Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@09:24:24 GMT

سفیر صلح و سلامت در ایرنا مرکز سنندج نهال کاشت

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۸۰۲۰

سفیر صلح و سلامت در ایرنا مرکز سنندج نهال کاشت

به گزارش ایرنا، عزیززاده این سفر را از ۲۹ دی ۱۳۹۹ آغاز کرده و تاکنون یک هزار و ۳۰۰ نهال در طی سفر خود کاشته و تنها ۱۰۰ نهال دیگر مانده است. این ورزشکار و فعال محیط زیست با حضور در ایرنا مرکز سنندج اظهار داشت: سفرهای زیادی به شهرهای داخلی و کشورهای مختلف داشته‌ام این بار اما ایرانگردی را با هدف اصلی تقدیر و روحیه دادن به مدافعان سلامت آغاز کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیززاده افزود: البته همیشه ترویج و تشویق مردم به استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله پاک، ترغیب آنها به ورزش و تبلیغ برای فرهنگ حفظ محیط زیست و کاشتن نهال از اهداف ثابت من در این سفرها بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ سال است رکاب می‌زند و سفر می‌کند یادآور شد: در مسیر با مشکلات مختلف روبرو شده‌ام اما حمایت و تشویق مردم عزیز کشور و اراده محکمی که خداوند به من داده به این سفرها ادامه دادم.

این دوچرخه‌سوار اهل آستارا با بیان اینکه در بیشتر استان‌ها برای کاشت نهال در محوطه ادارات نهال تهیه کرده‌ام اضافه کرد: من شغل آزاد دارم و در این چند ماهی که در هر سفر از خانواده دور می‌مانم همسرم و فرزندانم حامیان اصلی من بوده‌اند.

عزیززاده بهترین فرهنگ‌سازی را اختصاص ساعتی برای محیط زیست و حتی تعیین درسی برای آن در مدارس دانست و گفت: تا وقتی فرزندان ما از کودکی با اهمیت حفظ محیط زیست آشنا نشوند نمی‌توان به صورت جدی از آن حفاظت کرد.

وی با ابراز امیدواری به اینکه روزی شاهد باشد که در دنیا جنگی رخ ندهد و هزینه‌های جنگ صرف حفظ محیط زیست شود تاکید کرد: می‌خواهم در پنج قاره دنیا به نام و یاد ایران رکاب بزنم و نهال بکارم و سفیری برای کشور باشم.

عزیززاده یادآور شد: به دلیل برخی از تبلیغات منفی در خارج از کشور علیه ایران بسیاری از مردمان جهان نگاه صحیحی نسبت به کشورمان ندارند اما وقتی به ایران می‌آیند یا با ایرانیان در خارج مواجه می‌شوند کاملا نگاهشان تغییر می‌کند.

این ورزشکار و سفیر صلح با اشاره به اینکه سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف در معرفی من و رفع موانع بسیار زحمت کشیدند اظهار داشت: در سفرهایم به خارج از کشور ایرانیان در آن کشورها از جهات مختلف از من حمایت کردند و آرزو دارم به کشور برگردند و توانایی‌های خود را در داخل ایران به کار برند.

برچسب‌ها مدافعان سلامت کردستان ایرنا دوچرخه سواری کوهستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدافعان سلامت کردستان ایرنا مدافعان سلامت کردستان ایرنا دوچرخه سواری کوهستان سنندج اخبار کنکور محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است

غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره قاچاق حیات وحش گفت: با حضور رییس سازمان محیط زیست و مقامات کشوری که دارای مسئولیت هستند از جمله فراجا، گمرک قوه قضاییه یک نشست هم اندیشی را در راستای مسئله حیات وحش برگزار کردیم.

او ادامه داد: در این نشست مسئله قاچاق حیات وحش را تبیین کردیم. قاچاق حیات وحش قاچاقی است که رتبه دوم یا سوم را به خود اختصاص داده است. قاچاق حیات وحش بسیار پر سود بوده که تمام کشور‌ها و به خصوص کشور خودمان به دلیل کریدور بودن مبدا قاچاقچیان قرار گرفته است.حیات وحش نقش اساسی و کلیدی در زندگی ما دارند که اگر بی تفاوت باشیم قطعا ژن‌های بی بدل را از دست خواهیم داد.

ابدالی تصریح کرد: امسال کمیته ملی قاچاق جانوری را تشکیل داده ایم که بتوانیم این رتبه را تغییر دهیم. 

او گفت: موضوع مهمی که تا به الان باید توجه شود آموزش است. آموزش لازم را به نیرو‌هایی که در ورودی‌های گمرک و فراجا هستند باید به خوبی ارائه شود تا بتوانند در کمترین زمان اقدام مناسبی را از خود نشان دهند. انواع و گونه‌های مختلف قاچاق را شناسایی بشناسند تا بتوانند موارد قاچاق را تشخیص دهند. 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست  تصریح کرد: فقر و بیکاری از علل قاچاق محسوب می‌شوند. ناآگاهی از عواقب قاچاق نیز باید مورد توجه قرار گیرد برخی از بازار قاچاق، حیوانات را خریداری می‌کنند و این موضوع‌ها باید فرهنگ سازی شود.

ابدالی بیان کرد: متولی اصلی در کشور ستاد مرکزی مقابله با کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری است. اما دستگاه‌هایی که می‌توانند به ما کمک کنند پلیس فراجا از جمله پلیس فرودگاه، راه آهن، قوه قضاییه، هستند که می‌توانند کمک کننده باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم