Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@20:11:10 GMT

هزینه رهگیری موشک مقاومت چه‌قدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۶۱۸۳

هزینه رهگیری موشک مقاومت چه‌قدر است؟

خبرگزاری آناتولی در گزارشی به نقل از روزنامه عبری زبان اورشلیم پست اعلام کرد؛ رژیم صهیونیستی بابت رهگیری هر یک از موشک‌های شلیک شده از فلسطین متحمل ده‌ها هزار دلار ضرر می‌شود و این درحالی است که هزینه ساخت موشک‌های ساخت فلسطین بیش از چند صد دلار نیست.

 این رسانه نوشت: هزینه یک موشک میان برد فلسطین ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار و دو یا سه برابر این رقم برای یک موشک دوربرد است و این درحالی است که هزینه ساخت هر موشک رهگیری برای سامانه‌های موسوم به گنبد آهنین اسرائیل ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه اورشلیم پست در ادامه به هزینه بسیار سنگین رهگیری موشک‌های ساخت فلسطین برای رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: هزینه رهگیری موشک‌های فلسطین توسط سامانه گنبد آهنین بسیار بیشتر از هزینه موشک‌های حماس است و این هزینه برای هر رهگیری ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت با اشاره به خسارت‌های رژیم صهیونیستی درپی حملات موشکی چند روز اخیر مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی، اذعان کرد: خسارت‌های مستقیم و غیر مستقیم طی چهار روز نخست عملیات "نگهبان دیوارها" (عملیات اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه) بیش از نیمی از خسارت وارد شده در جریان عملیات ۵۱ روزه موسوم به "صخره سخت" در سال ۲۰۱۴ بوده است.

این رسانه گزارش داد: از زمان آغاز عملیات در دوشنبه تا عصر جمعه، خسارات وارد شده به اموال خصوصی در جریان عملیات نگهبان دیوارها بالغ بر ۱۰۰ میلیون شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) بوده و دهها میلیون شکل نیز خسارت به اموال عمومی وارد شده است. همچنین هزینه جنگ برای ارتش اسرائیل بیش از یک و نیم میلیارد شکل بوده است و این هزینه همچنان درحال افزایش است.

310 310

کد خبر 1515929

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حماس فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل حمله رژیم صهیونیستی به غزه غزه رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح

روزنامه عرب زبان رای الیوم از سناریوی رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح پرده برداشت و نوشت که اطلاعات گروه های مقاومت درباره عملیات احتمالی به این شهر، گواه بر طرح ارائه شده از سوی تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به نقل از رای الیوم، همه اطلاعات طرف‌های اسرائیلی و مصری درباره اجرای قریب الوقوع عملیات نظامی در محور فیلادلفیا و حومه شهر رفح، گواه بر این است که طرف اسرائیلی به دنبال عملیات محدودی است که طی آن بمباران سنگین زیرساخت‌ها، مگر در موارد ضرورت انجام نخواهد شد و هدف این عملیات، چهار گردان مقاومت در شهر رفح است.

این رسانه نوشت: اطلاعات گروه‌های مقاومت درباره عملیات احتمالی رفح گواه بر طرح ارائه شده تل آویو به طرف مصری و دولت آمریکاست. بر اساس اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که آمریکا و مصر با طرحی موافقت کرده‌اند که از عملیات تدریجی حکایت دارد که از مناطق شرقی شهر رفح شروع می‌شود و با بمباران سنگین مگر مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی گمان کند رهبران حماس در آن مخفی شده باشند، همراه نخواهد بود و تل آویو به اطلاع مقامات آمریکایی و مصری رسانده که اطلاعات لازم را درباره زیرساخت‌های نظامی مقاومت در شهر رفح و زیر تونل‌ها، برخی محله‌ها و کوچه‌های این شهر، جمع آوری و نهایی کرده است.

رای الیوم افزود: صحبت از عملیات نظامی تدریجی است که گفته می‌شود با همکاری کمیته نظامی و امنیتی مصر از حیث نظامی و اطلاعاتی طراحی شده و این بدان مفهوم است که قاهره موافقت اولیه را داده و این عملیات منتظر دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

این رسانه ادامه داد: نتانیاهو به عامل وقت و فشار به منظور وادار کردن مقاومت برای قبول پیشنهاد جدید مصر در لحظات آخر درباره تبادل اسیران امید دارد تا از عملیات صرف نظر کند، اما طرح‌های عملیاتی آماده و روی کاغذ است و بُعد اطلاعاتی پایان یافته و صحبت از روند تدریجی درگیری برای تصرف مناطق و حمله به حماس است.

رای الیوم اضافه کرد: منابع وابسته به مقاومت از آمادگی کامل برای مقابله با دشمن صحبت به میان می‌آورند. چهار گردان القسام در شهر رفح طی هفت ماه گذشته در عملیات نظامی شرکت نکرده و آماده و سرحال برای درگیری و رویارویی هستند.

کد خبر 748638

دیگر خبرها

  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم