Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حضور بیگانگان و سیاست‌های نادرست استکبار جهانی در افغانستان، روزبه‌روز عرصه را بر مردم مظلوم این کشور تنگ‌تر و میدانی برای جولان تاریک‌دلان ازخدا بی‌خبر فراهم کرده است. خبرگزاری میزان - مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیه‌ای حمله به نمازگزاران مسجد حاجی بخشی در شهرستان شکر دره کابل را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
وَأَنَّ هَذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُواْ السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَن سَبِیلِهِ ذَلِکُمْ وَصَّاکُم بِهِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ   هنوز زخم عمیق قتل عام فرشتگان خونین بال مکتب سیدالشهداء التیام نیافته بود که نمازگزاران مؤمن مسجد «حاجی بخشی» شهرستان «شکر دره» کابل افغانستان در حال اقامه نماز توسط افراطیون و تروریست‌های دست‌نشانده، به خاک و خون کشیده شدند و عید فطرشان تبدیل به عید قربان گردید.   شهید مولوی نعمان فضلی امام جماعت مسجد حاجی بخشی که در محراب عبادت به دیدار محبوب شتافت، جرمش روشنگری و آگاه کردن مردم از نقشه‌های کثیف رژیم تروریست آمریکا و وهابیون تفرقه‌افکن بود. او در خطبه‌ها و سخنرانی‌هایش حقایقی درباره بازی دوگانه صلح و جنگ از سوی استکبار و حمایت‌های معنوی و مالی وهابیت برای ناامن کردن افغانستان، ترویج خشونت، ایجاد تفرقه و اختلاف در بین اقوام متحد این کشور را برای مردم بازگو می‌کرد.   حضور بیگانگان و سیاست‌های نادرست استکبار جهانی در افغانستان، روزبه‌روز عرصه را بر مردم مظلوم این کشور تنگ‌تر و میدانی برای جولان تاریک‌دلان ازخدا بی‌خبر فراهم کرده است. هدف قراردادن علماء در مسجد نشان از نقش تعیین‌کننده نخبگان و آگاهان در برهه کنونی دارد. بحمدالله اقوام و مذاهب مختلف افغانستان به‌درستی، این سیاست نخ‌نمای اشغالگران و ایادی آن‌ها را درک کرده و با وحدت، اخوت و همدلی از این مرحله عبور خواهند کرد و آینده افغانستان به دست ملت غیور، مؤمن و متحد جمهوری اسلامی افغانستان رقم خواهد خورد.   مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محکوم‌کردن این اقدام بزدلانه تروریستی و ابراز همدردی عمیق با ملت و دولت افغانستان به‌ویژه خانواده‌های داغدار، از خداوند منان برای شهدای محراب علو درجات و برای مصدومان این حادثه دردناک، سلامتی و شفای عاجل مسئلت می‌نماید.   بیشتر بخوانید: رئیس مجمع تشخیص مصلحت حادثه بمب‌گذاری کابل را محکوم کرد   انتهای پیام/ برچسب ها: افغانستان کابل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند