Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه در نامه‌ای به پاپ نوشت: تقاضا داریم با توجه به جایگاه معنوی و رهبری دینی خویش قدم دیگری برای برقراری صلح و آرامش در یکی از مقدس­‌ترین و الهی ‌ترین سرزمین ‌ها بردارید. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در نامه‌ای به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان بیان داشت: انتظار آن است تجربه موفق شما در برابر تکفیری‌ها‌ی داعش در مورد ملت مظلوم فلسطین هم تکرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بسم ­الله ­الرحمن الرحیم
لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَ المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ (الحدید: ۲۵)

عالی‌جناب پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک­‌های جهان

با سلام و احترام

عالی‌جناب! ضمن قدردانی و تمجید از قدم‌های موثری که حضرتعالی در مسیر تعامل ادیان الهی و همکاری و همزیستی پیروان آن­ها در راستای برقراری عدالت، صلح و انجام وظایف الهی برداشتید، از محضر جنابعالی تقاضا داریم با توجه به جایگاه معنوی و رهبری دینی خویش قدم دیگری در راستای برقراری صلح و آرامش در یکی از مقدس­ترین و الهی ­ترین سرزمین ­ها بردارید.

بیت ­المقدس یا همان اورشلیم همواره نمونه‌ای مثال زدنی از همزیستی مسالمت­ آمیز میان پیروان ادیان الهی بوده است. سرزمینی که در آن پیروان ادیان ابراهیمی همواره در صلح، صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر زیسته ­اند و در فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی با یکدیگر مشارکت داشته‌اند.

اما متاسفانه مدت هاست، صلح از این سرزمین رخت بسته و جای خود را به زیاده‌خواهی، انحصارطلبی، تجاوز، ظلم و نسل­کشی داده است. زیر سایه این تجاوزات، فجایع انسانی زیادی رخ داده و ظلم­‌های بی شماری نسبت ­به ساکنان اصلی آن اعم از مسلمانان و مسیحیان این منطقه روا شده است. رژیم صهیونیستی به­ طورغیرقانونی در این سرزمین شکل گرفته است. تجاوزات این رژیم غاصب و نژادپرست موجب آواره شدن میلیون­ها فلسطینی از سرزمین­ مادری­شان گشته­ است.

بیش از هفتاد سال است که خداپرستان فلسطینی از حداقل حقوق انسانی نیز برخوردار نیستند. سرزمین فلسطین به ویژه کرانه باختری و قدس شریف برخلاف معاهدات بین ­المللی اشغال شده­ و سازمان­ها و نهاد‌های بین­ المللی هم نسبت به این نقض آشکار حقوق انسانی عکس ­العملی نشان نمی ­دهند. از زمان اشغال فلسطین تاکنون همه این جنایت­‌ها جلوی چشم جهانیان و با حمایت قدرت‌های بزرگ جهانی از طرف رژیم صهیونیستی اتفاق می­ افتد.

اکنون و به دنبال زیاده‌خواهی جدید صهیونیست‌ها و تلاش برای پاک سازی نژادی در قدس شرقی و غصب منازل فلسطینیان، آتش جنگ در این منطقه دوباره شعله­‌ور شده و درگیری‌ها بالا گرفته و غیرنظامیان بی­گناه زیادی از کودکان و زنان فلسطینی کشته و مجروح می­ شوند، این نیاز احساس می‌شود که همه آزادی­ خواهان و عدالت­ طلبان، به ­ویژه رهبران ادیان در راستای حمایت از مظلوم، نفی­ ظلم و برقراری صلح واقعی اقدام کنند.   مسلّماً راه‌حل‌هایی که صرفاً منجر به آتش‌بس محدود و یا تأمین منافع یک طرف نزاع می­ شوند بهترین راه حل­ها نیستند، بلکه تعیین سرنوشت و حاکمیت فلسطین باید توسط ساکنان حقیقی آن و به روش‌های دیپلماتیک و برگزاری رفراندوم در میان ساکنان اصلی فلسطین مبتنی بر دکترین و منطق انتخابات آزاد، آزادی، استقلال، برادری، برابری، کرامت انسانی و عدالت، همان راه حل مطلوبی است که نظام جمهوری اسلامی و حوزه‌های علمیه داعیه دار آن می‌باشند.

نقش رهبران دینی در حمایت از مظلومان و احقاق حقوق پیروان ادیان مختلف و صیانت از جان و مال و عرض آنان به ویژه در برابر جنایت‌های گروه‌های تروریستی داعش برگ درخشانی از تاثیرگذاری مصلحان در دنیای کنونی است و انتظار آن است که این تجربه موفق در مورد ملت مظلوم فلسطین هم تکرار شود.

