Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@02:26:29 GMT

بستری ۴۲۵ بیمار کرونایی در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۶۶۷۷

بستری ۴۲۵ بیمار کرونایی در گیلان

گیلان- معاون علوم پزشکی گیلان، از کاهش ۱۰ درصدی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خبر داد و گفت: برای مهار بیماری باید به میزان رعایت بالای ۹۰ درصد برسیم، در غیر این صورت آمار مبتلایان همچنان بالا خواهد بود.

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ، آبتین حیدرزاده ،با اشاره به رصد و پایش مستمر اصناف و اماکن عمومی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، اظهار کرد: متاسفانه شاهد کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کاهش ۱۰ درصدی میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خبر داد و گفت: در ایام پیک چهارم بیماری میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم از ۶۵ درصد به ۷۵ درصد رسیده بود، اما مجددا طی روزهای اخیر شاهد میزان رعایت ۶۵ درصدی مردم هستیم.

وی از بستری شدن ۱۰۰ بیمار جدید کرونایی و مراجعه ۲۰۰ بیمار سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲۵ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان دانشگاه علوم پزشکی رعایت پروتکل میزان رعایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی ۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • ۷ نفر بر اثر واژگونی خودروی سواری در محور نیشابور- کاشمر مصدوم شدند
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • حس خوب حمایت
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد