Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@14:56:10 GMT

برنامه‌های روز جهانی موزه در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۸۴۸۸

برنامه‌های روز جهانی موزه در خراسان رضوی

رئیس موزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: برای اولین بار از شاهنامه نسخه بایسنقری در موزه توس رونمایی به عمل خواهد آمد.

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پهلوان رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به مناسبت ۲۸ اردیبهشت و روز جهانی موزه علاوه بر رونمایی از شاهنامه نسخه بایسنقری برنامه‌هایی از جمله «برگزاری کارگاه مرمت اشیاء»، «رونمایی از سنگ قبر بودوم بیک»، «رونمایی از شی شاخص مرتبط با فردوسی و توس» و «رونمایی از مجموعه هدایای ویژه موزه توس و آرامگاه فردوسی» در برنامه‌های موزه توس گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: در این روز همچنین موزه بزرگ خراسان میزبان «اجرای برنامه نمایش عروسکی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع میراث فرهنگی» و «اجرای برنامه موسیقی سنتی دوتار ویژه کم توانان جسمی- حرکتی» خواهد بود.
رئیس گروه موزه‌های خراسان رضوی ادامه داد: گروه موزه‌های استان برنامه‌های دیگری از جمله «برگزاری نمایشگاه آثار مجموعه‌دار رسمی  صابری»، «رونمایی از ۱۰۰ تمبر موزه‌های استان خراسان رضوی»، «نمایشگاه آثار ثبت ملی خراسان رضوی»، «رونمایی از آثار اهدایی مجموعه‌دار آقای فاضلی»، «طراحی و چاپ و انتشار جدید کتاب موزه‌ها و مجموعه‌داران خراسان رضوی» و «تقدیر از فعالان حوزه موزه‌ها» را تدارک دیده است.
پهلوان بیان کرد: در این روز همچنین شهرستان‌هایی، چون نیشابور، تربت حیدریه، بجستان، سبزوار، گناباد، کلات، تایباد، خواف و فریمان برنامه‌هایی تدارک دیده و اجرای آن خواهند پرداخت.
او در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده نیشابور برای روزه جهانی موزه تصریح کرد: در این روز تعدادی از اشیاء موزه‌ای این شهر در فضای مجازی و نمایشگاهی از تصاویر اشیاء کاوش‌های نیشابور در سایت موزه شادیاخ به نمایش در خواهد آمد. در این روز همچنین آرامگاه خیام به مناسبت روز ملی این شاعر بزرگ گلباران خواهد شد.
رئیس گروه موزه‌های خراسان رضوی در مورد برنامه‌های روز جهانی موزه در تربت‌حیدریه تاکید کرد: «افتتاح موزه مازاری»، «افتتاح موزه کدکن»، «برگزاری نمایشگاه تابلوهای نقاشی روایات قرآنی» و «برگزاری نمایشگاه و ایستگاه نقاشی با موضوع موزه‌ها» از جمله برنامه‌های این شهرستان است.
پهلوان اظهار کرد: بجستان نیز برای روز جهانی موزه برنامه‌هایی مانند «برگزاری نمایشگاه معرفی آثار تاریخی و صنایع دستی» و «برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع روز جهانی موزه» را تدارک دیده است؛ همچنین «افتتاح موزه بجستان در صورت تکمیل اعتبار و تجهیز موزه» از دیگر برنامه‌های این شهرستان خواهد بود.
او افزود: سبزوار نیز «افتتاح فاز یک موزه خصوصی عمارت عظیمیان» را برای این روز تدارک دیده است.
رئیس گروه موزه‌های خراسان رضوی ادامه داد: به مناسبت روز جهانی موزه فرماندار گناباد از موزه‌های جدید و در حال تاسیس شهرستان گناباد (آموزش و پرورش، خانه موزه نبی‌پور، موزه صنایع‌دستی کاخک و موزه آب) بازدید خواهد کرد. «برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی»، «تقدیر و تشکر از فعالان، پیشکسوتان و مجموعه‌داران شهرستان»، «برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع روز جهانی موزه»، «معرفی موزه‌های گناباد و آثار تاریخی از طریق شبکه‌های مجازی» و «نشست و مصاحبه با برخی اصحاب رسانه به صورت مجازی و معرفی اقدامات در سال ۱۳۹۹» از دیگر برنامه‌های گناباد برای این روز است.
پهلوان بیان کرد: «نمایشگاه صنایع دستی و سوغات»، «برپایی نمایشگاه معرفی شهرستان»، برگزاری کارگاه‌های میراث فرهنگی» و «تقدیر از فعالان فرهنگی و اهداکنندگان اشیاء به موزه» از برنامه‌های مناسبتی شهرستان کلات برای روز جهانی موزه است.
او تصریح کرد: شهرستان تایباد نیز برنامه‌هایی از جمله «برپایی نمایشگاه عکس آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان»، «نمایشگاه صنایع‌دستی»، «نمایشگاه اشیاء اهدایی به موزه» و «برگزاری شبی با موسیقی محلی» را تدارک دیده و برای روز جهانی موزه اجرا خواهند کرد.
رئیس گروه موزه‌های خراسان رضوی تاکید کرد:  خواف در این روز به «برگزاری نمایشگاه عکس آثار و جاذبه‌های میراث فرهنگی» خواهد پرداخت. همچنین در فریمان «خانه موزه شهید مطهری و محوطه پیرامونی آن» به مناسبت روز جهانی موزه افتتاح خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روز موزه برگزاری نمایشگاه روز جهانی موزه میراث فرهنگی برنامه هایی صنایع دستی تدارک دیده برای روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی پنجشنبه ششم اردیبهشت در حاشیه سفر خود به مشهد، افزود: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف، آماده شده است.   وی ادامه داد: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.   دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی، به مشهد سفر کرده است.

دیگر خبرها

  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس