Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:17:18 GMT

کیفیت پایین آب شرب در برخی روستاهای سمنان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۵۲۳۱

کیفیت پایین آب شرب در برخی روستاهای سمنان

ایسنا/سمنان مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان از پایین بودن کیفیت منابع آبی در برخی مناطق روستایی استان خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است که در تابستان و در پیک مصرف آب با کیفیتی را از طریق آبرسانی سیار به دست روستاییان برسانیم.

محمد طاهری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که در ۴۹ روستای تحت پوشش آبفا و دو روستای غیر تحت پوشش این شرکت، در پیک مصرف در تابستان امسال ، نیازمند آب رسانی سیار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تفکیک شهرستانی روستاهای دارای تنش آبی افزود: در شهرستان میامی ۱۲ روستا که ۷ روستا از آنها در مناطق کویری مستقر هستند، در شاهرود ۲۰ روستا که ۱۸ روستای آن در منطقه کویری است، در دامغان ۱۱ روستا، در شهرستان مهدیشهر چهار و در شهرستان‌های گرمسار و آرادان هر کدام دو  روستای با مشکل آب شرب مواجه هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان با اشاره به جدی بودن کم آبی در تابستان امسال اضافه کرد: در همین راستا در شرکت آب و فاضلاب کشور ستاد تنش آبی برای کل استان ها تشکیل شد و به تبع آن این‌جلسات در استان نیز برگزار خواهد شد که در این جلسات نیز به جزئیات تعداد روستاها، خانوارها، میزان اشتراک، آب تولیدی، میزان نیاز، کمبود و راهکارهای میان مدت و کوتاه مدت برای رفع مشکل کم آبی مورد بررسی قرار می گیرد.

طاهری با اشاره به نیاز آبفای استان به ماشین آلات حمل آب خاطرنشان کرد: نیاز است تا از ظرفیت دستگاه های اجرایی استان برای آبرسانی با تانکر به این روستا در زمان ‌پیک مصرف استفاده شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت چاه‌هایی که در شهرستان ها و روستاهای استان وجود دارند برای آبرسانی به مناطق مشکل‌دار در مواقع تنش و بحران آبی استفاده می‌شود گفت: در صددیم تا در آبرسانی سیار با تانکر به روستاهای استان، منابع آبی با کیفیت و سالمی را به مردم برسانیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان اظهار کرد: انتظار می‌رود که شهرداری ها در ایام پیک مصرف و تنش آبی، از آب شرب شهری برای آبیاری استفاده نکرده و از تانکر برای آبرسانی به این بخش‌ها استفاده کنند تا با مشکل کمتری در این حوزه مواجه باشیم.

وی از پایین بودن کیفیت آب در برخی روستاهای استان خبر داد و افزود: علاوه بر این ما در برخی از روستاها در استان با فقر سفره های آب زیر زمینی مواجه هستیم .

طاهری افزود:هدر رفت آب به دلیل فرسودگی انشعابات و همچنین انشعابات غیرمجاز از دیگر مواردی است که در صورت بهبود و اصلاح، در این روستاها می تواند مشکل کمبود آب شرب را بهبود بخشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کم آبی استان سمنان آبفا آب و فاضلاب پیک مصرف آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو عصر شنبه در نشست با فرماندار کوثر و بررسی مسایل آب و فاضلاب این شهرستان اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم در مناطق مختلف است و ما نیز بر همین اساس پروژه های پیشران را در نقاط مختلف استان اردبیل به سرانجام می رسانیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های فاضلاب شهرستان کوثر اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آب و روند آبرسانی به مردم شهرها و روستاهای کوثر بررسی شده و در این جلسه تصمیمات لازم برای تکمیل این پروژه اتخاذ می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: برای تکمیل پروژه‌هایی که مشمول زمان شده‌اند، دولت سیزدهم به میدان آمده و لازم است برای تحقق هرچه سریعتر آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

خیرجو با تاکید بر اینکه باید در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شاهد تلاش‌های مضاعفی باشیم، تصریح کرد: پروژه های آبرسانی به روستاهای کوثر باید بهبود یابد که در این راستا و به منظور تامین آب شرب در شهر و روستاهای تحت پوشش برخی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت آبرسانی در دست اقدام است.

کد خبر 6096630

دیگر خبرها

  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار