Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@16:22:08 GMT

کاهش 10 تا 15 درصدي قيمت حبوبات

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۳۵۴۵

خبرگزاری آریا- دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت حبوبات در سطح بنکداری‌ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا از اتاق اصناف ایران، آقای قاسمعلی حسنی با بیان اینکه قیمت حبوبات در سطح عمده فروشی طی چند روز اخیر 10 تا 15 درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: علت کاهش قیمت حبوبات گرم شدن هوا و شرایط سخت نگهداری از آنها، کاهش مصرف و برداشت محصول جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در حال حاضر قیمت عدس کانادایی 23 هزارتومان، لوبیا قرمز 25 هزارتومان، لوبیا چیتی بین 30 تا 32 هزارتومان، لوبیا چیتی خارجی بین 27 تا 30 هزارتومان، لپه 39 هزارتومان، نخود 25 هزارتومان و نخود روس 22 هزارتومان شده است.
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین به وضعیت برنج نیز اشاره کرد و گفت: مصرف برنج نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش20 درصدی همراه شده است. علت آن نیز افزایش قیمت این کالا و کاهش قدرت خرید مردم است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حبوبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود

اکبر یاوری رئیس اتحادیه بارفروشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با رسیدن میوه های نوبرانه به تولید انبوه تا پایان اردیبهشت برآورد می شود که قیمت ها روند کاهشی به خود بگیرد.

او قیمت کنونی هرکیلو هندوانه در میدان مرکزی را ۳ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۳ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان و طالبی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد.

یاوری  قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزار تومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود:  محصولات برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با گرمای هوا و افزایش عرضه میوه های نوبرانه، قیمت ها روند کاهشی به خود گرفته است که با رسیدن میوه های نوبرانه به تولید انبوه، بازار به تعادل می رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • فردا، مهلت پایانی مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • قیمت‌های جهانی مواد غذایی به کدام سو می‌رود؟
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود