Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:03:11 GMT

شرکت آلومینیوم پارس با ۵۰ سال سابقه پس از ورشکستگی احیا شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۶۷۱۵

شرکت آلومینیوم پارس با ۵۰ سال سابقه پس از ورشکستگی احیا شد

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت آلومینیوم پارس با حدود ۵۰ سال سابقه که در زمینه تولید تولید محصولات آلومینیوم فعالیت داشت، به دلیل مشکلات گوناگون ورشکسته شد. با ورود دستگاه قضائی و اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران، مشکلات این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و روند تولید در این واحد تولیدی ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گودرزی، مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس در این خصوص گفت: در حاضر شرکت در سه شیفت و با تمام ظرفیت فعالیت می‌کند و اقداماتی در حال انجام است تا ظرفیت تولید افزایش پیدا کند و در حال حاضر شرکت در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس خاطرنشان کرد: ورشکستگی این واحد تولیدی علل مختلفی دارد. ورشکستگی این شرکت در سال ۹۳ پس از انجام بررسی‌های اولیه تصویب و از سال ۹۴ تحویل اداره تصفیه و امور ورشکستگی شد. علت اصلی این ورشکستگی این بود که پس از واگذاری شرکت در سال ۷۸ به بخش خصوصی، تمامی حمایت‌های دولتی از آن قطع می‌شود و علاوه بر آن نیز اجازه واردات محصولات مشابه از خارج از کشور داده می‌شود.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی به دلیل تعویق تسهیلات بانکی با مشکل مواجه شده بود و در نهایت ورشکست شد.

گودرزی با تاکید بر اینکه از زمان ورشکستگی تاکنون این واحد تولیدی فعال بوده است، گفت: شرکت آلومینیوم پارس در سال‌های ۸۷، ۸۸ و ۸۹ سالانه ۲۰ میلیارد تومان زیان سالانه داشته است.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس با بیان اینکه این واحد تولیدی در مجموع ۸۰۱ نیروی کار دارد، گفت: تمامی زیان انباشته این واحد تولیدی پوشش داده شده و اکنون به سوددهی رسیده است.

کد خبر 5214039 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: دستگاه قضایی رونق تولید واحد های تولیدی قیمت دلار بانک مرکزی ایران اقتصاد آمریکا شاخص کل بورس قیمت نفت بازار سهام مصرف برق حق مسکن قیمت یورو قیمت طلا تولید نفت ایالات متحده امریکا بورس تهران قیمت شکر شرکت آلومینیوم پارس واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایند‌های قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحد‌های تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آنها جلوگیری شد.

دیگر خبرها

  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد