Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-04@23:25:38 GMT

یک وزارتخانه جدید در راه است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۱۶۲۰

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیسیون مشترک برای بررسی طرح تشکیل وزارت انرژی و نهادهای وابسته آن در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

به گزارش شریان نیوز،،مالک شریعتی‌نیاسر در تشریح جلسه روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون انرژی دو موضوع در دستور کار قرار داشت. موضوع اول رای‌گیری در ارتباط با اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در ارتباط با استنکاف سازمان برنامه و بودجه و ریاست جمهوری از اجرای کامل قانون موسوم به پتروپالایشگاه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: ما حدود ۴۰ روز پیش در جلسه کمیسیون انرژی مهلت دو هفته‌ای به سازمان برنامه و هیات امنای صندوق دادیم که جلسه را تشکیل دهند و تنفس خوراک را براساس قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و و میعانات گازی با استفاده سرمایه‌گذاری تصویب کنند تا مراحل عملیات اجرایی این پتروپالایشگاه آغاز شود.

شریعتی‌نیاسر تصریح کرد: به جهت تعطیلات صحن و کمیسیون‌های مجلس برای حضور در حوزه‌های انتخابیه و تعطیلات یک هفته کرونایی، عملاً مهلت دولت برای اجرای این قانون از دو هفته به حدود ۴۰ روز افزایش پیدا کرد اما در این ۴۰ روز هم اتفاقی نیفتاد و این مصوبه از هیات امنای صندوق اخذ نشد.

وی ادامه داد: بنابراین براساس قراری که داشتیم در جلسه امروز کمیسیون انرژی رای‌گیری انجام شد و به اتفاق آرا و بدون مخالف این ارجاع اعمال ماده ۲۳۴ به صحن علنی به تصویب رسید. این موضوع به صحن مجلس و با تصمیم صحن به قوه قضاییه ارجاع خواهد شد امیدواریم در این فرصتی که تا تصمیم صحن مجلس باقی مانده همچنان دولت این وظیفه قانونی خود را انجام دهد تا نیازی به پیگیری قضایی نباشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دستور کار دوم جلسه هم به بررسی تشکیل کمیسیون مشترک بررسی طرح تشکیل وزارت انرژی و ملحقات آن اختصاص داشت.

شریعتی‌نیاسر افزود: با وجود اینکه اعضای کمیسیون انرژی اتفاق نظر داشتند که این موضوع، موضوع اختصاصی کمیسیون انرژی است و به‌ویژه اینکه وزن اقتصادی و وزن تشکیلات ساختاری مجموعه نفت و نیرو در کمیسیون انرژی قرار دارد و باید به روال بسیاری از طرح‌ها و لوایح کمیسیون اصلی، کمیسیون انرژی باشد و کمیسیون‌های دیگر مرتبط با کمیسیون فرعی باشند اما از آنجایی که هیات رییسه ارجاع داده بود، ما ۷ نفر را به عنوان اعضای کمیسیون مشترک بررسی این طرح انتخاب کردیم که این هفت نفر را به هیات رییسه اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مقرر شد آقای عباسی رییس کمیسیون انرژی با هیات رییسه مجلس صحبت کند و موضوع ارجاع آن به عنوان کمیسیون اصلی به کمیسیون انرژی به عنوان مسئول اصلی رسیدگی به طرح، در دستور کار قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: از نظر کمیسیون انرژی، این تصمیم موقتی است تا در هیات رییسه مجلس تعیین تکلیف شود. امیدواریم که موضوعات تخصصی به کمیسیون‌های تخصصی خودشان ارجاع شود و تشکیل کمیسیون مشترک اتفاق نیفتد و کمیسیون انرژی به صورت کامل به موضوع رسیدگی کند.

منبع: شریان

کلیدواژه: کمیسیون انرژی مجلس کمیسیون مشترک هیات رییسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه‌ای به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان ساوجبلاغ با حضور مسؤولان مربوطه و سرمایه گذاران بخش گردشگری برگزار شد و ضمن هم اندیشی برای رفع مشکلات، ایجاد کارگروهی بدین منظور در فرمانداری در دستورکار قرار گرفت.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز شناسایی و رفع موانع سرمایه‌گذاری در بخش‌گردشگری ساوجبلاغ را هدف اصلی تشکیل این جلسه دانست و گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای گسترش زیرساخت‌های گردشگری به خصوص در شهرستان‌های مستعدی همچون ساوجبلاغ بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تنها با تعامل ادارات و دستگاه‌های مختلف حاصل می‌شود، اظهار کرد: به همین منظور مقرر شد کارگروهی در فرمانداری ساوجبلاغ برای پیگیری و رفع موانع سرمایه‌گذاری این شهرستان تشکیل شود.

کد خبر 6095131

دیگر خبرها

  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • رسمی؛ علی خطیر برکنار شد
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • فصل جدید آبی