Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@14:57:25 GMT

تاکید وزیر علوم بر تقویت فرهنگ خود ارزیابی دانشگاهها

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۸۶۰۰

تاکید وزیر علوم بر تقویت فرهنگ خود ارزیابی دانشگاهها

وزیر علوم بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگر ارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی در نشست مشترک «شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت» و «شورای راهبری مدیریت» که در تالار شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگر ارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نشست مشترک اظهار داشت: فرایند ارزیابی این امکان را برای دستگاه پدید می‌آورد تا به نقاط قوت و ضعف عملکرد خود واقف شود و بازنمای زحمات همه کارکنان و مدیران ستاد و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه هاست.

وزیر علوم بر دقت نظر بر تکمیل بودن اطلاعات و مستندات تأکید کرد و افزود: باید با پیگیری این موضوع، فرهنگ خودارزیابی و دیگر ارزیابی را در بخش‌های مختلف ستاد و صف تقویت کنیم.

غلامعلی منتظر، رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم نیز در این نشست گفت: ارزیابی عملکرد وزارت علوم، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، آینه‌ای است که مهم‌ترین وجوه کارکردی نظام علم و فناوری را در اختیار جامعه قرار می‌دهد.

درخواست دانشجومعلمان از وزیر علوم در ماه های پایانی عمر دولتوزیر علوم خبر داد: ابلاغ آئین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی تا اردیبهشت 1400

وی با بیان فرآیند ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی تصریح کرد: در جلسه مشترک وزارت با سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در آذرماه 1399 قرار شد که شاخص‌های ارزیابی وزارت علوم در دو سطح ملّی و مؤسسه‌ای با پیشنهاد وزارت علوم تدوین شود و برای ارزیابی در سال‌های 1399 و 1400 مبنای عمل قرار گیرد.

منتظر افزود: پس از استعلام از حوزه‌های مختلف ستاد، شاخص‌های ارزیابی وزارتخانه و دانشگاه‌ها تدوین و پس از بررسی در سازمان امور استخدامی، همان شاخص‌ها به وزارتخانه ابلاغ شد و ارزیابی این شاخص‌ها از تاریخ 15/‏01/‏1400‬ آغاز شده است.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم تصریح کرد: این شاخص‌ها مربوط به فعالیت‌های تخصصی حوزه علم و فناوری در شش محور شامل: آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، رفاهی دانشجویان، بین‌المللی و فرهنگی و اجتماعی است که مشتمل بر 49 شاخص در سطح ملّی و 38 شاخص در سطح مؤسسه‌ای (دانشگاه، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری) است.

در ادامه این نشست گزارش خودارزیابی واحدهای مختلف ستادی از فعالیت‌های تخصصی خود مطرح و به نقاط قوت و ضعف عملکرد و نیز شیوه گزارش‌دهی تأکید شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مختلف ستاد وزارت علوم وزیر علوم شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور، بـا توجه به موج حمایت دانشگاهیان امریکایی و اروپایی از مردم مظلوم غزه و اعتراضات گسترده علیه نسل کشی رژیم سفاک صهیونیستی و نیز برنـامه های فرهنگی و اجتماعی درنظر گرفته شـده در دانشـگاهها به همین مناسبت، دانشگاه پیام نور همگام با سایر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، ضـمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی دفاع غزه، امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی۱۴ کلیۀ کلاـس هـا را تعطیل اعلام می کند.

تا به همین مناسـبت دانشـگاهیان عزیز کشورمان با برپایی تجمعات گسترده پس از اقامه نماز در مساجد و میدان های اصلی دانشگاهها، حمایت خود را از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، اعلام دارند.

کد خبر 6090566

دیگر خبرها

  • کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید