Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@03:40:10 GMT

عدم مرمت بازار نطنز؛ دغدغه‌ای که هنوز به نتیجه نرسیده است

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۷۳۸۰

عدم مرمت بازار نطنز؛ دغدغه‌ای که هنوز به نتیجه نرسیده است

گزوه استان‌ها - چندین سال از وعده مرمت بازار نطنز می‌گذرد اما همچنان این موضوع به صورت کامل محقق نشده و یه یک دغدغه تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  نطنز ، وضعیت بازار سنتی و قدیمی نطنز اوضاع خوبی ندارد و مرمت و بازسازی این بنای تاریخی یه مطالبه عمومی مردم شهرستان نطنز تبدیل و پیگیری‌های متعددی از سوی شهروندان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم مرمت بازار سنتی و قدیمی شهرستان نطنز تا به امروز باعث بروز مشکلاتی شده است و از این رو این موضوع برای شهروندان نطنزی به یک دغدغه تبدیل شده است که شهرداری و میراث فرهنگی می‌طلبد در این زمینه بیش از پیش اهتمام ورزند.

بازار سنتی و قدیمی نطنز محل کسب و کار افراد مختلفی از صنوف شهرستان نطنز است و بر همین اساس مرمت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از دو سال پیش تاکنون وعده مرمت این بنای تاریخی توسط مسئولان سر داده شده بود.

حسین یزدانمهر در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز اظهار داشت: بازار سنتی و قدیمی نطنز باتوجه به اینکه یکی از مطالبات دیرینه مردم نطنز و مسئولین شهری یوده احیای بازار سنتی به سبک و سیاق اولیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

اهدای مدال افتخار IFBB به معاون وزیر ورزش/ علی‌نژاد: میزبانی از مسابقات جهانی 2023 اتفاقی بزرگ استجزئیات خسارت سیل به قنوات گناباد خراسان رضوی/ بنیاد مستضعفان برای مرمت پای کار می‌آید‌‌سپاه 380 باب خانه برای محرومان استان مرکزی احداث و مرمت کرد ‌

سرپرست اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نطنز ضمن تاکید بر مرمت بر اساس ضوابط و قواعد مربوطه ابراز داشت: این مرمت باید گونه‌ای باشد که مغازه‌ها و کارگاه‌های سنتی علاوه بر رفع نیاز همشهریان موجبات استفاده گردشگران را نیز به نحو احسن فراهم کند.

وی گفت: مطالعات طرح جامع مرمت و احیاء بازار تاریخی و هویت بخشی به فضای کالبدی محور اقتصادی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری حد فاصل مسجد جامع تا میدان گاه بازار و محوطه پیرامون آن طی تفاهم‌نامه فیمابین شهرداری و شورای اسلامی شهر نطنز ، وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بهره‌مندی از مشاور ذی صلاح کشوری در دستور کار قرارگرفت و جزیی از دغدغه های ایشان به شمار می رفت.

یزدان‌مهر همچنین افزود: در حال حاضر  عملیات اجرایی مسقف کردن قسمت‌هایی از بازار قدیم نطنز با انعقاد قرارداد با پیمانکار صلاحیت‌دار از اداره کل میراث فرهنگی توسط شهرداری آغاز و در اجرای پروژه علاوه بر مسائل و معضلات ترافیکی، دسترسی آسان برای مردم را نیز در نظر گرفته است.

انتهای پیام/804/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار سنتی و قدیمی میراث فرهنگی شهرستان نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان

سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان از بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان خبر داد.

محمودرضا دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان توسط عوامل مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان آغازشده است.

وی افزود: شهرداری سمنان تسهیلات و مشوق‌های ویژه‌ای برای بازآفرینی با تاکید بر بازسازی، بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده شهری و خانه‌های قدیمی و تاریخی ارائه می‌دهد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در شهر سمنان ۵۷۳ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد میانی وجود دارد.

سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در بازآفرینی شهری، باعث رشد و ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری خصوصاً در محدوده بافت تاریخی می‌شود.

کد خبر 750843

دیگر خبرها

  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • آخرین جزئیات از مذاکرات قاهره/ منابع صهیونیستی: مذاکرات به نتیجه نرسیده است/ منابع مصری: مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دارد
  • ثبت اثر تاریخی در جواهرده رامسر در فهرست آثار ملی کشور
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد