Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهرداد رضاپور با اشاره به اینکه آگاهی‌های زودهنگام کودکان از برخی موضوعات به‌علت دیدن تصاویر و فیلم‌های مستهجن و نامتعارف می‌تواند تبعات متفاوتی بر ذهن و روان کودک بگذارد، اظهار کرد: وقتی کودک نسبت به برخی از مسائل درک صحیحی ندارد و تصاویر و فیلم‌هایی را مشاهده می‌کند که مناسب محدوده سنی او نیست، ممکن است دچار برخی اضطراب‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس حوزه کودک و نوجوان افزود: دیدن این صحنه‌ها می‌تواند یک کنجکاوی غیرمعقول را برای کودک ایجاد کند و همچنین تجربه‌های ناخوشایندی را برای او به وجود بیاورد، قطعا این تجربه‌های ناخوشایند بر روحیه و زندگی کودک در آینده تاثیرات منفی خواهد گذاشت، همچنین این تجربه‌ها می‌تواند زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را در او فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه طبق پروتکل‌های حقوق بشر کودک و لزوم رعایت سلامت روان در کودکان باید دیدن تصاویر و فیلم‌های مستهجن برای کودکان زیر ۱۸ سال محدود شود، توضیح داد: تماشای تصاویری که برای کودک قابل درک نباشد آرامش و تمرکز کودک را بر هم می‌زند و در او ایجاد اضطراب می‌کند، این برهم خوردن تمرکز و آرامش بر رشد، تحصیل و سایر موارد در کودک تاثیر منفی می‌گذارد.

رضاپور افزود: اگر کودک قبل از اینکه زمان درک، شعور و استنباط او در خصوص مسائل جنسی فرا رسیده باشد به این تصاویر و فیلم‌های نامناسب دسترسی پیدا کند و در رابطه با این موضوعات آگاهی زودهنگامی به او در خصوص مسائل اینچنینی بدهیم، امکان دارد کودک بخواهد این موضوعات را تجربه کند.

بیشتر بخوانید

هفت قاتل خلاقیت در کودکان شما

این روانشناس حوزه کودک و نوجوان بیان کرد: کودکی که بر اثر سهل‌انگاری والدین دچار آگاهی زودهنگام در خصوص مسائل جنسی شده و این موضوعات را بر اثر کنجکاوی در این سن تجربه کرده باشد، قطعا این تجربه خوشایند را تکرار می‌کند و زمانی که این کودک به سن نوجوانی رسید به عناصر پر آسیب اجتماعی تبدیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید دسترسی کودکان به موتور‌های جستجوگر خارجی و تصاویر نامناسب در فضای مجازی توسط دولت‌ها به وسیله ارائه موتور‌های جستجوی امن داخلی محدود شود، یادآور شد: اگر موتور‌های جستجوی محدود در کشور وجود داشت، والدین می‌توانستند این موتور‌های جستجوی داخلی را بر روی رایانه و تلفن همراه کودک خود نصب کنند تا دسترسی فرزندشان به محتوا‌های نامناسب محدود شود.

رضاپور گفت: همچنین والدین می‌توانند از برنامه‌های محدودکننده دسترسی کودکان به موتور‌های جستجو استفاده کنند، اما متاسفانه امروزه کودکان و نوجوانان با استفاده از فیلترشکن به تمامی موضوعات در فضای مجازی و موتور‌های جستجوگر دسترسی دارند.

این روانشناس حوزه کودک و نوجوان با بیان اینکه والدین باید به کودک خود آموزش دهند که تا سن حداقل ۱۷ سالگی تلفن همراه، تبلت و لب تاب برای او فضای خصوصی محسوب نمی‌شود، عنوان کرد: والدین برای نحوه و میزان استفاده کودک از تلفن همراه و رایانه باید محدودیت قائل شوند، همچنین در زمان استفاده فرزندشان از این امکانات باید نظارت داشته باشند، زیرا دسترسی آزاد کودک به اطلاعات در این فضا می‌تواند موجب ایجاد کنجکاوی در او و تجربیات نامعقول شود.

وی افزود: اگر کودک بر اثر سهل‌انگاری والدین و به‌علل مختلف شاهد صحنه‌های مستهجن و نامتعارف بود، والدین بر روی این موضوع حساسیت چندانی نشان ندهند و از کودک در مورد آن چه مشاهده کرده است، توضیح نخواهند، سعی کنند این موضوع را خاموش نگه دارند تا حساسیت کودک به مرور کاهش پیدا کند، حساسیت بیش از اندازه والدین موجب کنجکاوی کودک خواهد شد.

رضاپور در پایان گفت: معیار پاسخگویی والدین در برابر سوالات کودک در حوزه مسائل جنسی میزان درک و شعور کودک است، یعنی پاسخی که والدین به کودک هشت ساله می‌دهند با کودک ۱۶ ساله باید کاملا متفاوت باشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تربیت کودک روانشناسی کودک فیلم مستهجن تصاویر و فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند

مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه از سال ۷۰ که این موسسه ایجاد شد تاکنون ۴۲هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند، گفت:تا امروز ۱۶ هزار کودک سرطانی بهبودی پیدا کرده و به زندگی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» برگزار شد.

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی در این نشست بیان داشت:۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرد و شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد. در محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استید این بیمارستان سابقه هیات علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در محک را دارند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است؛ ضمن اینکه حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در محک یک پلن درمانی یکپارچه در درمان بیماران سرطانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودکان سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند، خاطرنشان کرد:از ابتدای تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود: مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک تصریح کرد:این کنگره ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد.

وی متذکر شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

وی گفت:در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان سرطانی درمان می‌شوند

میترا قالیبافان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان خاطرنشان کرد:هدف اول این کنگره این است که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحو برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.

این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

وثوق جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد