Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@17:07:39 GMT

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۳۰۵۲

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

فرارو- شاخص بورس امروز کار خود را با گام‌های کوتاه در مسیر نزولی آغاز کرده است. گوش شیطان کر، تعادل در معاملات نماد‌های شاخص‌ساز دست کم در ابتدای بازار امروز همچنان برقرار است و نوسانات قابل توجهی برای قیمت سهام شرکت‌ها اتفاق نمی‌افتد. هرچند، اغلب نماد‌ها امروز قرمزرنگ هستند و در پی این اتفاق شاخص کل بعد گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات حدود سه هزار و ۸۰۰ واحد کاهش پیدا کرده و در محدوده یک میلیون و ۱۸۵ هزار واحدی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل تا اینجای کار ۳۸ صدم درصد کاهش داشته، اما شاخص هم‌وزن حدود ۲۲ صدم درصد عقب‌نشینی کرده است. موردی که نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ شرایط بدتری نسبت به نماد‌های کوچک دارند. در ساعات ابتدایی بازار امروز فملی، فولاد، شپنا، شبندر، شستا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته‌اند و فارس تنها نماد شاخص‌ساز با اثر مثبت روی شاخص کل به حساب می‌آید.  

 

روند نزولی قیمت سهام در سه چهارم نماد‌ها

به گزارش فرارو در ساعات ابتدایی معاملات امروز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، از بین ۲۰۷ نماد معامله شده در بازار بورس شاهد افزایش قیمت سهام ۵۶ نماد هستیم و ۱۵۱ نماد در مسیر نزولی قرار دارند. همچنین از بین ۹۷ نماد فرابورسی که در این ساعات معامله شده‌اند، ۷۱ نماد ارزش سهام خود را از دست داده و ۲۶ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند. با این حساب می‌توان گفت در هر دو بازار بورس و فرابورس امروز حدود ۷۵ درصد نماد‌ها روند نزولی دارند.

نقشه بازار در پایان معاملات روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)

عرضه سنگین شرکت‌های حقوقی کار دست گروه خودرو و ساخت قطعات داد. امروز دیگر خبری از صف خرید سنگین خودرو و خساپا نیست و پرمعامله‌ترین گروه بازار امروز به رنگ قرمز درآمده است. تا جایی که برای اغلب نمادهای کوچک گروه از جمله خزامیا، خمحرکه، خمحور، ختوقا و ورنا صف فروش تشکیل شده است. خساپا، خودرو و خگستر تا اینجای کار از خود مقاومت نشان داده و نزدیک به قیمت روز گذشته معامله میشوند. صندوق‌های ETF در ساعات ابتدایی در رتبه دوم بیشترین ارزش معاملات قرار دارند. پالایش دو درصد و دارا یکم یک درصد ارزش خود را از دست داده و دیگر صندوق‌های سهام گام‌های کوچکی در مسیر نزولی برداشته‌اند. محصولات شیمیایی امروز به دو دسته تقسیم شده‌اند. نمادهای بزرگ گروه از جمله بوعلی، شرنگی، پترول، فارس، شپترو و زاگرس سبزرنگ هستند و نمادهای کوچک عمدتا با رنگ قرمز به تابلو معاملات آمده‌اند. بانک‌ها و موسسات اعتباری بازار سبزرنگی دارند. در بین آنها وپاسار، وپارس، وپست و سامان گام‌های کوچک صعودی برداشته‌اند و و تجارت و وبصادر در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کنند. فلزات اساسی به جز میدکو امروز عموما در مسیر نزولی حرکت می‌کنند. فرآورده‌های نفتی سراسر قرمزرنگ هستند و شاهد کاهش دو تا پنج درصدی قیمت سهام پالایشگاه‌ها هستیم. دارویی‌ها، نهادهای مالی، شرکت‌های چندرشته‌ای، انوبه‌سازی، رایانه، حمل و نقل و لیزینگ‌ها از جمله گروه‌های سراسر قرمزرنگ بازار امروز هستند.

 

عرضه اولیه فتوسا؛ ۱۰۲ هزار تومان کنار بگذارید

روز چهاشنبه این هفته یعنی ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۶۵ میلیون سهام شرکت تولید و توسعه سرب و فولاد ایرانیان با نماد فتوسا در بازار فرابورس عرضه اولیه خواهد شد. در این عرضه هر نفر می‌تواند تا سقف ۱۳۰ سهم به قیمت حداکثر ۷۸۴۲ ریال سفارش خرید ثبت کند. موضوعی که نشان می‌دهد حداکثر نقدینگی لازم برای شرکت در این عرضه اولیه حدود ۱۰۲ هزار تومان است. در صورت مشارکت تو میلیون نفری، به هر نفر نهایتا ۳۲ سهم فتوسا به ارزش ۲۵ هزار تومان تعلق خواهد گرفت.

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: راهنمای خرید سهام بورس مسیر نزولی بازار امروز قیمت سهام شرکت ها شاخص کل نماد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۳۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با افت ۱۲۲۲۶.۳۶ واحدی به ۲,۲۶۸,۸۴۵.۴۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۰۱۸.۲ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۵.۸۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۲۹۷,۷۳۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۷,۳۶۳.۷۰۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۳۹۰,۲۷۷.۲۹۴ میلیارد ریال شد.

نمادهای فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

کد خبر 6093065 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۱۱ اردیبهشت؛ افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار