Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ عباس دولتشاهی فرمانده انتظامی خرم‌آباد اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک کودک شش‌ساله به علت مجروحیت بر اثر اصابت ساچمه فوت کرده، مراتب به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات نامحسوس مشخص شد در حین اجرای مراسم عروسی، شخصی با استفاده از سلاح ساچمه‌زنی و برای اجرای آیین (آیین تیراندازی در مراسم عروسی) اقدام به تیراندازی کرده که بر اثر سهل‌انگاری وی یک کودک شش‌ساله مجروح و درنهایت فوت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضار بدون اطلاع به مراجع انتظامی قصد پنهان‌کاری موضوع را داشتند اما بلافاصله موضوع از طریق کلانتری ۱۸ مورد پیگیرد قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، فرد خاطی به همراه تعداد ۲ قبضه سلاح ساچمه زنی به کار رفته کشف و ضبط، پرونده پس از تکمیل به دستگاه قضائی و روانه زندان شد. استفاده از سلاح گرم در مراسم‌ بارها منجر به مجروحیت یا فوت عده‌ای از همشهریان شده که لازم است این رسوم غلط برچیده شوند.

سرهنگ دولتشاهی ضمن هشدار به افرادی که به هر نحو در مراسم‌های شادمانه و عزا اقدام به تیراندازی می‌کنند، عنوان کرد: برابر قانون تیراندازی تحت هر عنوان جرم تلقی و در صورت استفاده از سلاح ضمن تشکیل پرونده قضائی و مجازات عامل و عاملان آن از سوی دستگاه قضائی، پلیس برای صاحبان مراسم‌ها پرونده قضائی تشکیل خواهد داد و چنانچه سلاح به کار رفته هم دارای مجوز باشد، مجوز آن از طریق مجاری قانونی باطل خواهد شد.

تیراندازی هوایی در مراسم عروسی و سوگواری، یکی از آیین‌های دیرین تعدادی از مناطق ایران ازجمله لرستان، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ... است که سالانه موجب مرگ تعدادی از حضار در مراسم می‌شود. مسئولان انتظامی، سازمان‌های مردم‌نهاد و بسیاری از رسانه‌ها در طول این سال ها تلاش کرده اند تا این آیین نادرست و آسیب‌رسان برچیده شود اما این رسم و آیین در میان مردم برخی مناطق به خصوص در میان روستانشینان و عشایر آن قدر پرطرفدار است که برچیدن آن تاکنون محقق نشده است. سالانه تعداد زیادی از محلی‌ها به دلیل اصابت اشتباه تیر به مردم، روانه زندان می‌شوند.

کد خبر 601612 برچسب‌ها خرما تیراندازی استان لرستان حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خرما تیراندازی استان لرستان حوادث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای یلی بدراق کلاله از سوی بخشداری به هلال‌احمر گزارش شد.

تیم های هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند و با کمک اعضای خانه هلال روستای یلی بدراق و نیروهای مردمی جست‌وجوها آغاز شد اما تاکنون هیچ اثری از این کودک یافت نشده است.

در همین راستا فرهاد شیبک فرماندار کلاله اظهارکرد: طی رایزنی و پیگیری های صورت گرفته تا ساعاتی دیگر نیروهای کمکی از استان و شهرستانهای گنبد، مینودشت و مراوه تپه به همراه سگ های زنده یاب، هلی شات، پاراموتور جهت جستوجوی کودک کلاله ای در منطقه حاضر می شوند.

وی افزود: طی تماس تلفنی با مدیر عامل هلال احمر استان، بالگرد شناسایی سمنان نیز قبل از ظهر جهت گشت زنی به منطقه اعزام می شود.

وی گفت: تلاش ها برای پیدا کردن کودک گمشده با تمام ظرفیت ادامه دارد.

کد خبر 6092970

دیگر خبرها

  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند
  • دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تیراندازی در هویزه
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف در گرگان
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی