Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید و فروش امتیاز واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن غیرقانونی است و با متخلفان از طریق مراجع قانونی برخورد می‌شود.

او افزود: موضوع ممنوعیت خرید و فروش امتیاز واحد‌های اقدام ملی به دفاتر ثبت اسناد رسمی در سراسر کشور هم ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

متقاضیان فرهنگی در طرح اقدام ملی مسکن ساماندهی می‌شوند

مقصودی اضافه کرد: با وجود تذکرات و اطلاعیه‌های قبلی در یکی از شهر‌های مرکز استان افرادی اقدام به خرید و فروش امتیاز واحد‌های اقدام ملی کرده‌اند که موضوع در حال پیگیری است و با متخلفان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

او ادامه داد: مواردی از این قبیل که به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش واحد‌های مسکن ملی می‌کنند در ادامه تکمیل روند واریز وجه، دچار مشکل می‌شوند و در نهایت امکان انتقال مالکیت این واحد‌ها به هیچ شکلی وجود نخواهد داشت.

مقصودی در خصوص ثبت‌نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز گفت: به طور قطع این کار انجام خواهد شد، اما برخی محدودیت‌ها همچون مشکل تامین زمین در مرکز استان باید برطرف شود.

او افزود: بر اساس رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی در تولید و عرضه مسکن و همچنین مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی با عنوان جهش تولید، برنامه سالانه تولید مسکن برای تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها تدوین شده است.

مقصودی به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با تعدادی از نهاد‌ها در خصوص تامین مسکن کارکنان در قالب طرح اقدام ملی مسکن نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، اراضی مازاد دستگاه‌ها باید جهت انجام مراحل تغییر کاربری و همچنین پیگیری مراحل واگذاری معرفی شوند و در مورد برخی نهاد‌های حمایتی نیز اراضی مورد نظر باید تامین شود که این کار در حال پیگیری است.

او ادامه داد: بر این اساس، کلیه مراحل ثبت‌نام و پالایش متقاضیان بر اساس دستورالعمل‌های موجود توسط خود نهاد‌ها انجام می‌شود و پس از آن جهت پیگیری واگذاری زمین به این اداره کل معرفی می‌شوند.

مقصودی به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان هم اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۶ هزار و ۵۲۰ متقاضی، پنج هزار و ۳۲۲ مورد به تایید نهایی رسیده‌اند و از این تعداد تاکنون چهار هزار و ۱۵۱ نفر واریز وجه کرده‌اند و بیش از ۹۵ درصد آن‌ها به پروژه‌ها متصل شده‌اند.

او طرح ملی مسکن را از طرح‌های بزرگ و تاثیرگذار در کشور دانست و از دستگاه‌های متولی و همکار همچون شهرداری‌ها، بانک مسکن و سازمان نظام مهندسی خواست بر اساس مصوبه شورای تامین مسکن استان، با نگاه ویژه‌ای پیگیر موارد مرتبط باشند و صدور برخی مجوز‌ها را به سایر طرح‌ها گره نزنند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن خرید و فروش امتیاز واحد طرح اقدام ملی مسکن بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن

لایحه‌ای که روز گذشته توسط مجلس سنا ایالات متحده به‌منظور «فیلترشدن یا فروش تیک تاک» تصویب شده بود، حالا با امضای «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، به یک قانون تبدیل شده است. بایدن مجموعه‌ای از لوایح را امضا کرده است که شامل «قانون حمایت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» می‌شود و حالا Bytedance یک سال فرصت دارد تا تیک‌تاک را به فروش برساند یا با ممنوعیت آن روبرو شود. در واکنش به این موضوع، مدیرعامل تیک تاک ویدیویی را منتشر کرده که در آن می‌گوید «اطمینان داشته باشید که ما هیچ جا نمی‌رویم.»

به گزارش دیجیاتو، تیک‌تاک در بیانیه‌ای گفت که این قانون را در دادگاه به چالش خواهد کشید.

بیانیه تیک تاک در واکنش به امضای «جو بایدن»

در متن بیانیه این شرکت آمده است:

«معتقدیم که حقایق و قانون به نفع ماست و ما در نهایت پیروز خواهیم شد. واقعیت این است که ما میلیارد‌ها دلار برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های کاربران ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و پلتفرم خود را از نفوذ و دستکاری خارجی دور نگه داریم. این ممنوعیت هفت میلیون کسب‌و‌کار را ویران خواهد کرد و ۱۷۰ میلیون آمریکایی را سرکوب می‌کند.»

«شو زی چو»، مدیرعامل تیک تاک نیز با انتشار ویدیویی، از این قانون به‌عنوان «لحظه‌ای ناامیدکننده» برای شرکت یاد کرد و گفت:

«اشتباه نکنید. این یک ممنوعیت برای تیک تاک و یک ممنوعیت برای شما و صدای شماست. این قانون در واقع طعنه‌آمیز است، زیرا آزادی بیان در تیک تاک منعکس‌کننده همان ارزش‌های آمریکایی است که ایالات متحده را به نور امید آزادی تبدیل می‌کند.»

این قانون به Bytedance، شرکت مالک تیک‌تاک که در چین مستقر است، یک سال فرصت می‌دهد تا شبکه اجتماعی خود را به مالک جدیدی بفروشد. اگر شرکت چینی نتواند چنین کاری را انجام دهد، TikTok از حضور در استور‌های برنامه و سرویس‌های میزبانی وب ایالات متحده منع خواهد شد.

برخلاف تلاش‌های قبلی برای فروش یا ممنوعیت اجباری تیک تاک، «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» از حمایت گسترده دو حزبی برخوردار بوده است و توانست با سرعت قابل توجهی در کنگره پیشرفت کند.

دیگر خبرها

  • فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • امتیازات اراضی طرح جوانی جمعیت قابل خرید وفروش نیست
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