Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمدی جان دل، هوای نفس‌هایمان بوی عطر نرگس گرفته است، انتظار تلخ بود، اما آمدی حالمان را خوب کنی، اربعین نرفتن‌مان را با دیدن تو، با بوی حرم نازنین زینب کبری جبران کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، انگار قرار بود با پاییز بیایی با باران های خزان، دلتنگی های عصرهای مهر، غروب های پنجشنبه‌ها و بیقراری‌های اربعین، اری اربعین امسال که نتوانتسیم طواف کربلا کنیم، تو آمدی تا حج عاشقی های محرم قبول شود، آمدی طواف خانه دل کنیم، آن هم از سرزمینی که هنوز صدای خطبه های زنی، قرن هاست محصورش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تو می ایی بعد از چهار سال تا پاییز بوی اردیبهشت بگیرد، عطر آمدن، این انتظار فراتر از چهار سال بود، اما سوغاتی هایت از خان طومان زودتر بدست ما رسید، داستان ایستادگی ات غصه شبانه کودکان زیادی شد تا خواب های شیرین شجاعت ببینند.

مریم شکری همسر شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به زندگی مشترکش با شهید رضا حاجی زاده، گفت: نه سال با هم زندگی کردیم حاصل زندگی ما فاطمه هلما و محمد طاها هستند.

وی با بیان ویژگی های اخلاقی شهید رضا حاجی زاده، عنوان کرد: مومن، با اخلاق و خانواده دوستی از ویژگی های رفتاری شهید رضا بود، هیچ وقت به دنبال اسم و رسمی نبود، همیشه درکارهایش اخلاص داشت و خدا را مدنظر می گرفت.

شکری تصریح کرد: هیچ وقت مخالف کار شهید رضا نبودم و نمی خواستم جلو کارهایش را بگیرم، ماهها می شد که به ماموریت برود، اما ماموریت هایش در داخل مرزهای کشورمان بود، از اینکه به سوریه برود می گفتم که در کشورخودمان دفاع کند.

وی ادامه داد: یک شب بعد مراسم محرم به من  گفت همانطور امام حسین ع برای عدالت رفتند و امروز امام زمان عج ما ولی ماست و باید برای حق دفاع کنیم، ما برای نجات مسلمان به سوریه می ریم و این حرفش مرا قانع کرد، زمانی با خودم می گفتم، میخواهم زندگی امام زمانی عج داشته باش و امروز زمانی است که ارزویم را باید عملی کنم.

آمدی جان دل، هوای نفس هایمان بوی عطر نرگس گرفته است، انتظار تلخ بود، اما امدی حالمان را خوب کنی، اربعین نرفتنمان را با دیدن تو، با بوی حرم نازنین زینب کبری جبران کنیم.

جان دل خوش امدی، یعقوب وار منتظر امدنت بودیم تا بیای و سرفرازمان کنی، بیایی و پنجشنبه هایمان جای خالی ات را با گل های نرگس و مریم پر کنیم، قاب خالی ات عکس لبخندت را کم داشت بیایی و دوردانه هایت بودنت را لمس کنند.

دوباره امدی به اغوش خانواده ات، بی تابی های عزیزدانه هایت، بیقراری های همسرت، دل اشوبه های مادرت، انتظار پدرت، سایه اقتدار برادرت همه اینجا جمع شده اند تا بیایی و پایان بدهی درد این هجران را

خوش امدی مسافر خانطومان، اشکهای فراق را جمع کرده ایم تا لحظه دیدار برایت بیاوریم، اما آنقدر ذوق از دیدنت داشتیم که فقط اشک شوق فاصله میان ما و تو بود.

شکری خانطومان را تکه ای از مازندران خواند و اظهار کرد: فکر نمی کردم جایی غیراز ایران به این شدت تعلق خاطر داشته باشم و دلتنگی ام برطرف شود، در دو روز سیزده شهید تقدیم کردیم و تقریبا بیشتر شهرهای مازندران شهید دادند.

وی به اهیمت خانطومان اشاره کرد و افزود: واقعه خانطومان مکانی بسیار مهم و استراتژیک که از نظر نظامی برای تکفیری ها بسیار مهم بود و تصاحب این منطقه برایشان ارزو شده بود.

همسر شهید حاجی زاده از مقاومت شیرپسران مازندرانی در مقابل تکفیری ها بیان کرد و یاداور شد: حاج قاسم  در سخنرانی هایشان گفتند، در جبهه مقاومت بچه های لشکر 25 کربلا بی نظیری بود؛ چرا که در اکثریت جنگ ها به چند ساعت خاص محدود می شد، اما در خانطومان دو شبانه روز ایستادگی کردند و این در نوع خود کم نظیر بود.

وی از حرف ها و توصیه های همیشگی شهید حاجی زاده، گفت: همه کارهایتان را برای رضای خدا و با حضور خدا انجام بدید، در مقابل اتفاقات روزمره می گفتند مگر خبری است، قرار است همه ما روزی از دنیا برویم، هدف ما از دنیا این است که به تکامل برسیم .

این همه شوق و شور مردم با امدن تو، شهر را پر از بوی رازقی کرد، بوی گلهای نرگس، رفتنت پرچم عزت شیعه را سرافراز کرد و امدنت جریان عشق را یاداوری کرد که تو هنوز زنده ای و حالا مزار تو قرارهای دلتنگی مان خواهد بود.

16 غنچه مازندران، در خانطومان ستاره شدند، ستاره های دنباله داری که امروز در مسیرشان کودکانه های زیادی بزرگ می شوند، همان مسیری که دیروز از کربلای 5 گذشت و خانطومان و فردا در رکاب صاحب زمان در مقابل ظالمان می ایستند و این پرچم عدالت و مردانگی است که بر جهان مستولی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حاجی زاده شهید رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،یوسف نوری روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شهید سلیمی نکا، افزود: با پیگیری های انجام شده از سوی وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور طرح نیروگاه شهید سلیمی نکا با هدف رفع مشکلات برق منطقه مورد پیگیری قرار گرفته و این طرح حیاتی در مازندران به شدت در حال پیشرفت است.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه پسروی آب دریای خزر یکی از مشکلات تامین برق در مازندران بوده است که برای رفع آن می بایست تدابیری در این راستا اندیشیده شود، اظهار داشت: نیروگاه نکا به دلیل قدمت بالا و با توجه به پسروی آب دریای خزر و تجهیز و نوسازی این طرح عظمیم جوابگوی نیاز منطقه نبوده است.

وی گفت: برای رفع مشکلات تامین برق، نیروگاه نیازمند اجرای طرح توسعه بوده که امیدواریم با قول مساعدی که داده شده این مشکلات برطرف شود.

استاندار مازندران از طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شهید سلیمی نکا، از سوله و زیرساخت های این طرح بازدید و طی تماسی با وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیر رفع مشکلات اعتباری و دیگر موارد برای تسهیل در روند اجرای این طرح شد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تامین بیش از چهار درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکاء مازندران به ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است.

دیگر خبرها

  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • روایتی از شهید لشکر فاطمیون + فیلم
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید
  • یادی از شهید لشکر فاطمیون
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد