Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آلبوم موسیقی «ماهِ پشت ابر» آخرین اثر گروه «قمر» با مقدمه نوید دهقان و تنظیم علیرضا گرانفر و صدای سالار عقیلی و مصطفی جلالی پور، توسط شرکت «ترنم داوودی کهن» منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

نوید دهقان سرپرست گروه موسیقی «قمر» درباره جزئیات آلبوم «ماهِ پشت ابر» گفت: پنج تصنیف از امیر جاهد، عارف قزوینی و نصرالله زرین پنجه به نام های «جان من»، «نازنین» و «موسم گل» در مایه دشتی، «به گردش فروردین» و «مارش خون» در دستگاه ماهور به همراه ۲ ساز و آواز در دشتی و ماهور قطعات این آلبوم هستند که روند ضبط و تولید آن طی سال های ۹۶ تا ۹۸ انجام گرفت اما به دلیل شرایط همه گیری کرونا انتشار این اثر به تعویق افتاده بود که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی افزود: دلیل انتخاب ۲ خواننده برای این آلبوم، استفاده از ظرفیت رنگ های صدایی متنوع و پرهیز از یکنواختی اثر به دلیل طولانی بودن تصنیف‌های امیر جاهد بود.

«هوای آفتاب»، «یار و دیار»، «وطن»، «از جان و از دل» با صدای سالار عقیلی و «امان ز هجر» با صدای مصطفی جلالی پور از همکاری های این ۲ خواننده در سال‌های گذشته با گروه «قمر» بوده است.

کد خبر 5213880 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: آلبوم موسیقی موسیقی ایرانی سالار عقیلی نوید دهقان سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر سینمای مستند ویروس کرونا فیلم سینمایی موسیقی ایرانی فلسطین برنامه تلویزیونی تئاتر ایران برنامه رادیویی آلبوم موسیقی رادیو نمایش انتخابات 1400 شبکه دو سیما رابرت دنیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان گفت : ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان به سرپرستی ستاریارمحمدی جونقانی وابسته به اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

اسفندیار امیریان افزود :بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده شهرستان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی و همچنین اجرای آهنگ‌های مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم ای جونم به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900062

دیگر خبرها

  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • ببینید | نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی منتشر شد
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • ویدیو/ مجید جلالی: برنامه ۱۴۱۴ فوتبال ایران را منتشر می‌کنیم