Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در طول تاریخ، بشر به طور بیمارگونه ای شیفته کتاب‌های صحافی شده با گوشت انسان بوده است. در حقیقت، در طی دهه ۱۸۰۰، این کار به عنوان مد روز در نظر گرفته می‌شد. آنقدر این اتفاق افتاد که برای این فرآیند یک نام علمی با عنوان کتابشناسی آنتروپودرمیک انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از این کتاب های آزار دهنده، امروز نیز وجود دارند. در زیر ۵ نمونه  از کتاب‌های صحافی شده با پوست انسان و داستان‌های پشت آن‌ آورده شده است.

مجموعه John Stockton Hough

بعضی اوقات پزشکان، برای جمع آوری کلکسیون ترسناک خود،  از گوشت انسان برای صحافی کتاب ها استفاده می کنند.  پزشکی با نام پیتسبورگ جان استاکتون هاو ، این کار را انجام داده است. او چندین کتاب ایجاد کرد که با گوشت بیماران درگذشته اش صحافی شده بود.  بیشتر این کتاب ها اکنون در موزه موتر در فیلادلفیا نگهداری می‌شوند.

یکی از کتاب های صحافی شده در اواخر ۱۸۰۰  با نام "Mary L" ؛  از پوست یک مهاجر ایرلندی به نام مری لینچ  است که در سال ۱۸۶۹ بر اثر انگل تریشینوز درگذشت. هاو که پزشک مقیم بیمارستان بود، درست بعد از مرگ او ، پوست او را چندین دهه نگه داشت تا اینکه تصمیم گرفت چندین کتاب را با آن صحافی کند.

بیشتر بخوانید :

کتابی که روز‌های سخت زندانی سیاسی را تشریح می‌کند

Des Destinners de l’Ame (سرنوشت‌های روح)

این اثر در کتابخانه هاروارد، از پوست یک بیمار روانی زن ساخته شده است. طبق گزارشات، در دهه ۱۸۸۰، نویسنده (آرسن هوسای) این کتاب را به یکی از دوستان خود که به طور اتفاقی پزشک بود، داد و آن پزشک، این صحافی بیمارگونه را انجام داد.

دفتر سوابق بریستول UK

این کتاب که بیشتر شبیه یک دفتر تاریخی است؛  با پوست اولین مرد اعدام شده در شهر بریستول گائول ساخته شده است. در سال ۱۸۲۱، جان هوروود ۱۸ ساله پس از ضرب و شتم دختری با سنگ، به جرم قتل، به دار آویخته شد. بدن او پس از حلق آویز شدن، هنگام سخنرانی دکتر ریچارد اسمیت تشریح شد. این دکتر بعداً از پوست هوروود در مجموعه‌ای از اسناد مربوط به پرونده قتل استفاده کرد. این کتاب اکنون در موزه بریتانیا به نمایش گذاشته شده است.

کتاب جیبی کوچک ویلیام بورک

ویلیام بورک یک جنایتکار بود . او در ابتدا اجساد را برای تشریح به دانشجویان پزشکی  تحویل می‌داد. وقتی که از این کار خسته شد، به جای کار قبل،  شروع به کشتن آدم‌ها کرد. سرانجام بورک به جرم قتل حداقل ۱۵ نفر و فروش اجساد آن‌ها محاکمه و اعدام شد. سال‌ها بعد، پوست او به یک کتاب جیبی کوچک متصل شد که با تاریخ اعدامش مهر شده است - ۱۸۲۹. ظاهرا این یک روند بسیار بیمارگونه برای تبدیل قطعات قاتلان به یادگاری‌های جذاب بود.

منبع: The 13th Floor

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتاب های تاریخی کتاب های ترسناک کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟

سریال حشاشین با روایت تاریخی درباره حیات و حوادث مرتبط با حسن صباح، بنیان‌گذار دولت اسماعیلیه است.

 مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا گفت: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به‌نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. 

بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال«حشاشین» در رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.

برهمین اساس، سریال «حشاشین» از سامانه‌های اینترنتی فیلیمو، گپ‌فیلم و فیلم‌نت حذف شد.

منبع: تجارت نیوز

tags # شبکه نمایش خانگی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • (ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود