Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،نیره عابدین‌زاده معاون دادستان مشهد و هماهنگ کننده طرح «سایبان مهر» در حاشیه‌ی جلسه‌ی هم‌اندیشی و هماهنگی طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان که در مرکز نگهداری کودکان صدف برگزار شد گفت: در این جلسه مسائل و مشکلاتی که در خصوص کودکان اتباع و خانواده‌هایشان وجود دارد به سرکنسول  افغانستان و نماینده‌ی وزارت خارجه در شرق کشور ارائه شد و خدمات طرح «سایبان مهر» به کودکان کار تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما تفاوتی بین کودکان ایرانی و غیر ایرانی قائل نیستیم و تمام خدمات طرح را به طور مساوی برای همه‌ی این عزیزان انجام می‌دهیم.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: جلسه به دعوت ما و با حضور نماینده وزارت خارجه در شرق کشور، سرکنسول افغانستان، مدیر کل امور اتباع استانداری خراسان رضوی، سرپرست بهزیستی خراسان رضوی و جمعی از مدیران مرتبط با طرح برگزار شد و به نتایج بسیار خوبی هم رسید.


تشکیل پرونده قضایی برای ۲۵۰ خانواده کودکان کار


عابدین‌زاده با بیان اینکه تا کنون برای ۲۵۰ خانواده‌ی این کودکان، پرونده‌ی قضایی تشکیل شده بیان کرد: به جریان افتادن این پرونده‌ها منوط به همکاری  خانواده در مسیر توانمندسازی پیش‌بینی‌شده در برنامه است که اگر خانواده در این برنامه مشارکت فعال داشته باشد پرونده تعلیق می‌شود و اگر کودک پس از بازگشت به خانواده، مجددا به محیط کار در خیابان برگردانده شود خانواده با اتهام بهره‌کشی اقتصادی از کودکان به دادگاه معرفی می‌شود.

او  با تأکید بر اینکه هدف از این نشست، انجام خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به کودکان شناسایی شده و خانواده‌هایشان است تصریح کرد: وقتی که گزارش‌های بهزیستی و دادستانی به عنوان مجری و هماهنگ‌کننده‌ی طرح به سرکنسول افغانستان و نماینده وزارت خارجه ارائه شد، سرکنسول افغانستان از ورود به  این طرح برای حمایت مادی و معنوی از کودکان افغانستانی، استقبال کرد.

بیشتر بخوانید

گام دوم طرح سایبان مهر در مشهد شروع شد

 

معاون دادستان مشهدبا یادآوری اینکه دو سوم کودکان شناسایی شده، افغانستانی هستند تأکید کرد: مقرر شد که گزارشی از وضعیت فعلی طرح به نماینده‌ی وزارت خارجه در شرق کشور ارسال و در اختیار سرکنسولگری افغانستان قرار گیرد تا اقدامات بعدی توسط این سرکنسولگری، انجام شود.


 سایبان مهر می‌تواند الگوی کشوری بشود


مسعود فیروزی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی نیز در حاشیه‌ی این نشست گفت: تا کنون در طرح سایبان مهر ۴۵۶ کودک شناسایی شده‌اند که ۱۴۰ نفر آن‌ها ایرانی و ۳۱۵ نفرشان کودکان غیر ایرانی هستند.

او افزود: از کل کودکان شناسایی شده، ۳۷۰ کودک در مرکز غربال، با گرفتن تعهد از خانواده و با هماهنگی دادستانی، تحویل خانواده شده‌اند و ۷۷ کودک به علت شناسایی نشدن خانواده، به بهزیستی تحویل شده‌اند تا در مورد آن‌ها فرایند توانمندسازی انجام شود.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: طرح «سایبان مهر» با محوریت بهزیستی و با هماهنگی مقام قضایی در حال اجراست و نتایج بسیار خوبی در این طرح بدست آمده است که می‌تواند در یک طرح جامع‌تر در سطح کشور اجرایی شود.

فیروزی بیان کرد: در جلسه هم‌اندیشی امروز، به این جمع بندی رسیدیم که گزارش وضعیت نهایی طرح به نمایندگی وزارت خارجه و سرکنسول افغانستان ارائه شود که اقدامات بعدی طرح انجام گیرد.

او تصریح کرد: مقرر شد پس از دریافت گزارش، سرکنسول افغانستان فراخوانی از تجار، توانگران، خیرین و مراکز خیریه‌ی تحت نظارت این نهاد انجام دهد تا آن‌ها با رسالت مسئولیت اجتماعی برای حمایت مادی و معنوی از این طرح اقدامات لازم را داشته باشند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: آموزش، توانمندسازی اجتماعی، اشتغال خانواده و افزایش کیفیت زندگی کودکان اتباع، از جمله مواردی بود که در این همکاری مورد تأکید قرار گرفت.

فیروزی اظهار کرد: آنچه در آیین‌نامه‌ی اجرایی طرح دیده شده، این است که مدیر کل اتباع استانداری در این زمینه، مسئولیت دارد و در خصوص تأمین هزینه‌ها و نحوه‌ی تعامل و خدمات به این کودکان تعیین تکلیف می‌کند.

 دوره‌ی جدید طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان، ۸ ماه پیش با همکاری فیمابین معاون دادستان مشهد و مدیریت اجرایی بهزیستی خراسان رضوی آغاز شده است و نیروی انتظامی، شهرداری، اداره کل اتباع، خیرین و مرکز نگهداری و توانبخشی کودکان گلستان علی (ع) در آن مشارکت و همکاری دارند.

 

انتهای پیام//م.م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنسولگری افغانستان اتباع افغانستان طرح ساماندهی کودکان کار سرپرست بهزیستی خراسان رضوی معاون دادستان مشهد سرکنسول افغانستان وزارت خارجه شناسایی شده سایبان مهر کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، امروز طی مراسمی دفترچه‌های اقامت در اختیار اولین گروه از اتباع مشارکت کننده در این طرح قرار گرفت.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گفت: سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور است که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و با همکاری شرکت زنجیره تأمین دانش و بانک ملی اجرایی شده و با استقبال اتباع، فرآیند اجرایی آن در خراسان جنوبی در حال انجام است.


محسن صفایی با بیان اینکه اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر اقامت و اشتغال نسبت به مشارکت در این طرح اقدام کنند افزود: متقاضیان با افتتاح حساب نزد شعب بانک ملی و در چارچوب همین طرح می‌توانند از مزایای آن از جمله اقامت، اشتغال، بیمه و سایر موارد بهره مند می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان