Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@20:51:10 GMT

واگذاری مسئولیت «مهدهای کودک» به آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۳۸۹۹۴

واگذاری مسئولیت «مهدهای کودک» به آموزش و پرورش

پرونده کودکان در بیش از ۱۷هزار مهد کودک کشور به وزارت آموزش و پرورش واگذار شد و از این پس صدور و تمدید مجوز فعالیت مهدها توسط آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، سرانجام مسئولیت مهدهای کودک پس از کش‌وقوس‌های فراوان به وزارت آموزش و پرورش تحویل شد و بر همین اساس از این پس صدور و تمدید مجوز مهدهای کودک از طریق وزارت آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ۱۴ درصد کودکان به مهدکودک می‌روند

همچنین براساس نامه‌ای که در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۹۹ از سوی قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور به ادارات بهزیستی سراسر کشور ارسال شده است از این پس این سازمان هیچ نقشی را در ارتباط با صدور، تمدید و نظارت بر مهدهای کودک ندارد.

جلسه‌ای نیز روز گذشته با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی برگزار شده است و در این جلسه به موضوع واگذاری مسئولیت مهدهای کودک به‌صورت صددرصد به آموزش و پرورش تأکید شده است.

براساس آمار، بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ مهدکودک و روستامهد در سراسر کشور فعال هستند که تا پیش از این صدور مجوز و تمدید آن و نظارت توسط بهزیستی انجام می‌شد که از این پس تمامی این فرآیند از سوی آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

این در حالی است که تعدادی روستامهد تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار داشتند که از سوی وزارت رفاه یک وعده غذای گرم در روستامهدها توزیع می‌شد که با واگذاری مسئولیت این مهدها، تکلیف توزیع یک وعده غذای گرم هنوز مشخص نیست.

سعید بابایی؛ مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور نیز پیش از این از واگذاری صفر تا صد مسئولیت مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش با تشکیل سازمان ملی کودکان و نوجوانان خبر داده بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی کشور وزارت آموزش و پرورش سلامت وزارت آموزش و پرورش سازمان بهزیستی مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۳۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی