Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیئت مدیره برکت تل با اشاره به داوطلب شدن ۱۰۰ هزار نفر برای شرکت در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت از پایان تزریق دوز اول این واکسن کرونا به ۱۰ هزار نفر تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد. - اخبار اجتماعی -

دکتر سید رضا مظهری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ درباره تعداد افرادی که داوطلب شرکت در فاز سوم تست انسانی واکسن «کوو ایران برکت» شده‌اند، اظهار داشت: تاکنون 100 هزار نفر برای شرکت در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت داوطلب شده‌اند که از این تعداد، تقریباً 80 درصد بین 18 تا 50 سال هستند و 20 درصد از داوطلبین در گروه سنی 50 تا 75 سال قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگونه در فاز سوم تست انسانی واکسن برکت داوطلب شویم؟

وی درباره روند ثبت نام داوطلبان افزود: پس از این‌که فرد در سامانه 4030 یا اپلیکیشن آی‌گپ برای شرکت در کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ثبت نام می‌کند، اپراتورهای سامانه با فرد تماس می‌گیرند و در مرحله اول به صورت تلفنی غربالگری انجام می‌شود و سؤالاتی از فرد پرسیده و بررسی می‌شود که فرد، واجد شرایط شرکت در مطالعه هست یا خیر؛ در صورت تأیید شرایط، به داوطلب برای انجام آزمایش‌ها نوبت داده می‌شود.

آمادگی 5 پایگاه در تهران برای تزریق واکسن کوو ایران برکت به داوطلبان

مظهری ادامه داد: پنج پایگاه در تهران و یک پایگاه در البرز و تعدادی مرکز نیز در مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر برای انجام آزمایش‌های داوطلبان درنظر گرفته‌ایم. فعلاً در مرحله اول و تا قبل از هفته اول خردادماه، در تهران و کرج این مراکز فعال هستند و داوطلبان طبق نوبت به آزمایشگاه مراجعه می‌کنند و نمونه خون و تست پی‌سی‌آر از آنها گرفته می‌شود.

وی گفت: در صورت تأیید نتایج آزمایش‌ها، فرد 48 ساعت بعد برای تزریق واکسن کرونا به همان پایگاه فراخوان می‌شود و واکسن را دریافت می‌کند.

نیمی از داوطلبان تا پایان اردیبهشت ماه وارد مطالعه می‌شوند

مظهری با بیان این‌که از 20 هزار نفر (کل داوطلبان مورد نیاز فاز سوم) نیمی از آنها تا پایان اردیبهشت، تزریق اول خود را انجام خواهند داد، تصریح کرد: ما تا 31 اردیبهشت ماه، تزریق واکسن کوو ایران برکت به 10 هزار نفر را به پایان خواهیم رساند.

نحوه پیگیری عوارض احتمالی داوطلبان 

وی در پاسخ به سؤالی درباره نحوه پیگیری وضعیت و عوارض احتمالی داوطلبان، بیان داشت: ما دو دسته پیگیری فعال و غیرفعال داریم؛ پیگیری فعال از سمت ما انجام می‌شود؛ ما 14 روز پس از تزریق اول واکسن، با داوطلبان تماس می‌گیریم و در طول یک سال 22 تماس با فرد داوطلب خواهیم گرفت تا مشکلات یا عوارض احتمالی پیش آمده برای افراد را ارزیابی کنیم؛ معمولاً ممکن است پس از چند روز اول، تب یا عوارض خفیفی رخ دهد و حتی اگر چنین عارضه‌ای به طور خفیف نیز بروز کند، فرد به سمت تیم پزشکی هدایت و وضعیت او پیگیری می‌شود.

رئیس هیئت مدیره "برکت تل" با اشاره به اینکه دسته دوم پیگیری‌ها، پیگیری‌های غیرفعال است که از سوی داوطلبان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یک تیم پزشکی در پایگاه مستقر است که فرد می‌تواند به صورت حضوری به پایگاه مراجعه کند یا با 4030 تماس بگیرد و کد ملی خود را وارد کند و مشاوره پزشکی تلفنی دریافت کند.

وی با بیان این‌که برای ایمن شدن بدن در مقابل کرونا چند روز پس از تزریق دوز دوم زمان لازم است، خاطرنشان کرد: ما با تعدادی از بیمارستان‌ها نیز قرارداد بسته‌ایم تا اگر احیاناً فردی در خلال تزریق دوز اول واکسن کرونا و پیش از افزایش ایمنی بدنش، به بیماری مبتلا شود بتواند خدمات درمانی دریافت کند و داوطلبان از این جهت مورد حمایت ما قرار خواهند گرفت.

وی در خاتمه یادآور شد: اگرچه در مطالعه فاز سوم تست انسانی واکسن برکت به 20 هزار نفر داوطلب نیاز داریم و تاکنون نیز 100هزار نفر برای شرکت دراین مطالعه داوطلب شده‌اند اما ثبت نام‌ها را متوقف نکرده‌ایم زیرا ارزیابی تلفنی، آزمایشگاهی و پزشکی، ممکن است تعدادی از افراد واجد شرایط شرکت در مطالعه نباشند.

صدور مجوز واکسیناسیون عمومی با واکسن «کوو ایران برکت» پس از تأیید وزارت بهداشتتولید 30 میلیون دوز "واکسن کوو ایران برکت" در شهریور ماهنخستین محصول تولیدشده واکسن "کوو ایران برکت" رونمایی شدنتایج مطالعات واکسن ایرانی کرونا به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام بهداشت و درمان واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا ستاد اجرایی فرمان امام بهداشت و درمان واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن کوو ایران برکت شرکت در فاز سوم برای شرکت واکسن کرونا هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

ایسنا/زنجان نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: هلال‌احمر واکسیناسیون زائران حجاج شهرستان‌های خدابنده و ابهر را از امروز آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت کرده و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند. 

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یک‌هزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، از خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر انجام می‌شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال‌احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنند.

خرم افزود: یک‌هزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یک‌هزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد