Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:33:40 GMT

۴۰۰ تن کلزا از مزارع پلدختر برداشت‌ می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۱۹۲۹

۴۰۰ تن کلزا از مزارع پلدختر برداشت‌ می‌شود

فخرالدین حیدری روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال ۴۰۰ هکتار از زمین های پلدختر زیر کشت کلزا رفته و تاکنون نیز ۱۶۰ تن از این محصول به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه برداشت کلزا تا ۱۰ خردادماه ادامه دارد افزود: این دانه روغنی با قیمت تضمینی پایه هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان در مرکز اتحادیه تعاون روستایی پلدختر خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول تولیدات گیاهی جهادکشاورزی پلدختر گفت: سال گذشته چهار تن کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شد و پیش بینی می شود این میزان در سال جاری به ۴۰۰ تن افزایش یابد.

حیدری یادآور شد: کشت کلزا علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، رعایت تنوع کشت و ایجاد درآمد برای کشاورزان، موجب کاهش واردات روغن نیز می شود و باتوجه به اینکه کمباین مخصوص برداشت کلزا در شهرستان وجود دارد، کشاورزان باید جهت برداشت از آن استفاده کنند تا از ریزش و افت محصول جلوگیری شود.

وی  گفت:بهترین زمان برداشت کلزا هنگامی است که ۸۵ تا ۹۰ درصد دانه های آن رسیده، رنگ آنها متمایل به قهوه ای و سیاه باشد و بذرها با مالش غلاف آزاد شوند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی پلدختر کلزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی پلدختر کلزا وزارت جهاد کشاورزی پلدختر کلزا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان