Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:39:23 GMT

به ازای هر هفت دانشجوی علمی-کاربردی یک استاد داریم

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۴۴۰۰

به ازای هر هفت دانشجوی علمی-کاربردی یک استاد داریم

ایسنا/البرز رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: به ازای هر هفت دانشجو یک استاد در دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت دارد، در حالی که این نسبت در دانشگاه تهران ۲۲ به یک است. این مهم باعث می‌شود در انتخاب اساتید آزادی بیشتری داشته باشیم.

محمد حسین امید در مراسم تجلیل از مدرسان برتر دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز گفت: تمامی مطالبات دانشگاه علمی کاربردی از بنیاد شهید کشور تا نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰ وصول شده است و به زودی معوقات اساتید و مراکز پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اهداف تعیین شده برنامه اول راهبردی دانشگاه افزود: ساماندهی وضعیت مدرسین یکی از مهمترین اهدافی بود که بعد از سه سال کار شبانه‌روزی به نتیجه رسید و از ۹۳ هزار مدرس، تنها ۲۵ هزار نفر، مطابق با استاندارها و معیارهای بازتعریف شده در این طرح، فرصت همکاری با این دانشگاه را کسب کردند.

وی ادامه داد: از فراخوان‌های جذب مدرس در سال‌های ۹۵، ۹۷، ۹۸ و ۹۹ که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در آن‌ها شرکت کرده بودند، کمتر از ۱۰هزار نفر پذیرفته شده‌اند که این امر بیانگر توجه ویژه دانشگاه به حفظ رسالت اصلی خویش در دستیابی به آموزش مهارت‌محور است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: یکی از ذغدغه‌های ما در گذشته این بود که کمتر از ۵۰ درصد مدرسان و اساتید از وضعیت باثبات قانونی بهره‌مند بودند که با ابلاغ مصوبه جدید این موضوع هم قانونمند شد تا ضمانت قوی‌تری بر  فارغ التحصیلان این دانشگاه باشد.

وی ادامه داد: تقریبا ۹۰ درصد از مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی همه شرایط لازم برای احراز این سمت را دارا هستند چراکه گزینش آنان فضلی و براساس شایستگی و توانمندی آنان بوده است؛ به طوری که از ۲۰۰ هزار مدرس، ۳۵ هزار مدرس به عنوان برتر انتخاب شدند که همین امر سطح انتظارات از این دانشگاه را بالا برده است.

امید در در خصوص شیوع کرونا و تاثیرات آن بر روند آموزش دانشگاه گفت: در ابتدای شیوع کرونا بستر مناسبی برای آموزش مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی وجود نداشت اما با تقویت زیرساخت‌های لازم طی این مدت تلاش شد از این چالش نیز عبور کنیم؛ البته هنوز هم بسیاری از همکاران و مدرسان تسلط لازم برای تدریس در فضای مجازی را کسب نکرده‌اند ولی امیدواریم با ارتقای توان مدرسان در این زمینه و بروزرسانی زیرساخت‌ها مشکلات برطرف شود.

وی افزود: سطح‌بندی مدرسان از دیگر بندهای مهم چشم انداز دانشگاه علمی کاربردی است. گاه پیش آمده میزان دریافتی مدرسان تازه جذب شده با مدرسانی که دارای سال‌ها تجربه تدریس هستند به یک میزان بوده، اما با انجام سطح بندی مدرسان عدالت بیشتری برقرار شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: به ازای هر هفت دانشجو یک استاد در دانشگاه جامع علمی کاربردی فعالیت دارد، در حالی که این نسبت در دانشگاه تهران ۲۲ به یک است. این مهم باعث می‌شود در انتخاب اساتید آزادی بیشتری داشته باشیم.

وی خطاب به مدرسان گفت: هیچ وقت به موقعیت فعلی خود قانع نباشید و با پشتکار و نگاه رو به آینده سعی کنید دانش خود را به روز کنید و در بازنگری دروس که در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته، شرکت کرده و نظر اصلاحی یا نکمیلی خود را ارائه دهید.

وی ادامه داد: در دانشگاه‎های نظری معمولا مرسوم نیست که اساتید پیگیر آینده شغلی فارغ التحصیلان باشند اما شما به عنوان مدرس دروس مهارتی باید پیگیر وضعیت شغلی آنان باشید و  با راهنمایی و شرکت در مراکز نوآوری آنان را در خلق ایده و کسب حرفه یاری دهید.

امید در پایان از مدرسان خواست در تولید محتوای الکترونیکی دروس مشترک و حتی دروس مهارتی پیشگام باشند و تمام دانشجویان کشور را از مزایای این نوع آموزش‌ها بهرمند کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی محمدحسین امید دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه جامع علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی

 آیت الله عبادی در دیدار مسئول موسسه بینش مطهر کشور ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه استاد آیت الله مطهری گفت: آثار شهید مطهری بیش از گذشته ترویج و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: اساتید باید به صورت کلاسیک آثار و اندیشه‌های استاد مطهری، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سایر شخصیت‌ها را در برنامه‌های کاری و درسی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مجلس و مسئولان فرهنگی وظیفه دارند تا آثار این استاد بزرگوار را در جزو برنامه‌های درسی قرار دهند. 

مسئول موسسه بینش مطهر کشور نیز با اشاره به اینکه امروز در کشور بیش از هزار نفر از اساتید و حوزه‌های علمی مورد تایید برای ترویج آثار و اندیشه‌های استاد مطهری در کشور فعالیت می‌کنند گفت: در این خصوص ۳۰ نفر از اساتید در خراسان جنوبی هستند که با هزار و ۲۰۰ دانش پژوه فعالیت می‌کنند.

هاشمی افزود: استفاده از کتاب‌های استاد مطهری و همچنین ۵ نفر از مراجع بزرگ کشور و بهره گیری از دیدگاه‌های آنان برای اقشار مختلف کودکان، نوجوانان و دانشجویان در برنامه کاری ما است.

وی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آثار شهید مطهری در مراکز فرهنگی نیز باید گسترش یابد و جزو برنامه‌های درسی آنان باشد که بنیان فکری افراد را تقویت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • اختصاص یک میلیارد تومان پژوهانه به استادان برگزیده کشوری
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم