرض این بیماری بودند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، بخش‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تقویت کردند.

دکتر «برنت فوگل»، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی، توضیح داد که اختلال در عملکرد لیزوزومی مدت‌هاست با ظهور پارکینسون مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که انواع مرتبط با فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که مدت طولانی در معرض آفت کش‌ها قرار داشتند بیشتر بود.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با عملکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به گفته محققان، این نشان می‌دهد که دفع نابهنجار ضایعات در سلول می‌تواند یکی از دلایل زمینه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن طولانی در معرض آفت کش‌ها رخ می‌دهد.

همانطور که ترکیبات سمی- از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که مدت‌ها با پارکینسون مرتبط است- در سلول‌های مغز ساخته می‌شوند، می‌توانند در آنچه که به نام اجسام لویی در بافت‌ها شناخته می‌شوند، نیز تشکیل شوند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع جسم لویی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

فوگل در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که استعداد ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با عملکرد لیزوزومی مرتبط هستند.»

وی افزود: «به صورت روزانه، این گونه‌ها تأثیر زیادی ندارند. اما تحت استرس مناسب، مانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت کش‌ها، ممکن است از بین بروند و به مرور زمان منجر به ابتلا به بیماری پارکینسون شوند. به این حالت تعامل ژن-محیط زیست گفته می شود».

فوگل گفت: «داده‌هایی برای بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که نشان می‌دهد تأثیرات محیطی بر توسعه این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما هنوز راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین اینکه چه کسی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم».

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس