Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@00:28:49 GMT

۸۰ درصد ژاپنی‌ها با برگزاری المپیک توکیو مخالفند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۷۳۸۲

۸۰ درصد ژاپنی‌ها با برگزاری المپیک توکیو مخالفند

نتایج یک نظرسنجی جدید که امروز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد ژاپنی‌ها به دلیل ترس از شیوع بیشتر ویروس کرونا، مخالف برگزاری المپیک توکیو هستند که پیشتر یک سال به تعویق افتاده بود.

قدس آنلاین: به گزارش ایرنا از رسانه‌های ژاپن، آخرین نظرسنجی پس از آن انجام شده است که ژاپن روز جمعه وضعیت اضطراری ناشی از ویروس کرونا را از ۶ استان به ۹ استان گسترش داد در حالی که این کشور با موج چهارم عفونت های ویروسی مبارزه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موج، فشار بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی کشور را افزایش داده است و متخصصان پزشکی بارها و بارها در مورد کمبود نیروی پزشکی و فرسودگی شغلی آنها هشدار داده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی در حالی که کمتر از ۱۰ هفته تا زمان آغاز رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باقی است ۴۳ درصد پاسخ دهندگان خواهان لغو بازی‌ها و ۴۰ درصد هم خواستار تعویق این رقابت‌ها هستند.

داده های این نظرسنجی که آخر هفته گذشته توسط روزنامه آساهی شیمبون ژاپن انجام شده از ۳۵ درصدی که یک ماه پیش خواهان لغو  و ۳۴ درصدی که خواهان تأخیر بیشتر بودند، بالاتر است.

طبق این نظرسنجی که از یک هزار و ۵۲۷ نفر و به صورت تلفنی انجام شده است فقط ۱۴ درصد پاسخ دهندگان از برگزاری بازی ها طبق برنامه از پیش تعیین شده حمایت می‌کنند، در حالی که ۲۸ درصد کمتر از نظرسنجی پیشین است.

از ماه‌ها پیش، نظرسنجی‌ها نشان داده است که اکثریت مردم ژاپن با برگزاری بازی ها در تابستان امسال مخالف هستند.

در یک نظرسنجی دیگر که توسط خبرگزاری کیودو انجام شده است ۸۷.۷ درصد از پاسخ دهندگان نگران هستند که هجوم ورزشکاران و کارکنان خارج از کشور، ویروس را گسترش دهد.

کاتسونوبو کاتو، سخنگوی دولت در واکنش به این نظرسنجی ها اعلام کرد دولت تلاش خواهد کرد تا بازی های توکیو را به روشی ایمن و مطمئن برگزار کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: المپیک توکیو المپیک انجام شده بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ین با اقدام بانک ژاپن

بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و پس از این تصمیم، ین در برابر دلار به پایین‌ترین میزان خود در ۳۴ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) اعلام کرد مطابق با انتظارات بازار، نرخ بهره خود را در صفر درصد حفظ خواهد کرد.  

این تصمیم به دنبال افزایش قبلی نرخ‌ها در ماه مارس گرفته شد، زمان پایان دوره نرخ بهره منفی ژاپن که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود.

نکته کلیدی بیانیه سیاست بانک ژاپن، حذف اشاره به خرید ماهانه اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) به ارزش حدود ۶ تریلیون ین است.

ین ژاپن در روز جمعه پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن (BoJ) تصمیم گرفت نرخ بهره خود را در صفر درصد نگه دارد، در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح ۳۴ سال اخیر خود در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.  

به نقل از بیزنس، دلار در برابر ین ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و در ساعت پنج و ۳۵ دقیقه صبح به وقت اروپا به ۱۵۶.۰۲۱ ین رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ چه کسانی با مالیات علیه دلالان مخالفند؟
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن