Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندارقزوین در شورای اداری استان، گفت: سال99 به لحاظ اعتبارات و شرایط اقتصادی و موضوع کرونا سال سختی بود و همه را دچار مشکل و سختی کرد.

او با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری با رویکرد اقتصادی نامگذاری شده است، افزود: سال گذشته همه به ویژه مسئولان حوزه های اقتصادی و فرمانداران با همکاری دادستانی و دستگاه قضایی تلاش کردند که موانع برای جهش اقتصادی در سطح استان برداشته شود و اقدامات خوبی به رغم شرایط سخت اقتصادی در حوزه کشاروزی، صنعتی و زیربنایی رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین گفت: با توجه به شعار سال همه باید تلاش کنیم در حوزه های مرتبط با شعار سال قدم برداریم و برنامه ریزی جامعی برای تحقق شعار سال داشته باشیم.

جمالی پور خاطرنشان کرد: در این شرایط تحریم اقتصادی که سرمایه گذاران به عنوان سربازان و افسران جنگ اقتصادی برای اشتغال و تولید قدم بر می دارند همه یک تکلیف شرعی و اجتماعی برای حمایت از آنها داریم.

او گفت: باید همه ظرفیت ها را بسیج کنیم تا از فرصت سرمایه گذاری برای ارتقای شاخص اقتصادی در استان و بستر سازی برای اشتغال که از دغدغه های مهم کشور است استفاده کنیم و قزوین را به عنوان یک استان شاخص در امر اقتصادی، مانع زدایی و فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری معرفی کنیم.

جمالی پور گفت: اگر همه در کنار همدیگر قرار بگیریم و درک مناسبی از شرایط داشته باشیم همراهی خواهیم کرد تا امسال از همه فرصت ها برای رشد و توسعه اقتصادی استان بهره گرفته شود.

او با اشاره به فرایند انتخابات در استان قزوین، گفت:  در آستانه انتخابات، همدلی و همزبانی که مهمترین مولفه ارتقای امنیت و خدمت شایسته به مردم است را باید در سطح جامعه جاری و ساری کنیم.

جمالی پور ادامه داد: هم اینک مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شوراها به اتمام رسیده و ثبت نام ریاست جمهوی هم به پایان رسیده است و از امروز وظیفه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت ها آغاز می شود.

استاندار قزوین گفت: ما به عنوان کارگزاران انتخابات یک وظیفه داریم و آن هم اعتماد و اطمینان سازی برای مردم است و مجموعه گروه های سیاسی و احزاب نیز وظیفه ایجاد شور و نشاط در جامعه برای برگزاری انتخابات را دارند.

او افزود: هیات های اجرایی و نظارت استان قزوین نشان دادند در بررسی صلاحیت ها بدون نگرش سیاسی وظیفه خود را انجام می دهند که جای تقدیر و تشکر دارد.

این مقام مسئول گفت: رسالت هیات های اجرایی و فرمانداران، بی طرفی در بررسی صلاحیت ها و رعایت حق مردم است و مبادا در این مسیر نگاه و منافع گروهی و جریانی غلبه کند.

او افزود: اگرچه تایید صلاحیت ها به بهترین نحو صورت گرفت ولی هیات های نظارت و اجرایی می توانستند بهتر عمل کنند تا شرایط بهتری فراهم شود و الان باید برای برگزاری انتخابات باشکوه تلاش کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: همه دستگاه ها مکلف هستند برای برگزاری انتخابات به فرمانداری ها و بخشداری ها کمک کنند و امکانات خود را با رعایت قانون در اختیار آنها قرار دهند تا انتخابات در کمال صحت  و سلامت برگزار شود.

استاندارقزوین گفت: مدیران دولتی حق ندارند وارد فرایند انتخابات له یا علیه کاندیدی شوند و امکانات دستگاه های دولتی را در این مسیر برخلاف قانون به کار گیرند که با آنان برخورد می شود.

کد خبر 1515919

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین بررسی صلاحیت ها جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟

به گزارش همشهری آنلاین، به دنبال تصویب پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیات دولت، حقوق آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که حداقل بگیر هستند، ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و در سایر سطوح مزدی، حقوق بازنشستگان ۲۲ درصد به‌اضافه رقم ثابت ماهانه ۶۹۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

پیش‌ازاین سازمان تأمین اجتماعی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان خود در اردیبهشت‌ماه خبر داده بود. طبق روال معمول، این سازمان پیشنهاد خود برای افزایش حقوق بازنشستگان را به دولت ارسال می‌کند و بعد از تصویر در هیات وزیران، روی دریافتی بازنشستگان اعمال خواهد شد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، دیروز در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت از تصویب پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در هیات دولت خبر داد.

جزئیات اعلامی از سوی بهادری جهرمی برای میزان افزایش حقوق مستمری بازنشستگان حاکی از این است که پیشنهاد تأمین اجتماعی مبتنی بر مصوبه شورای عالی کار برای دستمزد سال ۱۴۰۳ کارگران بوده است.

او اظهار کرد: طبق مصوبه دولت، حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. همچنین برای سایر سطوح ۲۲ درصد به‌اضافه عدد ثابت ۶۹۰ هزار تومان در هیات وزیران تصویب شد.

چندی پیش، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: حقوق بازنشستگان در فروردین‌ماه، بدون تغییر نسبت به سال قبل واریز شده؛ اما افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در حقوق اردیبهشت آنان اعمال می‌شود و مابه‌التفاوت حقوق فروردین آنها نیز همراه با حقوق خردادماه پرداخت خواهد شد.

به گزارش همشهری، بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، افزایش حقوق ذینفعان سازمان تأمین اجتماعی اعم از مستمری‌بگیر و بازنشسته، هر سال به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به‌نحوی‌که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل دستمزد مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

این در حالی است که بر اساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، هیات مدیره این سازمان پیشنهادی برای افزایش مستمری بازنشستگان این سازمان تدوین کرده و به هیات دولت ارائه می‌کند و از آنجایی که تأکید ماده ۹۶ بر جبران هزینه‌های متورم زندگی در طول یک سال است و نرخ تورم رسمی یکی از مصادیق افزایش هزینه‌های زندگی محسوب می‌شود، باید در تعیین مستمری، نرخ تورم نیز مدنظر قرار بگیرد درحالی‌که در تعیین دستمزد کارگران لزوماً این موضوع مدنظر قرار نمی‌گیرد.

کارگران با استناد به همین ماده‌قانونی، خواستار افزایش حقوق بازنشستگان با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند؛ چراکه در این ماده‌قانونی فقط دولت مکلف شده حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل دستمزد مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد و از آنجایی که اوضاع معیشتی بازنشستگان مساعد نیست و امکان کار بیشتر و شغل دوم برای تأمین معاش را ندارند، از دولت می‌خواهند مستمری‌ها را بیشتر افزایش دهد.

کد خبر 848765 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق و دستمزد سازمان تامین اجتماعی

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست