Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که پاکستان از سوی مقامات افغان به کارشکنی در روند صلح متهم می‌شود، وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد که برقراری صلح مسئولیت مشترک همه طرف‌های دخیل در افغانستان هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در تماس با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی بر حمایت اسلام‌آباد از روند صلح افغانستان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی در توئیتی درباره این گفت‌وگوی تلفنی نوشت: «پاکستان در حمایت از روند صلح افغانستان قاطعانه ایستاده است و ما معتقدیم دستیابی به یک راه‌حل سیاسی صلح‌آمیز مسئولیت مشترک تمام طرف‌های دخیل در این کشور و ذینفعان کلیدی بین‌المللی و منطقه‌ای است».

بلینکن نیز در توئیتی اظهار داشت که در این تماس با قریشی درباره اهمیت ادامه همکاری در روند صلح افغانستان و پیشرفت پاکستان در مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرده است.

این در حالی است که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان اخیراً گفته بود؛ تصمیم درباره صلح در وهله اول در سطح منطقه صورت می‎گیرد و مسئله جنگ و صلح افغانستان در دستان پاکستان است.

حکمتیار: آمریکا و پاکستان پیشنهاد در قدرت ماندن اشرف غنی را مطرح کرده بودندآمریکا و پاکستان؛ 2 کارت اشرف غنی برای بازی در انتخابات آینده افغانستانتحلیلگر پاکستانی: بی‌اعتمادی آمریکا و پاکستان به دلیل اختلاف منافع در افغانستان استجنگ زرگری آمریکا و پاکستان باز هم در خاک افغانستان

اشرف غنی پیش از این نیز گفته بود که انتخاب دوستی و دشمنی در دست پاکستان است و اگر این کشور دوستی را انتخاب کند، افغانستان آماده است که با افزایش همکاری کشورهای منطقه و جهان، با پاکستان همکاری نماید.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار پاکستان اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار پاکستان اخبار افغانستان صلح افغانستان روند صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی آبادان می‌گوید: دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در امور اجرایی شده است و این موضوع در انجام وظایف اداره کار نیز خلل وارد کرده است.

حمداله پاکدامن با اشاره به مکاتبات اخیر منطقه آزاد اروند افزود: منطقه آزاد از ما می‌خواهد در معرفی افراد جویای کار به شرکت‌ها دخالت نکنیم در حالی که این کار پیشتر در سامانه رصد در حال انجام است.

وی همچنین تاکید کرد: منطقه آزاد باید این مشکل را رفع کند اگر می‌خواهد مسئولیت را بر عهده بگیرد این موضوع را اعلام کند. ما نمی توانیم با شرکت های مختلف ارتباط نداشته باشیم چرا که ذاتاً نمی‌توانیم از مسئولیت بازرسی، حفاظت و رسیدگی به امور کارگران به ویژه در بخش تعاونی خودداری کنیم این موضوع در قوانین منطقه آزاد هم پیش بینی شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است