مسئله امروز فلسطین نیز برای رسیدن به ساحل آرامش، هدایت رهبران دینی علی­ الخصوص حضرت‌عالی را، با توجه به جایگاه مهمی که دارید، می­‌طلبد.

خداوند شما را در انجام این رسالت الهی یاری بفرمایید.

بیشتر بخوانید: قدردانی رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع رهبر انقلاب در مسئله فلسطین   انتهای پیام/ برچسب ها: حوزه علمیه فلسطین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حوزه علمیه فلسطین برقراری صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، نشست ماموستا ملااحمد مبارکشاهی؛ امام جمعه نودشه با دانش آموزان دبیرستان‌های نسیبه و حضرت خدیجه (س) نودشه به مناسبت هفته حجاب و عفاف برگزار شد.
 
در این نشست، ماموستا ملا احمد مبارکشاهی ضمن تبریک هفته معلم، به مقام شامخ معلمین ادای احترام نمود و اظهار داشت: تعلیم و تعلم باعث رستگاری انسان در هر دو دنیا می باشد.
 
امام جمعه شهر نودشه افزود: پیامبر (ص) با افتخار خود را معلم معرفی می نماید.
 
این عالم اهل سنت در ادامه ضمن تشکر از مدیران و دبیران مدارس نودشه بخاطر زحماتی که برای آموزش دانش آموزان متحمل می شوند درخواست کرد که در این شرایط حساس که کشور و جامعه از هر طرف مورد هجمه فرهنگی دشمنان قرار دارد، نسبت به تربیت اخلاقی دانش آموزان توجه بیشتر شود.
 
امام جمعه نودشه در ادامه به مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و مطالب مفصلی از تاریخ حجاب را از دیدگاه تاریخی و دینی مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: در تمامی جوانع بشری، از عهد باستان تا آغاز عصر مدرنیسم حتی در جوامع غیر دینی، زن همواره حجاب و پوشش داشته است، حیا و عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد، دلایل عقلی زیادی زیادی نیز ضرورت حجاب را تائید می کند.
 
ماموستا مبارکشاهی در ادامه سخنان خود به بین و تشریح برخی از دیدگاه ها درباره حجاب اشاره کرد و عنوان داشت: حجاب برای دیده شدن زن، انسان مرکب از روح و جسم است و حقیقت انسانی او روح است نه بدن، بدن مرکب انسان است، ما انسانها راه زیادی آمده ایم تا به عالم طبیعت رسیده ایم، خداوند متعال در آفرینش زن زیبایی و ظرافت بیشتری به خرج داده است، اگر این مرکب بی پرده در جامعه عرضه شود، توجه همگان به سمت بدن که مرکب زن است معطوف می شود و هیچ کس توجه نمی کند و اهمیت نمی دهد که روحی که بر این مرکب سوار است کیست؟!.
 
 وی تصریح کرد: زن یعنی اندیشه و کمالات انسانی، زن یعنی شخصیت انسانی او، زن یعنی تفکرات و دانش او و در یک جمله زن یعنی روح او، اما هنگانی که زن خود را آرایش کند و در جامعه در معرض قرار گیرد، همه توجه ها به او متمرکز می شود و کسی به دید انسان با اندیشه، دانش و روحیات و اخلاق انسانی نمی نگرد، کاری که امروز جوامع غربی زن را به آن منحرف کرده اند و متاسفانه جامعه ما هم گرفتار شده است.
 
امام جمعه شهر نودشه در بخشی دیگر از سخنان خود به دیگاه های مختلف نسبت به زن پرداخت وگفت: قرون وسطایی که زن را فقط خدمت گذار ویژه مردان می داند که باید ریشه این تفکر را فلسفه غربی و یونان دانست، که آن را نقد نمود و دیدگاه دوم دیدگاه فمینیستی است که زن را آزاد و بدون هیج قد و بندی می داند، دیدگاه سوم دیدگاه اسلام که برای زن احترام خاصی قائل است که ضمن رعایت حدودات شرعی می تواند در جامعه نقش خوب و موثری داشته باشد.
 
ماموستا مبارکشاهی با اشاره به آیات قرآنی، زن را شریک زندگی مرد دانسته که سعادت و خوشبختی خانواده را مدیون مهر و محبت زنان داست.
 
این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود به مضرات عدم رعایت حجاب و مشکلات بعدی آن اشاره کرد.
 
گفتنی است که در این نشست دانش آموزان سوالات و شبهات خود را بیان کردند و ماموستا مبارکشاهی نیز پاسخ های لازم را ارائه کرد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • ضرورت اولویت قرار دادن حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی