Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه از آغاز نظارت بر کلیه اقدامات کشتی انگلیسی که وارد آب‌های دریای سیاه شده خبر داد و ناوگان دریای بالتیک روسیه نیز نسبت به افزایش حضور کشتی‌های نظامی آمریکا و ناتو در این منطقه ابراز نگرانی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروها و تجهیزات ناوگان دریای سیاه این کشور از هم اکنون رهگیری و نظارت بر کلیه اقدامات کشتی گشت "ترنت" متعلق به نیروی دریایی انگلیس که روز گذشته (یکشنبه) وارد آب‌های دریای سیاه شده، را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیش از این نشریه تایمز انگلیس به نقل از منابع خبری خود در وزارت دفاع این کشور از برنامه اعزام دو کشتی نظامی انگلیسی به منطقه دریای سیاه خبر داده بود. طبق این اطلاعات، صحبت بر سر یک ناوشکن انگلیسی مجهز به موشک‌های ضدهوایی و یک کشتی ضدزیردریایی بود. گفته شده بود که این دو کشتی نظامی از گروه کشتی‌های ضربت نیروی دریایی انگلیس در دریای مدیترانه جدا شده و از طریق تنگه بسفر، مسیر حرکت به سمت دریای سیاه را در پیش گرفته‌اند.

در وزارت دفاع انگلیس یادآوری شده بود که مقامات لندن بدین ترتیب می‌خواهند حمایت خود از اوکراین در شرایط تیرگی روابط این کشور با روسیه را نشان بدهد.

افزایش حضور کشتی‌های نظامی آمریکا و ناتو در دریای بالتیک

در خبر دیگری گزارش شده که دریادار "الکساندر ناساتوف" فرمانده ناوگان دریای بالتیک روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه «کراسنایا ازوزدا» (نشریه داخلی وزارت دفاع روسیه) گفته است که ناوشکن‌های نیروی دریایی آمریکا بطور مرتب در آب‌های دریای بالتیک و دریای شمالی به گشت‌زنی می‌پردازد.

این مقام نظامی گفت: «دو گروه از نیروهای نظامی-دریایی کشورهای عضو ناتو، از جمله 15 کشتی نظامی، بطور مرتب در این منطقه حضور دارند. علاوه بر این، ناوشکن‌های واحدهای گشت نیروی دریایی ایالات متحده که جزو سیستم دفاع ضدموشکی آمریکا مستقر در اروپا هستند نیز دائماً در آب‌های دریای بالتیک و دریای شمالی گشت‌زنی می‌کنند.»

فرمانده ناوگان دریای بالتیک روسیه یادآور شد که در برنامه‌های ناتو در این منطقه بیش از 20 مانور نظامی، از جمله تمرینات نظامی گسترده با مشارکت 30 الی 40 کشتی در نظر گرفته شده است که یکی از این مانورها، در حال حاضر در سواحل اسکاتلند و نروژ آغاز شده است. به گفته وی، در تمامی تمرینات نظامی کشورهای عضو ناتو، روسیه بعنوان تهدید بالقوه نظامی در نظر گرفته شده است.

روسیه تحرکات کشتی نظامی فرانسوی در دریای سیاه را زیر نظر داردنظامیان روسیه حرکت کشتی آمریکایی در دریای سیاه را زیر نظر دارندشناسایی هواپیماهای فرانسوی در نزدیکی مرزهای روسیه بر فراز دریای سیاه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار روسیه ناتو اخبار روسیه دریای سیاه دریای بالتیک نیروی دریایی ناوگان دریای آب های دریای وزارت دفاع کشتی نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۳۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ

تین نیوز

با توجه به گمانه هایی مبنی بر ایمن بودن کشتی های چینی از تهدیدهای جنبش انصارالله یمن، خط کشتیرانی امارات (ESL) ترجیح داده است تا با همکاری چین، یک خط کشتیرانی بین خاور دور و دریای سرخ راه اندازی کند. این سرویس که تحت عنوان China Red Sea Connector (CRC) نامیده می شود، خدمات خود را با سه کشتی به ظرفیت ۱۹۰۰ تا ۲۷۰۰ TEU  آغاز خواهد کرد  و بنادر چین را به دریای سرخ متصل می کند. این سرویس بنادر نینگبو، نانشا، چیوان، پورت کلانگ، جده را در مسیر خود به یکدیگر متصل خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند