Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@21:40:45 GMT

چهارکشته بر اثر انفجار مين در غزني افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۶۰۸۵

خبرگزاری آریا- یک مین کنار جاده‌ای در مسیر عبور خودروی حامل غیرنظامیان منفجر شد که براثر آن چهار غیرنظامی جان باختند و دو نفر دیگر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، چهار غیر نظامی براثر انفجارمین در استان غزنی افغانستان جان خود را از دست دادند.
«واحد الله جمعه زاده» سخنگوی استانداری غزنی امروز اعلام کرد: این انفجار در شهرستان «خواجه عمری» استان غزنی زمانی بوقوع پیوست که مین کارگذاشته شده در کنارجاده در مسیر عبور خودروی حامل غیرنظامیان منفجر شد که براثر آن چهار غیرنظامی جان باختند و دو نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان غزنی به ویژه مرکز این استان در هفته‌های اخیر صحنه درگیری‌های شدید میان نظامیان افغان و طالبان بوده است.
سخنگوی استانداری هرات هم گفت: سه مین گذار طالبان بر اثر انفجار زودهنگام مین در جاده هرات- قندهار و در شهرستان «ادرسکن» به هلاکت رسیدند.
وزارت دفاع افغانستان نیز امروز از کشته و زخمی شدن حدود صد عضو طالبان در عملیات شبانه روز اخیر نیرو‌های ارتش خبرداد. در این عملیات‌ها که در استان‌های قندهار، بلخ، بغلان و هلمند اجرا شد، شصت و پنج نفر از طالبان کشته و سی و شش نفر از آن‌ها زخمی شدند.
پس از پایان آتش بس سه روزه به مناسبت عید سعید فطر در افغانستان، پانزده استان این کشور در شبانه روز گذشته صحنه درگیری بوده است. فرماندهی پلیس کابل نیز صبح امروز از کشف و خنثی سازی یک حلقه مین کار گذاشته شده در کنار خیابان در منطقه شلوغ «کوته سنگی» از توابع حوزه پنجم امنیتی شهر کابل خبرداد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چهار کشته انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم آغاز پروژه ساخت جاده هرات-غور اظهار داشت ساخت بزرگراه‌ها نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای منطقه‌ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

هیئت اقتصادی افغانستان در راه تهران؛ «ملابرادر» عازم ایران شدمعاون نخست وزیر افغانستان خطاب به تاجران ترک: برای سرمایه گذاری زمینه خوبی فراهم شده استانتقاد ملابرادر از سکوت جامعه جهانی درباره توقیف دارایی‌های افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم