Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:55:45 GMT

فعالیت بدنی منظم فشارخون را کم می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۴۵۳۴

فعالیت بدنی منظم فشارخون را کم می‌کند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس مسئول بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: میزان فشارخون ممکن است به دلایل مختلف در طول روز تغییر کند از جمله اینکه در طول خواب فشارخون کاهش می‌یابد، فعالیت فکری همراه با اضطراب و فعالیت‌های جسمی در فشارخون مؤثر هستند، در طول شب فشارخون در افراد سالخورده و بیماران مبتلا به دیابت کمتر است، مصرف سیگار در درازمدت، باعث افزایش فشارخون می‌شود و همچنین کم‌خوابی، میزان فشارخون را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزانه گشمردی افزود: اتحادیه جهانی فشارخون، تلاش می‌کند سالانه روز جهانی فشارخون را ترویج کند شعار امسال این اتحادیه «با اندازه‌گیری دقیق فشارخون و کنترل آن، زندگی طولانی‌تری داشته باشید»، در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: از مهم‌ترین علت‌های ایجاد فشارخون بالا می‌توان به ارث، افزایش سن، فعالیت بدنی کم، مصرف الکل، چاقی، مصرف زیاد نمک، مصرف قرص‌های ضد بارداری‌های خوراکی و ... اشاره کرد.

بیشتر بخوانید

فعالیت بدنی در دوران کرونا چگونه باید باشد؟ چگونه بدنمان را برای مقابله با عوامل بیماری‌زا تقویت کنیم؟

ارشناس مسئول بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر عنوان کرد: از مهم‌ترین اقدامات برای کنترل فشارخون بالا می‌توان به مراجعه منظم به پزشک، مصرف دارو به‌طور منظم، رعایت رژیم غذایی مناسب (کم نمک و کم‌چرب و افزایش مصرف حبوبات، میوه و سبزی)، داشتن فعالیت بدنی منظم، مصرف نکردن سیگار و الکل، کنترل وزن و مصرف میوه و سبزی‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فشار خون فعالیت بدنی دیابت مصرف دخانیات فعالیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تا روز سه شنبه در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات، وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت سه شنبه تا روز پنجشنبه با ورود سامانه جدید و افزایش ناپایداری‌ها، افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده باران مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: سواحل استان نیز در این مدت متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در مناطق شمالی و ارتفاعات شرقی استان افزایش ابر، با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا در مناطق شمالی، ۱۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل شمالی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 6090906

دیگر خبرها

  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است