Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:55:17 GMT

ایلام همچنان محروم از سینما/ به «امید» هم امیدی نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۲۶۳۹

ایلام همچنان محروم از سینما/ به «امید» هم امیدی نیست

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: در حالی که از سینما به‌عنوان یکی از راهکارهای جمعی گذراندن اوقات فراغت نام برده می‌شود، جوانان ایلام از این بخش محروم هستند چراکه سال هاست سینما در این استان وجود ندارد.

شهر ایلام با معضل فرهنگی بنام نبود سینما روبرو است، مطالبه چندساله شهروندان در این زمینه تاکنون بی‌ثمر بوده و نتیجه‌ای در بر نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینما قدس شهر ایلام چند سال پیش به بهانه ساخت مجدد تخریب شد و حالا سالهاست محل پارکینگ ماشین تبدیل شده است.

علاوه بر این قرار بود شهر ایلام در طرح پردیس سینمایی امید در راستای تحقق برنامه کلان وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی برای عمومی‌سازی دسترسی فرهنگی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما، که دارای جمعیت بیشتری هستند، با محوریت شهرداری‌ها، صاحب سالن سینما شود که این طرح نیز بعد از سال‌ها در حد ساخت چند ستون به حال خود رها شده است.

۱۶ مرداد سال ۱۳۹۸ کلنگ احداث سینما امید شهر ایلام توسط شهرداری با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به زمین زده شده تا شاید بتوان نبود سینما را در این شهر جبران کرد، اما با گذشت نزدیک به دو سال سینما امید شهر ایلام همچنان سرنوشتی نامعلوم دارد.

یکی از جوانان ایلامی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: نبود سینما به‌عنوان یک مرکز فرهنگی در شهر ایلام می‌تواند به‌عنوان چالشی فرهنگی مورد توجه باشد.

علی رحمتی بیان کرد: با توجه به محرومیت‌های بیشمار استان از امکانات فرهنگی و تفریحی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از مسئولان مربوطه در نهادهای مختلف فرهنگی و شهری تقاضا داریم نسبت به رفع مشکلات موجود، پیگیری‌های لازم را انجام داده تا شاهد افتتاح این مرکز فرهنگی باشیم.

حجم بالای خاک‌برداری علت طولانی شدن پروژه سینما امید

معاون فنی شهرداری ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر، یکی از دلایل طولانی شدن پروژه سینمایی امید شهر ایلام را حجم بالای خاک‌برداری عنوان کرد و گفت: با توجه به محوطه ۱۵ هزار متر مکعبی این مجموعه فرهنگی مرحله خاک‌برداری و آماده کردن بستر کار برای پیمانکار مربوطه به مدت پنج ماه به طول انجامید که این خود می‌تواند یکی از دلایل مهم به تعویق افتادن بهره‌برداری از این طرح فرهنگی باشد.

علی رضازاده، به پیشرفت فیزیکی این پروژه اشاره کرد و گفت: اسکلت بندی و نصب ستون‌هایی در اندازه‌های مختلف بین ۵ تا ۱۱ متری به دلیل وجود ۴ سالن سینمایی مجزا از موارد ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی این طرح فرهنگی است.

وی گفت: فاز اصلی و پایانی سینما امید در حال‌حاضر طی درج آگهی در رسانه‌های مختلف به مناقصه گذاشته شده و با شرکت پیمانکاران در حال انجام بوده، امیدواریم در ابتدای خرداد ضمن مشخص شدن برنده مناقصه مراحل پایانی کار انجام گرفته و این پروژه تکمیل شود.

رضازاده به میزان اعتبارات تخصیص‌یافته در این رابطه اشاره داشت و گفت: طبق برآوردهای اولیه، پنج میلیارد تومان در خصوص این پروژه فرهنگی پیش‌بینی شده که تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن هزینه‌شده و برای تکمیل به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است.

رفع مشکلات موجود و جایگزینی پیمانکار جدید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به این‌که شهرداری ایلام مجری پروژه سینمایی امید بوده، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به‌عنوان یکی از متولیان فرهنگی در استان ایلام در این رابطه حمایت‌های لازم از این پروژه را در دستور کار خود قرار داده‌است.

عمران خودآموز گفت: طبق گفته مسئولان شهرداری با توجه به مشکلات به وجود آمده با پیمانکار قبلی این پروژه مدتی مسکوت ماند، اما خوشبختانه با رفع مشکلات موجود و جایگزینی پیمانکار جدید عملیات اجرایی سینما امید شهر ایلام به زودی از سر گرفته خواهد شد.

خودآموز با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تأمین منابع مالی درصدد کمک به شهرداری برای تکمیل پروژه سینما امید است، گفت: این اداره کل تا کنون مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان سینمایی کشور به این پروژه تزریق کرده و برای حمایت‌های تسهیلاتی کم‌بهره لازم، با اختصاص یک میلیارد تومان دیگر به این پروژه فرهنگی در راستای تکمیل آن اقدامات لازم را انجام داده‌است.

با توجه به اینکه شهر ایلام از این شاخصه فرهنگی محروم بوده نیازمند اهتمام جدی مسئولان در این رابطه است تا بتوان با ترویج افکار و ارزش‌های فرهنگی در میان مخاطبان مؤثر واقع شد.

سینما قدس شهر ایلام در حال حاضر به پارکینگ ماشین‌ها تبدیل شده و با توجه به معضل نبود اعتبار، امیدی به ساخت سینما امید به این زودی ها نیست، انتظار است مسئولان در اجرای پروژه‌های فرهنگی در استان اهتمام ویژه داشته باشند.

کد خبر 5213792

منبع: مهر

کلیدواژه: سینمای مستند ایلام فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ویروس کرونا انتخابات 1400 عید سعید فطر نماز عید سعید فطر بوشهر چالش شایستگی آمار کرونا عکس استانها کرمانشاه اردبیل شیوع کرونا گرگان واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امید شهر ایلام پروژه سینما سینما امید اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر روز شنبه در نشست کمیته تخصصی نهضت ملی مسکن، بر تسریع در پرداخت اقساط تسهیلات پروژه‌ها توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: تا پایان هفته قرارداد تسهیلات پروژه‌های ۴۸ واحدی امور عشایری ایوان، ۴۰ واحدی شهر دره‌شهر و ۷۲ واحدی شهر سرابله منعقد و پرداخت‌ها انجام شود.

وی افزود: در این جلسه برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی برای ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد در سطح استان انجام گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به تأمین زمین در شهرهای هلیلان، دره شهر، آبدانان و بدره، به اداره کل راه و شهرسازی تاکید شد که در خصوص تسریع در طراحی‌ها و واگذاری به کارگزار اقدام کند.

هژبری اضافه کرد: با توجه به پیشرفت فیزیکی مناسب تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن و آمادگی واگذاری به مردم، ضروری است متقاضیان نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند تا در مهلت مقرر واحدها تکمیل و تحویل آنان شود.

کد خبر 6090489

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام