Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@05:55:02 GMT

گفتاردرمانی رشته ای با کاربردهای بالینی است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۲۰۹۱

گفتاردرمانی رشته ای با کاربردهای بالینی است

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا یادگاری عضو هیأت علمی گفتاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی که به تازگی به مرتبه "استاد تمام" نائل آمده و اولین دانش آموخته گفتاردرمانی در کشور است که این مرتبه علمی را کسب کرده است، گفت: در سال ۱۳۹۰ که دوره دکترای تخصصی گفتاردرمانی را تکمیل و از تز خودم دفاع کردم، به عنوان مدیر گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به انجام وظیفه پرداختم و حدود هفت سال و نیم مدیر این گروه آموزشی بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از اوایل دهه ۹۰، مسئولیت ریاست انجمن علمی گفتاردرمانی ایران، مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه، و از اواخر سال گذشته تا کنون نیز برای دومین دوره از مسئولیتم در سمت مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه، مشغول خدمت هستم.

یادگاری درباره فعالیت‌های برجسته پژوهشی و آموزشی خود اظهار داشت: علاقه اصلی پژوهشی و آموزشی ام در حوزه " اختلالات زبانی اکتسابی به ویژه آفازی" است. و طی سال‌های اخیر، تدریس دروس اختلالات اکتسابی زبان، آفازی، عصب روان شناسی زبان، مدل‌های شناختی گفتار و زبان و روش‌های تحقیق در آسیب شناسی گفتار و زبان را به عهده داشتم.

وی همچنین به یکی از تحقیقات خود که دو سال به طول انجامید، اشاره کرد و گفت: اجرای طرح پژوهشی "مداخلات خانواده-محور اختلالات ارتباط، زبان، گفتار و بلع کودکان از تولد تا ۵ سالگی"، به سفارش دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت بود.

یادگاری افزود: این طرح تحقیقاتی با مبنای نظری و مدل ICF سازمان جهانی بهداشت و به کمک جمعی از همکاران متخصص اجرا شد و حاصل آن کتاب "مداخلات خانواده-محور" است که با زبانی ساده و کاربرپسند همراه با تصاویر گرافیکی برای خانواده‌ها نوشته شد.

این استاد گفتاردرمانی، در پاسخ به سوالی در خصوص رشته گفتاردرمانی و مهم‌ترین مسائل در به کارگیری این تخصص در درمان مددجویان، گفت: گفتاردرمانی، رشته‌ای با کاربردهای بالینی است. کار با مراجعان برای بهبود بخشیدن به مشکلات ارتباط، زبان، گفتار و بلع چالش‌های خودش را دارد. آموزش و درمان زودهنگام این گونه اختلالات چه در مواردی که تکاملی هستند و چه برای موارد اکتسابی، می‌تواند نتایج ارزشمند و معناداری به همراه داشته باشد.

وی افزود: به لحاظ فشردگی درمان، لازم است که طول جلسات، تعداد کلی جلسات مورد نیاز، شروع درمان یا مشاوره و سایر عوامل اثر گذار تمهیدات به موقع اتخاذ شود. البته ارجاع به موقع از سوی متخصصان پزشکی می‌تواند به این موضوع کمک کند. کار بالینی در رشته گفتاردرمانی علاوه بر دانش فنی و تخصص، نیازمند حوصله و صبوری، انسان دوستی و اخلاق مداری است.

کد خبر 5213757

منبع: مهر

کلیدواژه: گفتار درمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان غذا و دارو ستاد ملی مقابله با کرونا درمان ناباروری کووید 19 سیگار سکته مغزی تغذیه سالم نسخه الکترونیک فشار خون واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند

بنابر آنچه اقتصاد۲۴ نوشته است، علی اکبر رائفی پور که سال‌ها در محافل رسانه ای او را با مدرک فوق دیپلم یا کارشناسی حسابداری معرفی می‌کردند بالاخره مدرکش منتشر شد و مشخص شده که وی کارشناس حسابداری دانشکاه پیام نور شاهد را با معدل ۱۵ دارد.

در بسیاری از محافل علمی مدرک دانشگاه پیام نور صرفا برای ارائه به دستگاه‌های دولتی برای افزایش حقوق! شناخته می‌شود و بار علمی ندارد. نکته قابل توجه نمره زبان فارسی رائفی پور بوده که ۱۳ است و در مقابل نمره زبان خارجی وی ۱۴ است.

رائفی پور که اخیرا در قامت یک نظریه پرداز اقتصادی خود را مطرح می‌کند نمره درس "توسعه اقتصادی" و "پول و ارز بانکداری" وی هر دو ۱۳ شده است!

دیگر خبرها

  • تروما چهارمین علت مرگ در دنیا
  • گردهمایی جامعه جراحان ایران در تهران/ تبادل اطلاعات علمی
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • افشای مدرک تحصیلی رائفی پور /نمره ۱۳ در درس توسعه اقتصادی /معدل کارشناسی چند بود؟
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد