Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- کارشناس بازار سرمایه گفت: در نیمه دوم سال گذشته و در شرایط فعلی با وجود گذشت دو ماه از سال جدید بخشی از نقدینگی به سبب ریزش‌های پی در پی بازار سرمایه و عدم جذابیت بازار‌های موازی به بازار رمز ارز‌ها تزریق شد.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه  در مورد تاثیر رمز ارزها بر خروج نقدینگی از بازار سرمایه، اظهار کرد: تا چند سال گذشته رقیبی تحت عنوان رمز ارزها برای بازار سهام وجود نداشت، لازم به ذکر که بحث رمز ارز در بازه یک و دوسال اخیر به ویژه در سال ۹۹ جدی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: از نظر بنده رمز ارزها اکثرشان هیچ بنیاد و پشتیبان خاصی ندارند، ناگفته نماند در شرایط فعلی چند هزار رمز ارز داریم هر چند روز یکبار هم دارد به تعدادشان افزوده می شود نباید این نکته را از یاد برد که محاسبه رمز ارزها از آنجایی که به شکل نموداری است اگر شخصی قصد دارد که در این حوزه ورود کند باید تحلیل تکنیکال را بلد باشد.

 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اوج گرفتن معاملات رمز ارز‌ها در سال ۹۹ مصادف شد با ریزش بازار سرمایه، گونه‌ای که این امر سبب شد تا سهامداران نقدینگی را از بازار سرمایه خارج کنند و مسیر آن را به سمت رمز ارز‌ها تغییر دهند.

آسایش گفت: اگر بخواهیم بحث رمز ارزها را بررسی کنیم خواهیم دید در کشورهای جهان سوم مثل ایران طی یک یا دو سال گذشته بحث رمز ارزها به شکل جدی تری دنبال می شود به گونه ای که اخیرا در خیابان ها هم در بین مردم در مورد خرید و فروش رمز ارزها مطالب مختلفی را می شنویم.

او بیان کرد: در نیمه دوم سال گذشته و در شرایط فعلی با وجود گذشت تقریبا یک ماه از سال جدید بخشی از نقدینگی به سبب ریزش های پی در پی بازار سرمایه و عدم جذابیت بازارهای موازی اعم از طلا، مسکن، خودرو و غیره به بازار رمز ارزها تزریق شد ناگفته نماند از آنجایی که مبالغ سرمایه گذاری شده در چنین بازاری به امر تولید کمکی نمی کند چندان برای اقتصاد کشور خوشایند نخواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: شاید اکنون سرمایه گذارانی که وارد بازار رمز ارزها شدند تا حدودی توانسته باشند به سود دست یابند اما باید گفت این بازار از آنجایی که تخصصی است به راحتی می تواند به سهامداران خرد آسیب وارد کند.

اوبیان کرد: از آنجایی که در کشور ما نرخ انرژی (برق) نسبت به کشورهای دیگر پایین تر است و به همین خاطر تعداد حداکثری از اشخاص به ویژه سایر کشور های از چنین موقعیتی استقبال می کنند به همین خاطر است که دولت یک سری مجوز هایی را بدین منظور صادر می کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: دلیل آنکه معاملات رمز ارز در کشور ما غیر قانونی به حساب می آید به سبب آن است که مبلغ حاصله از کشور خارج می شود، در رمز ارزها فرار مالیاتی بیش از بازار های دیگر است، همچنین باید گفت در کشور هایی که اقتصاد بزرگی دارند هنوز رمز ارزها را به رسمیت نشاخته اند به سبب آنکه می دانند در رمز ارزها پولشویی زیاد است.

 باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کارشناس بازار سرمایه گفت رمز ارز ها رمز ارزها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • ورود ۸۵۳ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت