Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@06:11:58 GMT

اولین پهپاد بی سیم زیرآبی جهان ساخته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۴۵۹۱

اولین پهپاد بی سیم زیرآبی جهان ساخته شد

محققان موفق به تولید اولین پهپاد بی سیم زیرآبی جهان شدند که از نور برای حرکت استفاده می‌کند. تا پیش از این پهپادهای زیرآبی وابسته به کابل‌های مخابراتی و ارتباطی بودند.

 شرکت سوئیسی اکس ری، پهپادی بی سیم و زیرآبی به نام هیدرومیا تولید کرده که از انعطاف و توانایی‌های منحصر به فردی برخوردار است. با توجه به اینکه امواج رادیویی در زیر آب به خوبی قادر به حرکت نیستند، پهپادهای زیرآبی تا به امروز از طریق کابل‌های بلند فرامین را دریافت و اطلاعات را منتقل می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این کابل‌ها معمولاً برای انتقال برق هم استفاده می‌شود.

سنگین بودن این کابل‌ها موجب می‌شود که روند حرکت پهپادهای زیرآبی نیز کند شود. گاهی اوقات این کابل‌ها به موانع مختلف نیز برخورد می‌کنند و قطع می‌شوند.

اما اولین پهپاد زیرآبی بی سیم دنیا از یک سیستم ارتباطی منحصر به فرد موسوم به لوما استفاده می‌کند که داده‌های دیجیتال را در درون آب و از طریق پالس های نوری سریع منتقل می‌کند.

لوما پالس های نوری ال ای دی آبی رنگ و ۴۷۰ نانومتری را بین دو مودم اپتیکال جابجا می‌کند که یکی در درون پهپاد و دیگری بر روی زمین نصب شده است. با توجه به انتقال داده‌ها با سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه از این طریق امکان جابجایی ویدئوهای فوق دقیق نیز وجود دارد.

البته برد ارتباطی این فناوری در آب تمیز و غیرآلوده تنها ۵۰ متر است و امید می‌رود این برد در آینده به ۱۰۰ متر افزایش یابد. پهپاد زیرآبی بی سیم مذکور ۷۰ سانتیمتر طول، ۷ کیلوگرم وزن و قدرت مانور شش درجه‌ای دارد و عمر باتری آن ۶ تا ۸ ساعت است. این پهپاد سال آینده به بازار می‌آید./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کابل ها بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم

طرفداری| در اولین رده بندی تیم های ملی فوتسال جهان، تیم ملی فوتسال ایران در رده چهارم قرار دارد.

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، فیفا برای نخستین بار رده‌بندی جهانی کشورهای فوتسال را راه‌اندازی و اعلام کرد. از این به بعد همراه با رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال، رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال نیز اعلام می‌شود. فیفا رده‌بندی رسمی جهانی فوتسال فیفا را با قدرت‌های برزیل راه‌اندازی کرد که اولین کشور شماره یک در جدول مردان و زنان است، زیرا این ورزش به سرعت در حال رشد یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشته است.

برزیل در رده‌بندی برترین تیم‌های ملی مردان در رده نخست قرار دارد. این تیم در 9 دوره جام جهانی فوتسال، پنج بار قهرمان جهان شده است. همچنین تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان نیز در رده‌بندی جهان در رده هشتم دنیا و پس از تایلند در رده دوم آسیا قرار دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • عملیات وعده صادق وجدان مردم آزادیخواه جهان را بیدار کرد
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • رسانه‌های جهان اسلام باید به خوبی خروش عواطف انسانی در حمایت از مردم غزه را به تصویر بکشند
  • مظلومیت حقوق بشر نزد افکار عمومی جهان مشخص شد
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • اولین موزیک‌ ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد