Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبیعت بهاری روستای سرپیر در شهرستان اردل چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت سفر به نقاط گردشگری بر آن شدیم تا برخی مناطق زیبا و سرسبز  روستا‌ی  سر پیر  را به تصویر بکشانیم.

روستای زیبای سرپیر، در شهرستان اردل و با فاصله ی کوتاه سه کیلومتری در شمال  شهر دشتک قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپیر نیز مانند دشتک پیشینه ی تاریخی طولانی و آثار متعدد تاریخی دارد و با وجود جایگاه تاریخی و مرقد امامزاده «خاتون حلب» همواره در طول تاریخ رونق خاصی داشته است و به دلیل ارتباط نزدیک با دشتک و اشتراک در آب و خاک، خویشاوندی، ازدواج و نسبت های فامیلی، با مردم دشتک قرابت زیادی دارند و جدایی ناپذیرند.

سرپیر در میان دره سرسبز و زیبایی که باغ ها و انبوهی از درختان و بوته های وحشی آن را در بر گرفته اند و در کنار تپه کوچکی در وسط دره و در دامنه کوه بزرگ احمدلیوه واقع است.  دهکده سرپیر در فضایی آرام و دلپذیر، با طراوت دل انگیز طبیعت و کوهساران با شکوه، در کنار آرامگاه مقدس و مطهر امامزاده حلیمه خاتون معروف به «خاتون حلب» جای دارد. چشم انداز سرپیر در بهاران همانند «تابلوی زیبایی» است که نقاش طبیعت خلق کرده است و امامزاده خاتون حلب «نگینی در دل کوهستان بختیاری» است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر

روز‌های اردیبهشت ماه در استان کردستان جلوه‌های متنوع و زیبا در طبیعت خلق می‌شود و بهترین زمان برای تفریح و گشت و گذار است.

در تصاویر زیر طبیعت بهاری و سرسبز حومه شهر سنندج را ببینید.

 

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • برگزاری نخستین اردوی جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان کیار
  • طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر