Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@17:07:00 GMT

ثبات نسبی در بازار مرغ کرمان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۳۷۶۲

ثبات نسبی در بازار مرغ کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نهمین کمیته استانی قرارگاه ساماندهی مرغ با موضوع نحوه تولید مرغ در استان به ریاست استاندار کرمان و با حضور مدیرکل اطلاعات، دادستان کرمان، معاون اقتصادی استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گزارشی از میزان جوجه‌ریزی و ظرفیت استان برای تولید مرغ ارائه داد و چالش‌ها و مشکلات پیش‌روی این حوزه را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علی زینی‌وند استاندار کرمان در این جلسه بیان داشت: با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله دادستانی، جهاد کشاورزی و ... وضعیت بازار مرغ در استان به حالت ثبات نسبی رسیده است.

او به تکلیف سازمان جهاد کشاورزی استان برای افزایش ظرفیت تولید استان تا حد ممکن اشاره داشت و گفت: هدف راهبردی ما ایجاد تعادل بین میزان تولید و مصرف مرغ استان است، ضمن اینکه رصد و پایش از تولید تا کشتار باید صورت گیرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: تا پایان خرداد ماه تمام مجوز‌های لازم برای افزایش ظرفیت زنجیره مرغ استان باید دریافت و شبکه سنتی تامین مرغ از استان‌های دیگر نیز برقرار باشد.

 عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، گفت: سه مزرعه تولید جوجه یک روزه و تخم نطفه‌دار در استان فعال هستند و نیاز ماهانه کنونی استان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارکرمان قیمت مرغ سازمان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در نخستین گردهمایی آمار و فناوری در دولت سیزدهم، ضمن تاکید بر اهمیت محاسبه آمار و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی گفت: پیش‌بینی پذیر شدن بازار عرضه و تقاضا، ارتباط مستقیم با آمار و داده‌های هر محصول در زمان و مکان معین دارد.

وی تفاوت موجود در آمارهای ارائه شده از سوی مراکز متولی را محصول محاسبه داده‌های متفاوت در یک مورد واحد دانست و گفت: البته برای رسیدن به یک چشم‌انداز واقعی و مدیریت واحد، نیازمند به‌کارگیری روش واحد با ضریب خطای کم هستیم؛ این‌گونه خواهیم توانست در میدان عمل از ابزار مطمئن برای مدیریت شرایط موجود بهره گیریم.

وزیر جهاد کشاورزی، آمار غلط را موجب سوگیری نادرست مدیریتی دانست و افزود: اطلاعات و آمار درست در حوزه کشاورزی، کنترل بازار تقاضای داخل و برنامه‌ریزی برای حضور در بازارهای صادراتی را به دنبال خواهد داشت.

نیکبخت با تاکید بر لزوم بازنگری اساسی در خصوص داده‌ها و اطلاعات آماری در وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا مرکز آمار وزارت جهاد کشاورزی مسؤول اصلی جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌ها در حوزه کشاورزی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر پیشین وزارت جهاد کشاورزی در نخستین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی که در محل سالن سران اجلاس برگزار شد، عنوان کرده بود، وزارت جهاد کشاورزی نابیناست زیرا آمار دقیقی از فعالیت‌های کشاورزی به ویژه در تولید و زمین‌های زیر کشت ندارد در نتیجه نمی‌توان برنامه‌ریزی درست و دقیق داشت.

کد خبر 6099304

دیگر خبرها

  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو